Maďarsko - Po téměř kompletní paralýze vlakových spojů v Německu postihne podobný vývoj tento týden i Maďarsko. Odborová sdružení v zemi vyzývají své členy ke stávce, která podle nejnovějších informací začne ve středu, 21. listopadu v 6.00 a potrvá v průběhu celého dopoledne. V uvedenou dobu do zaměstnání nenastoupí pracovníci železnice, autobusové dopravy, ale ani učitelé a pracovníci ve zdravotnictví.
Tímto krokem odborová hnutí v Maďarsku vyjadřují nesouhlas s připravovanými reformami ve zdravotnictví a důchodovém systému, ale také s chystanými škrty v železniční dopravě. Ministerstvo hospodářství a dopravy chce totiž společně s MÁV (H-START) zrušit celkem 38 regionálních tratí, na nichž je provozování osobní dopravy ztrátové. Ani jedna strana ovšem nevylučuje možnost provozování těchto spojů jinými dopravci. Jako další alternativa se uvádí dotování provozu na zmíněných tratích z vlastních zdrojů krajů nebo obcí.
Stávka na železnici zasáhne i do pravidelné vlakové dopravy v ČR a na Slovensku: jedná se hlavně o spoje EC 174, EC 170 Hungaria a EC 278 Jaroslav Hašek.
Doplněno 20. 11. 2007, 23.30: Podle nejnovějších zpráv nedošla jednání mezi vládou a odboráři k oboustranně přijatelnému výsledku, a tak by se cestující měli připravit na výrazná omezení způsobená zastavením vlakové dopravy v Maďarsku.
1)Železnicí na Mars, vždy a všude - mladíčci školou povinní, kteří jsou schopni se sexuálně vzrušit pohledem na kolejové vozidlo. Obrana mašinek (úsměvná) vždy a všude.Každé ráno cestuje na Střední managerský institut (dříve 3letý učňák). Touží po tom, stát se strojvůdcem, ale brzdí ho fakt, že neumí ani vyměnit pojistku v odpínači.
2)Železnicí do/z Prahy a Holomóca (Ostravy)-vysokoškolští studenti dojíždějící na své alma mater. Vedou chytré řeči o IC, EC, TBC, PID, AIDs. Všechno se změní až Vančura povalí se svými krásnými vehikly a to prakticky zadarmo :)) Doufají, že se oné krásné vize dočkají před koncem svého 5-10letého pobytu v nějakém universitním městě. Jsou odborníci na všechno, co se týká železnice(cesta z Olomóca do Prahy chvíli trvá).
3)Železnice je nezbytné zlo, kterým cestuje lůza a nechá si tu dopravu dotovat z "jejich daní"-jedná se o typ dle odst. 2), který již opustil studia, vlakem cestoval naposledy v roce 2001, ale ze setrvačnosti přispívají na žel. servery, kde trousí moudra o socialistickém molochovi, nevděčných zaměstnancích a komunistických přežitcích.
4a)Zaměstnaný u kategorie 3 - ten pochopil. Chápe, že rovná daň je pro něj přínosem a zvednutí daní na potraviny též. Volič strany, kterou mu určí v televizi (majitelé tv Nova).
Jezdí nebo jezdil vlakem do práce, nyní nejspíše vlastním OA. Papouškuje v light versi (výplach mozků má i lehce negativní důsledky) kecy borců dle odst. 3) a rád by byl stejně tak skvělý jako pan šéf (nemožné). Je to taková kategorie vzniklá evolucí frajerů dle odst 1)
4b)Zaměstnaný u kategorie 3 - na všechno kýve, ale ještě stále není přesvědčen o tom, že co je přínosné pro pana podnikatele bude přínosem i pro něj. Tajný kverulant, ale na povrchu plně loajální síla. Občas se mu podaří přestoupit do trojky a poté již nepublikuje.
Je nucen občas použít vlaku k dopravě, ale jen z nezbytné nutnosti.
Takový neutrální a opatrný typ diskutéra->znáte to IPčko, známý u providera, kopačka do zádě.
5)Zaměstnanec majoritního žel dopravce-na žel serveru je zdrojem informací ze zákulisí. Svým způsobem je fanoušek železnice, ale ten velký dopravce není to pravé ořechové. Vzhledem k 20letému jednostrannému profesnímu zaměření je snadnou obětí „restruktalizace“, „zvýšení produktivity“ etc. Na chlapíky dle odst.3 působí jako hovno na masařku a vznikají nám krásné přestřelky, které vždy prohrají a na chvíli stáhnou krovky.
Samozřejmě jsou tu další kategorie a podkategorie např. ta "moje" se tu také vyskytuje celkem často, ale z "vrozené skromnosti" to nebudu dál pitvat :)
Absolútny súhlas.
Ešte sa mi nestalo, že by sa mi bol niekto zo železníc ospravedlnil, keď prišlo k strate spoja. Raz, dokonca som cestoval 200km na súdne pojednávanie a stratil som prípoj, len tak-tak som došiel na čas autobusom, sprievodkyňa so škodoradostným hlasom v meškajúcom vlaku zahlásila:
"Hm, tak tu neni... snáď ho vidíte???" - akože prípojový vlak. Aj takto sa dá reagovať na sprosté otázky ešte sprostejších cestujúcich...:-)
A režijné výhody by som obmedzil...žiadna 1.trieda, fakt človek nemá náladu po ťažkom dni počúvať opitých "modrých" v jedničke, ako nadávajú na ostatok ľudí, pohŕdajú maturitou, či univerzitným diplomom v iných oboroch,...
alebo len možno ja mám zlé skúsenosti cestovaním po železnici???
ja skutočne nechcem byť príliš drsný, pretože skrátka popisovaná situácia je strašná. Na druhú stranu, u ČD by to malo (aspoň čiastočne) riešiť toto: http://www.cppz.cz/ - pokec o tom je na www.equal.cd.cz/files/tiskova_zprava_usti.pdf a http://www.equal.cd.cz/files/monitoring_cppz.pdf. Preto to vzniklo. Neviem, ako dobre to funguje (v prípade vedenia ČD som trochu skeptický), ale na druhej strane je otázka, akí iní ex-zamestnanci majú k dispozícii niečo podobné...
To dulezite je, ze tenhle problem ma proste uplne ale uplne kazdej, ne jenom strojvudce (nebo obecne zeleznicar). Takze to, co se tady nekteri diskutujici (vcetne mne) snazi naznacit je, ze strojvudce neni o nic lepsi (ale ani o nic horsi) povolani nez jakekoliv jine a pro nejake extrazachazeni neni zadny duvod. Na strojvudce nebo nekoho jineho nikdo nenadava. "Nadava" se tem, kteri si mysli, ze jsou pupek sveta, na prdel si vsichni musi sednout zrovna z nich a tu nejpeclivejsi peci si zaslouzi presne oni...
Mimochodem, jeste k tomu kopaci. Jestli strojvudce neprojde kvuli tlaku, tak muze jit o zdravotni problem, spatny zivotni styl, cokoliv. Jenze "az na to" by pracovat mohl. Myslite si, ze kopac dokaze do sedesatky byt osm hodin na desti, na mraze? Zada jsou v prdeli uz po ctyricitce. Ale zadny vypiplany socialni system, ani extravyhody kopac nema. Nemuze si vzit ani cestujici jako rukojmy. Takze pokud jste se nekoho pokusil dojmout, tak se omlouvam, ale nepovedlo se to. "Slzy" si schovam pro nekoho, kdo se nad takovym osudem muze jedine horce pousmat...
170 to zapíchla ve 20.52 v Holešovicích, kdo s ní jel dál, tak si počkal v Holešovicích na 174 (21.16 - 21.20). V Ústí nad Orlicí samozřejmě předjela 174 (19.27).
Pro úplnost 278 dojela do Prahy ve 21.39.
Ono jde o to, že kategorie zaměstnanců "strojvedoucí" se nejen v tuzemsku, ale i v zahraničí podrobuje opakovaným zdravotním prohlídkám, takže když ten strojvedoucí u MUDr. neprojde, např. proto, že má zvýšený tlak, jeho sluch je taky opotřebovaný apod., tak ten "předčasný" odchod do důchodu prostě tohle jaksi řešil.
Takže když takovouhle (promiňte mi ten výraz) "zdravotní trosku" bude nutno zaměstnávat o těch (uváděných) 2,5 roku déle, přičemž tento pracovník nebude moci vykonávat svoji práci, tak čemu se pomůže … Sociálnímu systému asi ne, ono se to zpravidla začne řešit maroděním (pak se Julínek a jeho tiskový služebníček diví, že je velká návštěvnost lékařů …) a když se promarodí rok, tak nastupuje invalidní důchod …
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.