..: ČD Cargo zřejmě zrekonstruuje další lokomotivy řady 755 :..

Ilustrační obrázekPraha - Představenstvo Českých drah se překvapivě rozhodlo pokračovat v projektu modernizací lokomotiv řady 755. Zatímco v předešlém roce se rozběhnutý projekt kvůli nedostatku financí zastavil a zůstalo pouze o dvou lokomotiv ověřovací série, nyní doporučilo představenstvo objednat pro ČD Cargo během příštího roku hned osm těchto strojů. O způsobu financování zakázky zatím není nic známo.

Kompletní rekonstrukce vyřazených lokomotiv řad 753 a 750 začla realizovat ČMKS v roce 2001 původně pro italské odběratele, záhy se však projevil hlad po výkonných lokomotivách i u domácích dopravců, a tak se po našich kolejích prohání podle některých údajů již takřka dvacet rekonstruovaných "brejlovců". V roce 2004 se mezi zájemce přidaly i České dráhy, které o rok později dostaly dva modernizované stroje.

Základem modernizace je náhrada nepříliš spolehlivého a úsporného motoru K12V230DR novým agregátem Caterpillar 3512 DI-TA se současným dosazením trakčního alternátoru. Lokomotiva tím změnila i druh přenosu výkonu, ze stejnosměrného na střídavě-stejnosměrný. Krom řady dalších úprav došlo také k přepracování řídících systémů a pultů strojvedoucího, dosazena byla i výkonná elektrodynamická brzda.

Oba ověřovací prototypy se od začátku svého provozu objevují především na trati 120, kde obstarávají vozbu ucelené soupravy vápence z Nučic do Kadaně. Na jaře letošního roku si odbyly i krátký pobyt na východě Čech, což zřejmě předznamenalo objednávku dalších rekonstrukcí. Objednávka bude ale zřejmě znamenat i další omezení provozu neupravených lokomotiv řad 753 a 751, které dožívají v posledních výkonech v nákladní dopravě.

Námět: ppeta; zdroj:časopis Železničář, 42/2007


Honza Beránek / JTB , PPeťa | 30.10.2007 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP mRKEF  mail  
30.10.2007 (12:05)  
jen tak mimo - ocenil bych, kdyby se i obrázky u článků otvírali v novém okně, jak jsem na to zvyklý v galerii - já pak zavřu záložku a hle, želpage je najednou v pr ...
dopisovatel nebo člen ŽP mRKEF  mail  
30.10.2007 (12:04)  
dobré to bude - aspoň stovky brejláků neskončí ve sběrných a zachovají se v několika pár kusech po reko. osobně by se mi líbila i reko třeba 749, 751 v podobném duchu, hodně částí je shodných, ale pro jejich věk to asi není reálné a za chvíli budeme rádi za 749 006, 751 001, 002 že jsou ...
registrovaný uživatel milos  mail  
30.10.2007 (11:56)  
koukal jsem na stranky Inekonu - ten talian vypada efektne...
30.10.2007 (11:13)  
Venca Motyka: Nevím proč by měly jít Brejlovci do kytek........rekonstruovaná řada 755 je po odstranění dětských nemocí které se u ní projevili rozhodně spolehlivější než řada 749/751
registrovaný uživatel Desiro 
30.10.2007 (10:34)  
Taky už delší dobu sledujete pokles výkonů v ČMKS?
30.10.2007 (10:18)  
aspon neskonci nekde v propadlisti dejin.....
30.10.2007 (9:15)  
Milý Venco, slůvko "zřejmě" jsme zvolili zcela záměrně. Jedná se o pouhé doporučení představenstva. Až bude podepsán kontrakt, vyřešeno financování či vybrány konkrétní stroje pro rekonstrukci, bude možno o celé zakázce hovořit jako o hotové věci. Vynechat kondicionál by bylo v této fázi naopak hrubým amatérismem.

Spekulace o obnovení celého projektu se k nám donesly už někdy v létě, byly to ale pouhé spekulace. Jsme seriozní oborový server, ne diskusní fórum.
30.10.2007 (8:58)  
Venca - kritizovat umí každý, přiložit ruku k dílu už ne.
30.10.2007 (8:16)  
Neví někdo jestli už se podařilo vychytat dětské mouchy a udělat ze 755 spolehlivé stroje ?
30.10.2007 (7:43)  
krásná práce.. rozumná volba.. Brejlovci žijoooooou!!
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko