Petrov nad Desnou - Motorová jednotka 814-914.501 v majetku Svazu obcí údolí Desné je již v provozu. Stala se tak prvním vozidlem tohoto typu v majetku soukromého vlastníka. Cestující se s ní mohou setkat na trati 293 z Šumperka do Koutů nad Desnou a na její odbočce z Petrova nad Desnou do Sobotína. Souprava nenese název "Regionova", jako je tomu u těchto vlaků dodávaných Českým drahám, ale "Desná". "Od Regionovy se liší pouze několika drobnostmi. Regionova je ale obchodní značkou, kterou používají ČD. Po dohodě s vlastníkem Železnice Desná nová souprava dostala název Desná," řekl generální ředitel firmy Pars nova, jež soupravy vyrábí, Tomáš Ignačák. Jednotka 814-914 ŽD vznikla rekonstrukcí z jednoho motorového vozu řady 810 a přípojného vozu řady 010. Stejně tomu je i u dvouvozových jednotek pro České Dráhy. Cena rekonstrukce se pohybuje okolo 21 miliónů Kč.
První jednotka řady 814-914 vyjela z výrobního závodu Parsu v průběhu roku 2005. Šlo o dvouvozovou soupravu pod číslem 814-914.001 a byla zařazena do stavu DKV Plzeň. Na přelomu let 2005 a 2006 byl uzavřen kontrakt na sto dvouvozových souprav. Na základě zkušeností z provozu se ČD rozhodly smlouvu upravit. Podle její nové verze bude vyrobeno celkem 74 souprav dvouvozových a 26 třívozových ve složení 814+014+814 s cenou 26 miliónů Kč za kus, dodávaných pod označením 814.2 a určených především pro náročný terén, ve kterém se ale neosvědčily.
Svaz obcí údolí Desné je, jak napovídá jeho název, sdružení obcí v okolí řeky Desná a vstoupil na českou železnici v roce 1997 projektem zvaným Železnice Desná, kdy obnovil lokálku poničenou při povodni. Trať získal do svého vlastnictví v roce 2003. Samotný svaz nezaměstnává žádné strojvedoucí ani průvodčí, ale najímá si externího železničního dopravce, kterým je v současné době konsorcium Veolia Transport.
Foto: Šakal
Zdroj: ČeskéNoviny.cz
Jako jednoznačné pozitivum a nápad na ČD považuji zvýraznění vysoko/nízkopodlažní části. Dveře jsou pak zvýrazněny tím obloukem (jeho nejnižším bodem, pohled se logicky "skutálí dolu").
Barvy nemůžu hodnotit, nejsem grafik, možná je ŽD barevně lepší. Nicméně pro mě hodně bez nápadu a bez respektování vozidla.
Prozatim se cestujici tesi z nove jednotky coz na teto trati zvedlo jeste vice komfort cestovani. Tak samo se tesi velke oblibe u vetsiny strojvedoucich. Co se tyce zmen a uprav asi nejvetsi je ze ve vlaku jsou instalovany oznacovace listku :).Jako dalsi drobnosti se daji vyjmenovat: odlisny informacni system a modernejsi vysilacku. Interier vozu je naprosto totozny s Regionovou CD krome jiz zminenych oznacovacu listku. Od 9.12 bude zajistovat vozbu Os vyhradne na trase Kouty nad Desnou - Sumperk. Vyjimkou bude ranni Os vlak 4:50 ze Sumperka kdy zavita do Sobotina. Co se tyka jizdnich vlastnosti, prozatim se pere se stoupanim do Koutu uspesne. Behem poslednich nekolika dni zkusebnich jizd s cestujicimi dorazila do cile pokazde a bez zpozdeni. Ovsem musi byt razena v poradi 914+814 ze Spk do Koutu aby vyjela. Neco podobneho uz plati i u stavajicich 810-tek kde jsou razeny motorove vozy tak aby mely hnaci napravu az druhou v poradi pri stoupani do Koutu(U Desne treti hnaci naprava). Takze zbyva uz jen doufat ze se slovem Děsná se setkame uz jen zde ve foru ;)....
Ne vazne, jsem moc zvedavy, jak to Regiodesnou dopadne. Je mozne, ba az pravdepodobne, ze si Veolia s PARSem domluvila nejake rozumnejsi zarucni podminky a pripadne penale, jak je to v obchodnim svete normalni.
A abych se vyjadril k nejdulezitejsimu sototematu a to nateru, tak mi prijde mene kriklavy a umernejsi tomuto vozidlu :)
Ano, pokud se chce udržet provoz na tratích s frekvencí max na regionovu/šukafon (a samozřejmě můžeme spekulovat jestli je to vůbec správně), tak je to jediná možnost.
Nemluvím teď o poruchovosti vozidla, kvalitě zpracování, ale o konceptu rekonstrukce.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.