..: Oživeno: Začíná rozsáhlá stávka v Maďarsku :..

Ilustrační obrázekMaďarsko - Po téměř kompletní paralýze vlakových spojů v Německu postihne podobný vývoj tento týden i Maďarsko. Odborová sdružení v zemi vyzývají své členy ke stávce, která podle nejnovějších informací začne ve středu, 21. listopadu v 6.00 a potrvá v průběhu celého dopoledne. V uvedenou dobu do zaměstnání nenastoupí pracovníci železnice, autobusové dopravy, ale ani učitelé a pracovníci ve zdravotnictví.

Tímto krokem odborová hnutí v Maďarsku vyjadřují nesouhlas s připravovanými reformami ve zdravotnictví a důchodovém systému, ale také s chystanými škrty v železniční dopravě. Ministerstvo hospodářství a dopravy chce totiž společně s MÁV (H-START) zrušit celkem 38 regionálních tratí, na nichž je provozování osobní dopravy ztrátové. Ani jedna strana ovšem nevylučuje možnost provozování těchto spojů jinými dopravci. Jako další alternativa se uvádí dotování provozu na zmíněných tratích z vlastních zdrojů krajů nebo obcí.

Stávka na železnici zasáhne i do pravidelné vlakové dopravy v ČR a na Slovensku: jedná se hlavně o spoje EC 174, EC 170 Hungaria a EC 278 Jaroslav Hašek.

Doplněno 20. 11. 2007, 23.30: Podle nejnovějších zpráv nedošla jednání mezi vládou a odboráři k oboustranně přijatelnému výsledku, a tak by se cestující měli připravit na výrazná omezení způsobená zastavením vlakové dopravy v Maďarsku.

Zdroj: Híradó, Népszava, HirTV


Mr.IC Poslat mail autorovi | 20.11.2007 (23:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Dopravci Nehody a mimořádnosti

More from Maďarsko


  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   
Registered user pekař 
24.11.2007 (22:35)  
Ideesák: tuto větu jsem nepochopil - moc na výběr nemám, jelikož ostatní druhy dopravy jsou nevýhodné...To jste pil nebo co?
22.11.2007 (20:12)  
Je docela zajímavé, že za první republiky i za protektorátu se strojvedoucím násobil jeden odpracovaný rok koeficientem 1,5, takže strojvedoucí odcházeli do penze dříve. Můj dědeček šel takto už v roce 1943 ve věku 58 let, jen proto, že US AIR FORCE začínaly s nálety na vlaky. Tvrdá tržní / válečná ekonomika jistě nebyla sociálním polštářem pro "předčasné" odchody do starobního důchodu.
Změna tlaku, popřípadě se na EKG zjistí, že zaměstnanec prodělal lehčí infarkt a je navždy po lokomotivě, nemusí být výsledkem špatného životního stylu. K diabetes (cukrovka) existují i genetické dědičné předpoklady.
Znám takových dost a nebyli to ani kuřáci, aby si sami svůj zdravotní stav zhoršili.

Zatímco na jednu stranu jistá část politického spektra kritizovala přezaměstnanost u ČD (ČSD) a tak se začalo propouštět, aby se snižovaly náklady a ztráty, tak nikdo z týchž kritiků neuměl říci, co s těmi propuštěnými zaměstnanci, kteří skončili na úřadech práce, kde dostávali podporu v nezaměstnanosti. Resp. dostávali finanční obnos ve formě doprovodného sociálního programu.
Současně se začala zvyšovat potřeba přesčasové práce, protože ty "nadbytečné" propuštěné bylo třeba nějak nahradit a přijmout nového zaměstnance nešlo.
Bohužel nikdo nespočítal, jaký byl finanční rozdíl v tom, když byl někdo zaměstnán u ČD s menší produktivitou práce a situací, kdy odešel, skončil na podpoře a dostával "odstupné" a současně se platily přesčasy.
Registered user Glagol  mail  
22.11.2007 (19:30)  
IDeeSák-ne ne ne
Nepochopil jsi mé normalizační záměry.
Samozřejmě je třeba ponechat prostor pro připomínky a náměty, ale POZOR, jen do 30.02.2008. Po tomto datu se první fáze procesu uzavře a tvorba ČSN EN ISO 4074 přejde do fáze č.2.
Vše je třeba roztřídit, zaškatulkovat, postavit do latě.
A pak radostně-kupředu levá (nebo pravá :))
22.11.2007 (17:08)  
Tom - kdybych měl naproti baráku lepší hospodu, tak tu špatnou budu pomlouvat tam. Bohužel patřím k těm cestujícím, kteří na výběr moc nemají, neboť alternativy jiným druhem dopravy jsou nevýhodné.
Registered user Tom  mail  
22.11.2007 (16:48)  
Pánové, já nemám nic proti kritice ČD..je jasné, že je to na ho.no...ale opravdu nepochopím příspěvky jak někdo si stěžuje jak dlouho musí jet vlakem nějakou trasu, kolik ho to stojí a a jak je všude bordel..a přitom tvrdí,že když to jezdí autem tak ho to vyjde levněji, je tam dříve a dojede přímo na místo..Ano to je pravda..tak to je..ale potom nechápu ty stížnosti na železnici, když to mám lepší autem..
si připadám, jako bych šel na pivo do hospody, která je 1km vzdálená od baráku a tam si stěžoval, že mají hnusné pivo,neochotné servírky a špinavé hajzly...a vychvaloval tam hospodu co mám naproti baráku...
Registered user SzKT  mail  
22.11.2007 (15:48)  
waszyn: Připojuji se ke kategorii:-). Veřejnou dopravu miluju (pokud je kvalitní a nezavání romantikou), vlakem najezdím i dnes kolem 12-15 000 km ročně(2 KMB čtvrtletně, často ale 1. třídou a dnes už skoro vždycky z/do tarifního bodu Gr.). Byly poměrně nedávno doby, kdy jsem najezdil 800-1000 km týdně a získal tak hluboký odpor k "filozofii" ČD (shrnuto: shluk neudržovaných vehiklů jezdí po mizerných tratích bez ohledu na potřeby cestujících, JŔ je klasický produkt propagandy, takže spolehlivost a přesnost jak v Srbsku, cestující jsou obtížný hmyz, který si musí pořídit kartu, dále je povinen to a ono a když si stěžuje, tak ho nejapnými argumenty odbydeme...). Takže svoje "dopravní vášně" ukájím v ostatních členských státech EU a vroucně se modlím, až konečně přijde ČasuDost konkurence, abych nemusel všude jezdit autobusem nebo se rozčilovat. A v koutku duše sním o tom, že ta "firma" jednou klekne (neb obrození je asi neschopná) a nahradí ji někdo jiný, např. DB (třeba i za výrazně vyšší ceny). Čip-kartu samozřejmě nemám a dokud nebude její vlastnictví nutné i ke KMB (nebo jiné nabídce, umožňující variabilitu při dopravě z okolních států domů bez předem zakoupené jízdenky z-do), tak o tom ani neuvažuju, pak budu spíš uvažovat o tom, jestli se nedá dostat za hranice něčím jiným, např. kombinací autobusů, nebo i letadlem.
22.11.2007 (15:07)  
Glagol - otevřená kategorizace povede k rozšiřování kategorií do výše počtu diskutujících.
Registered user Glagol  mail  
22.11.2007 (14:46)  
w-vždyť jsem tu kategorizaci diskutujících nechal otevřenou.
Takže kategorie dle odst.6=waszyn :)
Kritika-áno. Je opravdu co. Když jsem včera na hln viděl úderné uklízecí komando, tak se mi začernalo před očima.
Představa, že bych byl nucen použít záchod těmito smraďavkami ojetý....
Registered user M 
22.11.2007 (13:53)  
Ta plastova karta je docela uzitecna i mimo CD, takze jestli by ji nekdo hodi do popelnice jen kvuli tomu, ze prestane jezdit s CD, tak je to u mne idiot:)
Registered user waszyn 
22.11.2007 (13:26)  
glagol: Z Vašich příspěvku nezazněl jeden důležitý fakt, a to totiž, že pokud se někdo vyjadřuje kriticky o ČD, neznamená to ještě, že by měl něco proti železnici jako takové. Pokud někdo využívá služeb dominantního dopravce k delším cestám, dejme tomu v objemu 15000 km ročně, tak je poměrně logické, že si od černé díry užije svoje, nenajde dobrého slova a vyjadřuje se poměrně kriticky. Ale stále jezdí vlakem, protože má vlaky rád a v té jeho relaci je to ještě pořád třeba výhodné... Takovýto člověk totiž správně tuší, že je tím typem zákazníka, kterého by si každá normální firma hýčkala a neustále mu dávala najevo jak si jej váží. Proto poměrně logicky takovýto člověk básní o SA/RT a čeká jako na smilování až bude moct hodit do popelnice plastovou kartu, kterou teď má kvůli elišce a dát po zásluze ČD pápá. Mezi tento typ se počítám a dle mého názoru je nás tady taky hodně... Politiku bych do toho rozhodně nepletl, novu nesleduji, ale je mi stále milejší než haló noviny. Když si člověk žije 10 let nad poměry, tak musí zákonitě dopadnout na hubu, tato situace bohužel zanedlouho nastane, ale je pořád lepší na tu hubu dopadnout ze stoje než ze 3.patra..
  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko