..: „S“ jako spojení pro město; nové označení a linkový systém vlaků PID :..

Logo Esko Praha - Od neděle 9.12., kdy vstoupil v platnost nový jízdní řád, jsou vlaky pražské příměstské dopravy označeny novým symbolem „S“. Jedná se o začátek první etapy budování produktu aglomerační železnice Esko - „Spojení pro město“. Současně jde o projekt spolupráce ČD, pražského dopravního podniku, Ropid a Středočeského kraje. Vedle označení vlaků, nástupních a výstupních bodů symbolem „S“ je příměstská železniční doprava v okolí Prahy uspořádána do jednoznačného linkového systému a jednotlivé trasy byly označeny symbolem S a příslušným číslem linky. Posílena byla i vzájemná propagace přestupních uzlů MHD, příměstské dopravy a železnice a organizace lepší návaznosti vlaků s MHD.

Ředitel Odboru marketingu v osobní dopravě Aleš Ondrůj říká, že příměstské vlaky „S“ jsou bezkonkurenčně nejrychlejším spojením Středočeského kraje s hlavním městem, a při využití tarifních nabídek pražské integrované dopravy mohou cestující využívat železnici, MHD a příměstskou dopravu jako jeden systém. „Začínáme s první etapou, na kterou budou postupně navazovat další kroky, jejichž cílem je stejně výkonný systém aglomerační železniční dopravy, jaký znají cestující například z Vídně, či dalších měst. Hodláme pro tento systém získat také cestující z nově vzniknuvších obytných zón v okolí Prahy,“ dodává.

Kromě toho dále pokračuje tarifní spolupráce v rámci Pražské integrované dopravy, kdy na jeden jízdní doklad je možné jezdit jak vlaky v Praze a okolí, tak městskou hromadnou dopravou. Tato spolupráce by měla být od příštího roku posílena dalšími nabídkami – včetně sledované a zvažované akceptace SMS jízdenek ve vlacích „S“.

Vedení linek „S“

  • S1 Praha Masarykovo n. – Poříčany - Kolín
  • S2 Praha Masarykovo n. - Nymburk hl.n. - Kolín
  • S3 Praha-Vršovice - Všetaty
  • S4 Praha Masarykovo n. - Kralupy nad Vltavou
  • S5 Praha Masarykovo n. - Kladno
  • S6 Praha-Smíchov - Rudná u Prahy - Beroun
  • S7 Praha hl.n. – Karlštejn - Beroun
  • S8 Praha-Vršovice - Vrané nad Vltavou - Dobříš / Čerčany
  • S9 Praha hl.n. - Benešov u Prahy
  • S12 Poříčany – Nymburk hl.n.
  • S41 Praha-Libeň - Roztoky u Prahy

Pozn. čísla linek uvedená na informačních panelech elektrických jednotek vznikají kombinací čísel tratí, které projíždějí (např. S14 Pečky - Praha Bubeneč)

Více informací o trasování naleznete na mapě linek.

Zdroj: Tisková zpráva ČD


Adys Poslat mail autorovi | 10.12.2007 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby Jízdní řád

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
10.12.2007 (13:20)  
:) takže co, raději budete chtít mít pražské MHD, středočeské lokální dopravce a spoje ČD, kupovat si několikero různých jízdenek a nedostávat informace, kde na co přestoupit atp.? Ať už je to Esko nebo Péčko, je to změna k lepšímu ...

Fakt by mě zajímalo, jak jinak to inteligentně nazvat ... a hlášení typu "Linka ef čtyři ídées jéemká" moc inteligentní. Tohle, když jsem slyšel poprvé, tak jsem nechápal. Než tyhle všechny spoje v Brně nahlásí, tak klidně bez povšimnutí projede i EC Vindobona! :O takže prostě S1 a jedem!
registrovaný uživatel SzKT  mail  
10.12.2007 (13:09)  
Oprava: šukafony jsou samozřejmě na S8, na S9 zase žabotlamy...
registrovaný uživatel SzKT  mail  
10.12.2007 (13:09)  
Jan Šlezingr: No jo, ale my budeme mít jako Němci právě jen to označení (mimochodem- trochu mi to připomíná symbol berlínského S-Bahnu, akorát vybledlý...). Jinak to, co na kolejích máme nemá s Německem společného absolutně nic (takové 810 na S9 jsou fakt k zulíbání) a co se týče intenzity, tak i v Drážďanech nebo Lipsku to jezdí častěji.
10.12.2007 (12:46)  
A co vás tak strašně prudí na tom, že to budeme mít jako Němci? Kašlete na staré křivdy. Řekl bych naopak, že převzít něco od Němců znamená nejít špatnou cestou.

Koukněte se na pohádku Lotrando a Zubejda: "Ne, bude to Hans! Němci jsou pořádnější......"
registrovaný uživatel MirekM  mail  
10.12.2007 (12:45)  
Já bych řekl, že nejlíp to vysvětlil Vlad a už se to nemusí dál řešit. :-)
registrovaný uživatel M 
10.12.2007 (12:39)  
SzKT - Jako ze by lidi jezdili do prace Peckem? No, moznost by to byla:-))
registrovaný uživatel PeNik 
10.12.2007 (12:11)  
Ad czert: nejsem si jist tím kdo se po kom opičí, ale písmeno S se na pražských 471 používá od roku 2003. Copak nám v té době jezdilo v jihomoravském kraji za vozidla s informačním systémem? Já bych řekl, že ani jedno.
10.12.2007 (12:07)  
Snå-tåg, rychlý vlak - tak Rychlý vlak to v Praze být nesmí. To by mohlo vzbuzovat dojem, že to bude rychlejší než metro .-)
registrovaný uživatel SzKT  mail  
10.12.2007 (11:15)  
Borovička: V Paříži je to RER (Regional express reseau, regionální expresní síť), ve Španělsku Cercanias (cerca= blízko), ve Švédsku S-tog (Snå-tåg, rychlý vlak), v Itálii obvykle "metro" (Neapol, Palermo...). Sečteno, podtrženo: v každé evropské zemi něco podobného je, obvykle je i označení dost podobné, avšak vždycky to vychází z národního jazyka. U nás by se mi líbilo např. P (příměstský vlak), ale protože tu nikdo dál než v německy mluvících zemích nebyl, považujeme "S" za standardní označení a opičíme se po něm. Skoro jak za protektorátu...
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
10.12.2007 (10:35)  
Borovička: To není S-Bahn ale Snadné Stálé Spojení Středočechů Se Smíchovem a Sherwoodem! :-D
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko