..: Regionova ŽD již v provozu :..

Ilustrační obrázekPetrov nad Desnou - Motorová jednotka 814-914.501 v majetku Svazu obcí údolí Desné je již v provozu. Stala se tak prvním vozidlem tohoto typu v majetku soukromého vlastníka. Cestující se s ní mohou setkat na trati 293 z Šumperka do Koutů nad Desnou a na její odbočce z Petrova nad Desnou do Sobotína. Souprava nenese název "Regionova", jako je tomu u těchto vlaků dodávaných Českým drahám, ale "Desná". "Od Regionovy se liší pouze několika drobnostmi. Regionova je ale obchodní značkou, kterou používají ČD. Po dohodě s vlastníkem Železnice Desná nová souprava dostala název Desná," řekl generální ředitel firmy Pars nova, jež soupravy vyrábí, Tomáš Ignačák. Jednotka 814-914 ŽD vznikla rekonstrukcí z jednoho motorového vozu řady 810 a přípojného vozu řady 010. Stejně tomu je i u dvouvozových jednotek pro České Dráhy. Cena rekonstrukce se pohybuje okolo 21 miliónů Kč.

První jednotka řady 814-914 vyjela z výrobního závodu Parsu v průběhu roku 2005. Šlo o dvouvozovou soupravu pod číslem 814-914.001 a byla zařazena do stavu DKV Plzeň. Na přelomu let 2005 a 2006 byl uzavřen kontrakt na sto dvouvozových souprav. Na základě zkušeností z provozu se ČD rozhodly smlouvu upravit. Podle její nové verze bude vyrobeno celkem 74 souprav dvouvozových a 26 třívozových ve složení 814+014+814 s cenou 26 miliónů Kč za kus, dodávaných pod označením 814.2 a určených především pro náročný terén, ve kterém se ale neosvědčily.

Svaz obcí údolí Desné je, jak napovídá jeho název, sdružení obcí v okolí řeky Desná a vstoupil na českou železnici v roce 1997 projektem zvaným Železnice Desná, kdy obnovil lokálku poničenou při povodni. Trať získal do svého vlastnictví v roce 2003. Samotný svaz nezaměstnává žádné strojvedoucí ani průvodčí, ale najímá si externího železničního dopravce, kterým je v současné době konsorcium Veolia Transport.

Foto: Šakal

Zdroj: ČeskéNoviny.cz


Samir Lepara | 8.12.2007 (12:30)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from ČR Olomoucký


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
Registered user dalik2 
10.01.2008 (16:50)  
Až teď jsem se koukl, velmi oceňuji design této soupravy, na rozdíl od těch zelenožlutých, které působí poněkud divně. Je vidět, že tohle pojetí (tedy kombinace přímých linií bez oblouků) dělal již vyspělý výtvarník. Chválím.
Registered user skerycek  mail  
11.12.2007 (23:57)  
martin749: Uz minimalne dva roky nakladni dopravu zajistuji pouze ČD, vetsinou lokomotivou 731 :)...
Registered user Web 
11.12.2007 (21:36)  
martin749: Já jsem se jenom podivoval nad tím, že někdo nadává na nezvýrazněné dveře u RN ČD, přitom tady to lepší není. Nátěrový standard je věcí dopravce, nadáváte že 2. třída v Pendolínu není zelená se šedivym pruhem?

SA nemá jednotnou barvu kvůli "ukázání, že nemá ve firmě bordel", ale z marketingových důvodů, přesněji pak z důvodu odlišení od konkurence. Stejně tak ČD - moderním nátěrem (snad budete souhlasit, že tohle je modernější než "červená s krémovým pruhem") se snaží odlišit "moderní vozidlo" (aneb co oči nevidí...). A třeba to bude v budoucnu, až na lokálkách bude samá RN i to odlišení od šedé konkurence. A to je další bod - RN není jedno vozidlo s jiným nátěrem (to bych opravdu považoval za bordel), je to celá řada. Ještě jednou opakuji - zákazník ve velké míře kupuje nejlepší obal, ne produkt.

Proti BARVÁM na RN u ŽD NIC nemám. Ale znovu opakuji, je to hranatý nátěr na kulatém vozidle ignorující designové prvky a zcela ignorující nízko/vysokopodlažní uspořádání vozidla. Zkrátka RN ČD připravovala reklamka s úmyslem vyčnívat, RN ŽD pak svazek obcí s úmyslem ušetřit (a pravděpodobně vzhledem k objemu je to tak správně).
11.12.2007 (19:41)  
martin749: Třeba je to co je na 814, nový firemní nátěr. Nějak se začít musí... :-))))
Třeba se k firemnímu nátěru dostaneme časem také, stejně jako na Slovensku, jen potom nechci číst zdejší diskuze o k.....ch z ČD.
11.12.2007 (16:41)  
Pavel Z: Teda nevím, ale Student Agency nemá každej typ autobusu jinak natřenej, ale všechny stejně. Tudíž my vysvětli proč by to neměly dělat taky ČD, v rámci jednotného desingu vozidel. Jednotný nátěr ukazuje na to, že si společnost umí udělat pořádek ve vlastních věcech.
11.12.2007 (15:56)  
doomlukas: Vím, že byly stanoveny určité nátěry pro jednotlivé "trakce", ale pokud si je samy ČD porušily, tak je to pouze jejich věcí. Doba se mění a pokud potřebuju něco zviditelnit, tak na to hodím pokud možno pestrý obal, což se u 814 podařilo.
Ešusy v tom připadě do té koncepce také nezapadají...
11.12.2007 (15:05)  
Web: Pro tvoji informaci, na vozidla ŽD se nevztahují nátěrové standardy ČD, protože jim nepatří. N těhlech vozidlech určuje nátěr Svazek a jako unifkovaný nátěr určil tenhle.
skerycek: Pokud vím, tak na ŽD provozuej ND nástupcedopravní části SOŽ Šumperk, tedy ODOS.
11.12.2007 (14:08)  
Pavel Z: Jsou totiž stanovené nátěry pro jednotlivé druhy vozidel. Pro motorové vozy a k nim příslušné přípojné a řídicí vozy (tedy i 814+914) je to červená skříň s 60 mm širokým pruhem v barvě slonové kosti, prostě to co se dá vidět u většiny těchto vozidel. Takže do toho ta zeleno-žlutá kombinace skutečně nezapadá.
Registered user wen 
11.12.2007 (10:23)  
Pavel Z: Pro regionální spoje byla typická červeno-žlutá kombinace (řady 810, 854 apod.); pravda, s určitými výstřelky. Barvy řady 814 z ní naprosto vybočují, mně osobně to šťastné nepřipadá. Na Železnicích Desná je sympatické, že se drží jednotného schématu, a 814 tyhle barvy sluší mnohem víc.
11.12.2007 (10:03)  
wen: Co je proboha "tradiční barevné schéma ČD"? Pro 814 je to právě to "zelenožluté", takže nějak nechápu.

Rybízek: Ne ta barva je příšerná. :-)))

Ale končím šotodiskuze na téma "nátěr 814 ŽD", hlavně aby bylo spokojeno obecenstvo.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2020 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko