Lovosice - 19. prosince 1898 se poprvé rozjely vlaky na lokálce z Čížkovic do Obrnic. Zpočátku lokálce kralovaly smíšené vlaky tažené parními lokomotivami Rakouských státních drah. Za raných ČSD to nebylo jinak. Až v druhé polovině 30. let nastala změna – na trať byly nasazeny motorové vozy a počet vlaků vzrostl. Již o tomto víkendu ale všechno skončí.
Po druhé světové válce, která stejně jako jinde přinesla omezení osobní dopravy ve prospěch vojenských transportů, se vlády nad osobní dopravou ujaly motorové vozy M 131.1 a počet osobních vlaků se stabilizoval na 7 párech. Po nástupu dynastie „šukafonů“ k moci nad tratí došlo k první krizi lokálky – pro špatný technický stav svršku byl vyloučen úsek Třebenice – Třebívlice a vlaky byly v tomto úseku nahrazeny autobusy. V té době přestaly být po trati prováženy vyrovnávkové vlaky do litvínovského Chemopetrolu s dvojicí T 466.0 či T 466.2 v čele. Po dlouhých 4 letech váhání a nejisté budoucnosti se úsek nakonec dočkal obnovy a vlaky tak mohly nerušeně jezdit dál. Na začátku 3. tisíciletí, kdy trať začíná prožívat renesanci osobní dopravy pomocí turistického ruchu, přišla rána pod pás. Krajský úřad Ústeckého kraje jako objednavatel osobních vlaků na „Švestkové dráze“ odmítl od 9. prosince 2007 objednávat osobní vlaky.
O den dříve, v sobotu 8. prosince, bude lokálka prožívat svůj poslední den pravidelného provozu. V rámci důstojného rozloučení s téměř stodevítiletou historií provozu bude v tento den vypraven zvláštní historický vlak složený z motorového vozu M 131.1280 Zubrnické museální železnice a přípojného vozu Blm. Jízdní řád zvláštního vlaku a doprovodný program najdete v kalendáři akcí.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Ja totiz verim, ze trat neni mrtva. Doprava se doufam vrati.
Co se tyce trate 113. Dnes jsem tam byl. I bez sotousu to je zivotaschpna trat, kde po odstraneni pomalych jizd na prejezdech (i se svetelnym PZZ) a likvidaci starych prip. zrizenim novych zastavek by mohla fungovat dal. Urcite v useku Lovo-Trebivlice. Je to zverstvo, co Ustecky kraj dela.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.