..: Nová jednotka 471 pro Moravskoslezský kraj a zastávka Ostrava centrum :..

Ilustrační obrázek Ostrava - Už třetí moderní patrová jednotka řady 471 CityElefant začala jezdit na tratích Moravskoslezského kraje. V pátek 7. prosince byla slavnostně pokřtěna na ostravském hlavním nádraží. Nový přírůstek do flotily ostravských CityElefantů ponese název kraje i jeho logo, čímž naváže na tradici prvních dvou jednotek, pojmenovaných Ostrava a Opava. Zároveň byl slavnostně zahájen provoz na zastávce Ostrava centrum, která se nachází přímo v centru města v blízkosti vyhledávané Stodolní ulice. Do provozu bude jedntka 471.035 zařazena od neděle 9.12., a to i na nových spojích mezi Ostravou a Havířovem, které spojí v rekordním čase 18 minut.

V listopadu byla ukončena elektrifikace úseku tratě 323 mezi Ostravou hl.n. a Ostravou-Kunčicemi, díky čemuž mohly být zavedeny nové vlaky od Českého Těšína a Havířova přímo do centra Ostravy. Podle ředitelky Odboru osobní dopravy a přepravy ČD Luďky Hnulíkové tyto spoje navíc nebudou nikde mezi Havířovem a Ostravou-střed zastavovat, díky čemuž se jízdní doba zkrátí z dnešních 27 na 18 minut. „To v minulosti nebylo nikdy možné. Stávající vlaky mezi Českým Těšínem, Ostravou a Opavou přes Vítkovice a Svinov zůstávají zachovány a tyto nové rychlé spoje je doplní,“ dodává. Na zastávce Ostrava-centrum budou zastavovat kromě nových spojů od Havířova také všechny osobní vlaky od Valašského Meziříčí a Frýdlantu nad Ostravicí. Díky tomu bude pro obyvatele Moravskoslezského kraje centrum Ostravy mnohem dostupnější než dříve.

Jednotky řady 471 ale nově budou jezdit také na páru osobních vlaků 3302/3309 z Bohumína přes Přerov a Olomouc až do Zábřehu na Moravě. Vozidla tohoto typu se tak vůbec poprvé na pravidelných výkonech objeví i v Olomouckém kraji, byť jen na dvou spojích.

zdroj: České dráhy


Adys Poslat mail autorovi | 8.12.2007 (12:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla Jízdní řád

Weitere aus ČR Moravskoslezský


  1 2      Zpráv na stránku:   
10.12.2007 (20:29)  
Cela historie 471 je kolosalni ostuda. Kdyby to stalo pulku toho, co Siemens, tak nereknu. Ale pokud ze tri vozidel jezdi jedno, tak je nekde NECO hodne spatne...

Doufam, ze jim MS kraj a ROPID da pokuty za nedodrzeni slibovaneho standardu sluzeb.
10.12.2007 (13:18)  
Skoro bych neváhal vzhledem ke spolehlivosti 471 začít článek spíše větou - Již třetí moderní patrová jednotka řady 471 začala postávat v depu, které leží v Moravskoslezském kraji :) Pro DKV Praha by se zase hodila věta - Již 30 jednotek řady 471 provozuje DKV Praha, alespoň polovina pak slouží cestujícím v pravidelném provozu...
09.12.2007 (21:38)  
samlep: to pustili na Zábřeh jediný akcieschopný bohumínsky ešus? No tak to potěš!
To je dilema: zachovať garantované ešusie spoje a poslať na superreprezentatívny výlet cez pol Moravy starý panťák...
...alebo zachovať potemkinovskú jazdu a vytočiť chacharov nasadením tornáda na spoj s garantovanou 1. triedou?
09.12.2007 (20:16)  
Ták. Podle mých informací slavná 471.035 dnes opět stála. Ze 3 bohumínských jednotek už asi měsíc jezdí jen jedna (025).
Registrierter Benutzer PPeťa 
09.12.2007 (20:14)  
do provozu půjde jedntka 471.035!
Registrierter Benutzer Liška 
09.12.2007 (6:31)  
Luxian: Posprejování neznámým vandalem znamenalo odstavení jedné soupravy na dva dny, nahrávání či úpravy softwaru taky trvaly nějakou dobu a dalo by se psát dál.
Registrierter Benutzer Luxian  mail  
08.12.2007 (22:02)  
Liška: Jaké jiné důvody můžou být kromě závad? To by mě celkem zajímalo.
Ad název: myslím, že je to naprosto marginální problém, hlavně že je další moderní souprava v provozu.
Registrierter Benutzer Liška 
08.12.2007 (20:14)  
Přemo, asi netušíš, jaké problémy s nimi u nás jsou. Jezdí asi tak z 50%. Jinak stojí pro různé závady nebo zrůzných jiných důvodů.
Editor oder ŽP Admin RaPa  mail  
08.12.2007 (19:13)  
pekař: To spíš "Žaluda", protože Bazala už je v Cargu... :)
Registrierter Benutzer pekař 
08.12.2007 (16:32)  
Já myslím, že to je celkem jedno, jak se to jmenuje. I kdyby to neslo název Bazala, tak je to pěkný vlak...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko