..: „S“ jako spojení pro město; nové označení a linkový systém vlaků PID :..

Logo Esko Praha - Od neděle 9.12., kdy vstoupil v platnost nový jízdní řád, jsou vlaky pražské příměstské dopravy označeny novým symbolem „S“. Jedná se o začátek první etapy budování produktu aglomerační železnice Esko - „Spojení pro město“. Současně jde o projekt spolupráce ČD, pražského dopravního podniku, Ropid a Středočeského kraje. Vedle označení vlaků, nástupních a výstupních bodů symbolem „S“ je příměstská železniční doprava v okolí Prahy uspořádána do jednoznačného linkového systému a jednotlivé trasy byly označeny symbolem S a příslušným číslem linky. Posílena byla i vzájemná propagace přestupních uzlů MHD, příměstské dopravy a železnice a organizace lepší návaznosti vlaků s MHD.

Ředitel Odboru marketingu v osobní dopravě Aleš Ondrůj říká, že příměstské vlaky „S“ jsou bezkonkurenčně nejrychlejším spojením Středočeského kraje s hlavním městem, a při využití tarifních nabídek pražské integrované dopravy mohou cestující využívat železnici, MHD a příměstskou dopravu jako jeden systém. „Začínáme s první etapou, na kterou budou postupně navazovat další kroky, jejichž cílem je stejně výkonný systém aglomerační železniční dopravy, jaký znají cestující například z Vídně, či dalších měst. Hodláme pro tento systém získat také cestující z nově vzniknuvších obytných zón v okolí Prahy,“ dodává.

Kromě toho dále pokračuje tarifní spolupráce v rámci Pražské integrované dopravy, kdy na jeden jízdní doklad je možné jezdit jak vlaky v Praze a okolí, tak městskou hromadnou dopravou. Tato spolupráce by měla být od příštího roku posílena dalšími nabídkami – včetně sledované a zvažované akceptace SMS jízdenek ve vlacích „S“.

Vedení linek „S“

  • S1 Praha Masarykovo n. – Poříčany - Kolín
  • S2 Praha Masarykovo n. - Nymburk hl.n. - Kolín
  • S3 Praha-Vršovice - Všetaty
  • S4 Praha Masarykovo n. - Kralupy nad Vltavou
  • S5 Praha Masarykovo n. - Kladno
  • S6 Praha-Smíchov - Rudná u Prahy - Beroun
  • S7 Praha hl.n. – Karlštejn - Beroun
  • S8 Praha-Vršovice - Vrané nad Vltavou - Dobříš / Čerčany
  • S9 Praha hl.n. - Benešov u Prahy
  • S12 Poříčany – Nymburk hl.n.
  • S41 Praha-Libeň - Roztoky u Prahy

Pozn. čísla linek uvedená na informačních panelech elektrických jednotek vznikají kombinací čísel tratí, které projíždějí (např. S14 Pečky - Praha Bubeneč)

Více informací o trasování naleznete na mapě linek.

Zdroj: Tisková zpráva ČD


Adys Poslat mail autorovi | 10.12.2007 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby Jízdní řád

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
10.12.2007 (16:41)  
Borovička: jaktože S3 nezajíždí na hlavní nádraží? Většina vlaků linky S3 přeci jede v trase Vršovice - Hlavní n. - Vysočany -...
10.12.2007 (16:29)  
A není přestup jako přestup - pokud mi v tramvaji ohlasí na hlavním nádraží přestup na S-bahn pak třeba taková S9 stojí zpravidla na 7. nástupišti hlavního nádraží, tedy mnohonásobně blíže to je na S1 na Masaryčku. Ale i S2,4 a 5 z Masaryčky je blíže než S7 z hlavního.

A není pravda, že se 9.12. nic v Pražském S-bahnu nezměnilo. Například S3 již nezajíždí na hlavní nádraží (doufejme dočasně).
10.12.2007 (16:13)  
To "S" je ve velmi podobném grafickém provedení jako "S" na přední kapotě u Trabanta.
registrovaný uživatel PeNik 
10.12.2007 (16:05)  
Ad Racek: a od kdy to tedy v JM používají? Já tam byl naposledny (Brno) v roce 2004 a nikde jsem si žádného "S" nevšiml.
registrovaný uživatel SzKT  mail  
10.12.2007 (15:50)  
Josef Petrák: A směl bych se , prosím, zeptat, v čem vlastně to zlepšení spočívá? Taktovou dopravu máme kolem Prahy už léta letoucí, intenzita se taky nemění, vozidla rovněž tak, tarifní podmínky (kromě změny cen) jsou stejné od roku 1995... Jedinou změnou je podle mě to germánské logo a podivné blekotání o "přestupu na linku S a další železniční spoje" v tramvaji. Právě proto mi vadí, že cosi, co už tu dávno je a německý S-Bahn připomíná spíš vzdáleně se aspoň německy označí a všichni si myslí, že je to pokrok...
registrovaný uživatel Racek 
10.12.2007 (15:48)  
PeNik: vozidla s informačním systémem na jižní Moravě? Logo "Sněco" vytištěné na papíře a nalepené zevnitř na okně bylo technologicky zvládnutelné i v místních skoromuzeálních vozidlech ;-)
10.12.2007 (14:59)  
Co mě překvapilo je, že v údajně v metru (nevím jak v jiných prostředcích v PIDu) hlásí přestup na vlaky linky Sxx, na displayích v autobusech se u zastávek, kde je přestup objevil nějaký odporný klikihák - trvalo mi skoro dvě minuty, než mi došlo, že to je parní lokomotiva. A nevím jak třeba na hlavním, ale v Libni hlásili, že v blízkosti se nachází zastávka tramvají, autobusu atp. městské hromadné dopravy.
Ještě myslím, že by nebylo od věci doplnit to hlášení v metru třeba "nejbližší přípoj směr Český Brod je osobním vlakem 93xx linky S1 s pravidelným odjezdem v tolik a tolik hodin".

A abych nezapoměl. Je to svým způsobem takový detail, na který se čeká na začátek nového GVD. Ale výhra to bude, až budu moc ve vlaku koupit jízdenku PID.
10.12.2007 (14:58)  
Takže když to projít nejde (průvodčí jistě vykázal přiměřenou tržbu - toho neviním), tak se nechá část cestujících jet bez lístku - zvlášť když od 9.12. díky snížení zpáteční slevy klesla motivace si kupovat zpáteční lístek a předpokládá-li se jízda z neobsazené zastávky, tak jedu raději s riskem 50% slevy.
registrovaný uživatel pz 
10.12.2007 (14:58)  
Všem cestujícím se doporučuje před nástupem do "Eska" alias S-bahnu pěkně zahailovat - to aby byla připomínka doby, kdy tu vládli němci, dokonalá!
10.12.2007 (13:36)  
Borovička: Nevím v jaké "síle" byla včera na těch jmenovaných vlacích vlaková četa, ale jestli 1/0, což by rozhodně nebyla vyjímka, tak to prostě projít celé nejde, zvláště když jsou tam dva ešusy.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko