Praha - Představenstvo Českých drah se překvapivě rozhodlo pokračovat v projektu modernizací lokomotiv řady 755. Zatímco v předešlém roce se rozběhnutý projekt kvůli nedostatku financí zastavil a zůstalo pouze o dvou lokomotiv ověřovací série, nyní doporučilo představenstvo objednat pro ČD Cargo během příštího roku hned osm těchto strojů. O způsobu financování zakázky zatím není nic známo.
Kompletní rekonstrukce vyřazených lokomotiv řad 753 a 750 začla realizovat ČMKS v roce 2001 původně pro italské odběratele, záhy se však projevil hlad po výkonných lokomotivách i u domácích dopravců, a tak se po našich kolejích prohání podle některých údajů již takřka dvacet rekonstruovaných "brejlovců". V roce 2004 se mezi zájemce přidaly i České dráhy, které o rok později dostaly dva modernizované stroje.
Základem modernizace je náhrada nepříliš spolehlivého a úsporného motoru K12V230DR novým agregátem Caterpillar 3512 DI-TA se současným dosazením trakčního alternátoru. Lokomotiva tím změnila i druh přenosu výkonu, ze stejnosměrného na střídavě-stejnosměrný. Krom řady dalších úprav došlo také k přepracování řídících systémů a pultů strojvedoucího, dosazena byla i výkonná elektrodynamická brzda.
Oba ověřovací prototypy se od začátku svého provozu objevují především na trati 120, kde obstarávají vozbu ucelené soupravy vápence z Nučic do Kadaně. Na jaře letošního roku si odbyly i krátký pobyt na východě Čech, což zřejmě předznamenalo objednávku dalších rekonstrukcí. Objednávka bude ale zřejmě znamenat i další omezení provozu neupravených lokomotiv řad 753 a 751, které dožívají v posledních výkonech v nákladní dopravě.
Námět: ppeta; zdroj:časopis Železničář, 42/2007
Já bych tu větu formuloval jinak :
Základem modernizace je motor Caterpillar 3512 DI-TA nahrazující nepříliš spolehlivý a ve srovnání s novým agregátem na spotřebu náročnější motor K12V230DR.
Jinak mám osobní zkušenost s prototypy 724.6, které dodala loni ČMKS do Unipetrolu a mám dojem, že firma má co ještě dohánět, aby jejich mašinky byly udělány na 100%...
Minule jsem měl tu čest přejet v depu s lok 709. První dojem z lokomotivy - vlezl jsem na atomovou ponorku :-)
Zlatá bangle...
kdyby se to melo chapat jak to chapete vy, bylo by napsano "neprilis spolehlivy ALE usporny" ...
nebo by se vam po vasem hezky cesky libila formulace "neprilis spolehlivy a neprilis usporny"?
výraz "nepříliš úsporný" je tzv. eufemizmus = zjemnění jazykového výrazu označujícího nepříjemnou nebo drsnou skutečnost
Takže bych v tom neviděl problém..
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.