Petrov nad Desnou - Motorová jednotka 814-914.501 v majetku Svazu obcí údolí Desné je již v provozu. Stala se tak prvním vozidlem tohoto typu v majetku soukromého vlastníka. Cestující se s ní mohou setkat na trati 293 z Šumperka do Koutů nad Desnou a na její odbočce z Petrova nad Desnou do Sobotína. Souprava nenese název "Regionova", jako je tomu u těchto vlaků dodávaných Českým drahám, ale "Desná". "Od Regionovy se liší pouze několika drobnostmi. Regionova je ale obchodní značkou, kterou používají ČD. Po dohodě s vlastníkem Železnice Desná nová souprava dostala název Desná," řekl generální ředitel firmy Pars nova, jež soupravy vyrábí, Tomáš Ignačák. Jednotka 814-914 ŽD vznikla rekonstrukcí z jednoho motorového vozu řady 810 a přípojného vozu řady 010. Stejně tomu je i u dvouvozových jednotek pro České Dráhy. Cena rekonstrukce se pohybuje okolo 21 miliónů Kč.
První jednotka řady 814-914 vyjela z výrobního závodu Parsu v průběhu roku 2005. Šlo o dvouvozovou soupravu pod číslem 814-914.001 a byla zařazena do stavu DKV Plzeň. Na přelomu let 2005 a 2006 byl uzavřen kontrakt na sto dvouvozových souprav. Na základě zkušeností z provozu se ČD rozhodly smlouvu upravit. Podle její nové verze bude vyrobeno celkem 74 souprav dvouvozových a 26 třívozových ve složení 814+014+814 s cenou 26 miliónů Kč za kus, dodávaných pod označením 814.2 a určených především pro náročný terén, ve kterém se ale neosvědčily.
Svaz obcí údolí Desné je, jak napovídá jeho název, sdružení obcí v okolí řeky Desná a vstoupil na českou železnici v roce 1997 projektem zvaným Železnice Desná, kdy obnovil lokálku poničenou při povodni. Trať získal do svého vlastnictví v roce 2003. Samotný svaz nezaměstnává žádné strojvedoucí ani průvodčí, ale najímá si externího železničního dopravce, kterým je v současné době konsorcium Veolia Transport.
Foto: Šakal
Zdroj: ČeskéNoviny.cz
SA nemá jednotnou barvu kvůli "ukázání, že nemá ve firmě bordel", ale z marketingových důvodů, přesněji pak z důvodu odlišení od konkurence. Stejně tak ČD - moderním nátěrem (snad budete souhlasit, že tohle je modernější než "červená s krémovým pruhem") se snaží odlišit "moderní vozidlo" (aneb co oči nevidí...). A třeba to bude v budoucnu, až na lokálkách bude samá RN i to odlišení od šedé konkurence. A to je další bod - RN není jedno vozidlo s jiným nátěrem (to bych opravdu považoval za bordel), je to celá řada. Ještě jednou opakuji - zákazník ve velké míře kupuje nejlepší obal, ne produkt.
Proti BARVÁM na RN u ŽD NIC nemám. Ale znovu opakuji, je to hranatý nátěr na kulatém vozidle ignorující designové prvky a zcela ignorující nízko/vysokopodlažní uspořádání vozidla. Zkrátka RN ČD připravovala reklamka s úmyslem vyčnívat, RN ŽD pak svazek obcí s úmyslem ušetřit (a pravděpodobně vzhledem k objemu je to tak správně).
Třeba se k firemnímu nátěru dostaneme časem také, stejně jako na Slovensku, jen potom nechci číst zdejší diskuze o k.....ch z ČD.
Ešusy v tom připadě do té koncepce také nezapadají...
skerycek: Pokud vím, tak na ŽD provozuej ND nástupcedopravní části SOŽ Šumperk, tedy ODOS.
Rybízek: Ne ta barva je příšerná. :-)))
Ale končím šotodiskuze na téma "nátěr 814 ŽD", hlavně aby bylo spokojeno obecenstvo.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.