Ostrava - Už třetí moderní patrová jednotka řady 471 CityElefant začala jezdit na tratích Moravskoslezského kraje. V pátek 7. prosince byla slavnostně pokřtěna na ostravském hlavním nádraží. Nový přírůstek do flotily ostravských CityElefantů ponese název kraje i jeho logo, čímž naváže na tradici prvních dvou jednotek, pojmenovaných Ostrava a Opava. Zároveň byl slavnostně zahájen provoz na zastávce Ostrava centrum, která se nachází přímo v centru města v blízkosti vyhledávané Stodolní ulice. Do provozu bude jedntka 471.035 zařazena od neděle 9.12., a to i na nových spojích mezi Ostravou a Havířovem, které spojí v rekordním čase 18 minut.
V listopadu byla ukončena elektrifikace úseku tratě 323 mezi Ostravou hl.n. a Ostravou-Kunčicemi, díky čemuž mohly být zavedeny nové vlaky od Českého Těšína a Havířova přímo do centra Ostravy. Podle ředitelky Odboru osobní dopravy a přepravy ČD Luďky Hnulíkové tyto spoje navíc nebudou nikde mezi Havířovem a Ostravou-střed zastavovat, díky čemuž se jízdní doba zkrátí z dnešních 27 na 18 minut. „To v minulosti nebylo nikdy možné. Stávající vlaky mezi Českým Těšínem, Ostravou a Opavou přes Vítkovice a Svinov zůstávají zachovány a tyto nové rychlé spoje je doplní,“ dodává. Na zastávce Ostrava-centrum budou zastavovat kromě nových spojů od Havířova také všechny osobní vlaky od Valašského Meziříčí a Frýdlantu nad Ostravicí. Díky tomu bude pro obyvatele Moravskoslezského kraje centrum Ostravy mnohem dostupnější než dříve.
Jednotky řady 471 ale nově budou jezdit také na páru osobních vlaků 3302/3309 z Bohumína přes Přerov a Olomouc až do Zábřehu na Moravě. Vozidla tohoto typu se tak vůbec poprvé na pravidelných výkonech objeví i v Olomouckém kraji, byť jen na dvou spojích.
zdroj: České dráhy


1 2 | Zpráv na stránku: |
Doufam, ze jim MS kraj a ROPID da pokuty za nedodrzeni slibovaneho standardu sluzeb.
To je dilema: zachovať garantované ešusie spoje a poslať na superreprezentatívny výlet cez pol Moravy starý panťák...
...alebo zachovať potemkinovskú jazdu a vytočiť chacharov nasadením tornáda na spoj s garantovanou 1. triedou?
Ad název: myslím, že je to naprosto marginální problém, hlavně že je další moderní souprava v provozu.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.
