..: „S“ jako spojení pro město; nové označení a linkový systém vlaků PID :..

Logo Esko Praha - Od neděle 9.12., kdy vstoupil v platnost nový jízdní řád, jsou vlaky pražské příměstské dopravy označeny novým symbolem „S“. Jedná se o začátek první etapy budování produktu aglomerační železnice Esko - „Spojení pro město“. Současně jde o projekt spolupráce ČD, pražského dopravního podniku, Ropid a Středočeského kraje. Vedle označení vlaků, nástupních a výstupních bodů symbolem „S“ je příměstská železniční doprava v okolí Prahy uspořádána do jednoznačného linkového systému a jednotlivé trasy byly označeny symbolem S a příslušným číslem linky. Posílena byla i vzájemná propagace přestupních uzlů MHD, příměstské dopravy a železnice a organizace lepší návaznosti vlaků s MHD.

Ředitel Odboru marketingu v osobní dopravě Aleš Ondrůj říká, že příměstské vlaky „S“ jsou bezkonkurenčně nejrychlejším spojením Středočeského kraje s hlavním městem, a při využití tarifních nabídek pražské integrované dopravy mohou cestující využívat železnici, MHD a příměstskou dopravu jako jeden systém. „Začínáme s první etapou, na kterou budou postupně navazovat další kroky, jejichž cílem je stejně výkonný systém aglomerační železniční dopravy, jaký znají cestující například z Vídně, či dalších měst. Hodláme pro tento systém získat také cestující z nově vzniknuvších obytných zón v okolí Prahy,“ dodává.

Kromě toho dále pokračuje tarifní spolupráce v rámci Pražské integrované dopravy, kdy na jeden jízdní doklad je možné jezdit jak vlaky v Praze a okolí, tak městskou hromadnou dopravou. Tato spolupráce by měla být od příštího roku posílena dalšími nabídkami – včetně sledované a zvažované akceptace SMS jízdenek ve vlacích „S“.

Vedení linek „S“

  • S1 Praha Masarykovo n. – Poříčany - Kolín
  • S2 Praha Masarykovo n. - Nymburk hl.n. - Kolín
  • S3 Praha-Vršovice - Všetaty
  • S4 Praha Masarykovo n. - Kralupy nad Vltavou
  • S5 Praha Masarykovo n. - Kladno
  • S6 Praha-Smíchov - Rudná u Prahy - Beroun
  • S7 Praha hl.n. – Karlštejn - Beroun
  • S8 Praha-Vršovice - Vrané nad Vltavou - Dobříš / Čerčany
  • S9 Praha hl.n. - Benešov u Prahy
  • S12 Poříčany – Nymburk hl.n.
  • S41 Praha-Libeň - Roztoky u Prahy

Pozn. čísla linek uvedená na informačních panelech elektrických jednotek vznikají kombinací čísel tratí, které projíždějí (např. S14 Pečky - Praha Bubeneč)

Více informací o trasování naleznete na mapě linek.

Zdroj: Tisková zpráva ČD


Adys Poslat mail autorovi | 10.12.2007 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby Jízdní řád

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP MirKo 
11.12.2007 (7:11)  
fpul: V původním návrhu bylo, že vlaky z 210 budou zajíždět na Smíchov (tam je aspoň metro), ale nakonec došlo k této hrůze. A stále tam chybí aspoň víkendový vlak, který by odjížděl z Čerčan na Vrané tak kolem 10 hodiny, je to hrůza, jeden jede v 8:25 a další až v 11:25, což je na výlety docela k ničemu, vzbudit děti a manželku o víkendu dřív jak v 8 je téměř nemožné. Na této trati to S linkami nemá nic společného, bohužel.
registrovaný uživatel matus 
11.12.2007 (0:49)  
Klidne at si to cisluji a pojmenovavaji jak chteji. Je to uplne zbytecne vyhazovani penez. Kdyz si zadam v IDOSu najit spojeni Radotin - Vysocany, tak to najde kombinace autobusu, metra, snad i tramvaji, dokonce Os vlaku 99xx s rychliky, ale zadne S7 - S3 tam neni. Takze opravdu jenom marketinogvy vysmech cestujicim, neco jako kategorie SC Pendolino, ktere kdyby CD tolik nevyzdvihovaly do nebes, tak by se jim lidi mozna ani tolik nesmali, ze jim v tom supersity nefunguje ani mobil...
11.12.2007 (0:25)  
snoppy: Na letiště je nakreslená autobusová linka AE z Holešovic.
registrovaný uživatel snoopy 
11.12.2007 (0:21)  
Koukám, že oproti původním plánům tam nějak vypadly Milovice...
Ale naopak už to jezdí na letiště:-), alespoň podle plánku:-)
10.12.2007 (20:30)  
všimli ste si dneska někdo na masaryčce jak tam bylo místo Ústí n.L. napsaný ÚSTNÍ? :))
10.12.2007 (18:48)  
Ono je dobře, že se to označilo, protože to může přivést další cestující na racionálnější trasy, než které byli dosud zvyklí používat. Pominu teď, zda se to celé mělo jmenovat Stadt/Schnell, Regionální (při současném přeřazení R do Sp nebo Ex podle Cílové Skupiny cestujících ;)), Příměstské či Městské. Co mě spíš zaráží, je různorodost ohlašování a značení. Že u nádraží přestanou hlásit přestup na metro (nebo se mi to zdálo?) a místo toho hlásí přestup na "linku S" - ale kterou? - a ještě k tomu - zcela mimo systém - na ostatní vlaky jednoho dopravce, mi přijde poněkud divné. Na nádraží pak po příjezdu vlaku hlásí přestup na tramvaje bez udání linek a na metro s udáním linky... Mělo by být jasně řečeno, co se bude hlásit a udělat to ve všech prostředcích analogicky, jinak je to spíš chaos. A to už nemluvím o tom, že zatím chybí jasné označení na orientačních tabulích, mapách PID a podobně. Jen v metru se k nádražím píchlo S (místo loga ČD nebo místo mašinky?) a tím celá ta legrace zatím končí. Takže kéž by se podařilo víc. Potom možná i rozhodující část veřejnosti změní náhled na investiční priority. No, uvidíme.
10.12.2007 (18:31)  
Oprava - samozřejmě na hlavní se vznikem S-bahnu přestala zajíždět S8 (trať 210).
registrovaný uživatel M 
10.12.2007 (18:20)  
Jan Šlezingr - to ale bylo ve Trech veteranech...:)
10.12.2007 (17:53)  
Radhošť: A mělo by se to snad udělat obráceně???
10.12.2007 (17:13)  
No jo a prachy a modernizované soupravy se nasypou do Prahy a v CHKO se ekologičtější železnice nahradí z finančních důvodů autobusy... Paráda...
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko