..: Oživeno: Začíná rozsáhlá stávka v Maďarsku :..

Ilustrační obrázekMaďarsko - Po téměř kompletní paralýze vlakových spojů v Německu postihne podobný vývoj tento týden i Maďarsko. Odborová sdružení v zemi vyzývají své členy ke stávce, která podle nejnovějších informací začne ve středu, 21. listopadu v 6.00 a potrvá v průběhu celého dopoledne. V uvedenou dobu do zaměstnání nenastoupí pracovníci železnice, autobusové dopravy, ale ani učitelé a pracovníci ve zdravotnictví.

Tímto krokem odborová hnutí v Maďarsku vyjadřují nesouhlas s připravovanými reformami ve zdravotnictví a důchodovém systému, ale také s chystanými škrty v železniční dopravě. Ministerstvo hospodářství a dopravy chce totiž společně s MÁV (H-START) zrušit celkem 38 regionálních tratí, na nichž je provozování osobní dopravy ztrátové. Ani jedna strana ovšem nevylučuje možnost provozování těchto spojů jinými dopravci. Jako další alternativa se uvádí dotování provozu na zmíněných tratích z vlastních zdrojů krajů nebo obcí.

Stávka na železnici zasáhne i do pravidelné vlakové dopravy v ČR a na Slovensku: jedná se hlavně o spoje EC 174, EC 170 Hungaria a EC 278 Jaroslav Hašek.

Doplněno 20. 11. 2007, 23.30: Podle nejnovějších zpráv nedošla jednání mezi vládou a odboráři k oboustranně přijatelnému výsledku, a tak by se cestující měli připravit na výrazná omezení způsobená zastavením vlakové dopravy v Maďarsku.

Zdroj: Híradó, Népszava, HirTV


Mr.IC Poslat mail autorovi | 20.11.2007 (23:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Maďarsko


  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   
21.11.2007 (23:02)  
Uf, Tome...
"Jsme na železničním webu, ale většina je zásadně proti jakémukoliv kroku železnic,pokud není náhodou řeč o SA a RT."
Práve som s hrôzou zistil, že som si až doteraz neuvedomoval kľúčovú skutočnosť, že železnicu treba vždy a za každých okolností len chváliť, pretože tam pracujú tí najusilovnejší a najzodpovednejší ľudia, ktorých životným poslaním je jedine naše blaho, za čo sa im od nás dostáva tragicky nedostatočného uznania ich nadľudskej a hrubo nedocenenej práce...

Pritom podotýkam, že sa tu už 80 príspevkov nebavíme o železnice ako takej, ale o vydieraní niekoľkých súdruhov myšlienkovo zaseknutých v socialistickom mýte o bezodnosti "verejných" zdrojov (t.j. zdrojov, ktoré musel niekto vytvoriť, ale oni na ne majú prednostný nárok). Ak títo spôsobia, že zostanem trčať 6 hodín na stanici medzi bezdomovcami - najlepšie so zakúpeným lístkom a rezerváciou, pričom nebudem mať nárok na nič, pretože niekto si začína jednostranne stanovovaj podmienky - tak dostanem jasný signál, že tu o cestujúceho nie je záujem a totálny vytočený pôjdem inam.

Podobne ako M, aj mňa strašne zaujíma tá zázračná formulka na rozmnoženie peňazí tak, aby boli všetci spokojní a železničiari najspokojnejší, a to bez toho, aby sa niekde vzalo. Európska politika je moje primárne zameranie, takže vám môžem skoro sľúbiť, že všetky geniálne návrhy budem propagovať všetkou silou a autorov z radov tvrdo pracujúcich železničiarov navrhneme na Nobelovu cenu za ekonómiu (nebojte, je v tom aj finančná odmena!). Dovtedy sa na to budem dívať ako na vydieranie a zneužívanie pozície.
registrovaný uživatel M 
21.11.2007 (22:08)  
mira versus zdenek84
heh, dobry... Takze zametac ulic pracuje v zime, mlze a tme, ale to je proste asi povl... Zeleznicar pracuje v podminkach lepsich, ale je to nobl povolani a proto musi jit do penze driv:-) Krome toho, je to potrebna profese, zatimco zametac ulice asi potrebny neni:-)

Jinak ty "tabulky" profesi a prumerne umrtnosti mne pobavily... Treba casem bude takovej OKEC podle delky zivota:-) Mimochodem, pokud nekdo skonci se skolou v 15 a nekdo jinej v 25 - meli by jit do duchodu spolu nebo ne? Proletari vsech zemi spojte se (a stavkujte za lepsi zitrky:-)

Akorat mi, drazi tvrde pracujici, porad dluzite odpoved na neprimou otazku, komu seberete, abyste mohli (mimo jiz soucasnych socialistickych vyhod), mohli do duchodu driv nez ostatni, kdyz tak hrozne drete.

Jo a jestli zeleznicar je tvrdy povolani, ktery zada, aby sel do duchodu driv, tak kopac konalu, nekdo kdo lije aslaft na silnice a podobny opravdu tezky prace by museli do duchodu nejpozdeji v 35. Protoze proti tomu celej den v destu a zime machat krompacem a kurvit si zada je sledovani svetylek na desce (vypravci), cvakani klestickama (pruvodci) nebo sezeni za knyplem (strojvudce) nejprijemnejsi povolani na svete. Takze by mne teda fakt zajimalo, jak se ten system "tvrda povolani musi do duchodu drive" vyrovna zrovna s timhle...
Jestli je na zeleznici nejaky tezky povolani, tak maximalne tak vyhybkar a tak, proste nekdo kdo je v terenu. Ale musi v tom terenu byt celych svych 8 hodin, ne pripojit vagon a hodinu cekat na dalsi. Byt zalezlej v boude nebo kabine, tak na tom fakt nic supernarocnyho nevidim. Vemte si krompac, ctyri tydny v listopadu hodne na 8 hodin na "vzduch", svacte v tom desti resp. vubec, z prace jezdite v podstate ve stejnych zasranych hadrech, ve kterych jste delali a potom se vratte a vykladejte mi neco o tom, co je narocny povolani a co je popochazeni v uniformicce...
21.11.2007 (21:33)  
Tom: Souhlas, ale musíš pochopit to, že tu jsou všichni odkojení na Duškovi a jeho snu o socialistýckých unitárních státních drahách a zaměstnanci, takže každá změna podle nich vede jen k horšímu. Ale pravdou je, že už se nikam dál propadnout nemůžem.
registrovaný uživatel Foxx  mail  
21.11.2007 (20:53)  
Tom: A ha , takže podle tebe je jakákoli kritika železnice špatná ? To už tady bylo .... znělo to nějak jako " Kdo něčůrá s námi, čůrá proti nám" .... nebo nějak tak..
V jednom máš pravdu, diskuse tady vůbec nic nevyřeší, ale ona ani také nic moc řešit nemá, myslím že snad všichni co sem chodí diskutovat, to dělají protože je to baví a ne nuceně.
21.11.2007 (20:42)  
jj, tento web je specifický. například dneska byla spousta cestujících čekajících na zpožděné vlaky nasraná, ale tady z toho mají někteří radost

a už neřeknu ani slovo, protože to nemá smysl:)
registrovaný uživatel mira 
21.11.2007 (20:27)  
Tom: Asi tak.
registrovaný uživatel mira 
21.11.2007 (20:27)  
A on toho zametače někdo nutil aby to dělal? To je argument jak prase. A nutí někdo někoho cokoliv dělat? To by taky nikdo nemusel dělat nic a bylo by podle tvojeho.
registrovaný uživatel Tom  mail  
21.11.2007 (20:27)  
Začíná to tady být jak diskuze na novinkách-jakékoliv téma,ale všechny příspěvky proti...Jsme na železničním webu, ale většina je zásadně proti jakémukoliv kroku železnic,pokud není náhodou řeč o SA a RT..Ale jinač i v jiných diskuzích jsou pořád ti samí diskutující proti...Se divím, že to všechny baví psát ty stovky příspěvků pořád..Tady ty diskuze nikdy nic nevyřeší...
registrovaný uživatel pekař 
21.11.2007 (20:26)  
zdenek84: nenutil, ale jsou potřební, takže někdo to dělat musí.
21.11.2007 (20:17)  
mira: a on existuje nějaký graf náročnosti profesí? a ty strojvedoucí někdo nutil, aby dělali tuhle práci? a s prominutím zametač pařížských ulic si jistě pracuje v teple, že:)?
  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko