..: ČD Cargo zřejmě zrekonstruuje další lokomotivy řady 755 :..

Ilustrační obrázekPraha - Představenstvo Českých drah se překvapivě rozhodlo pokračovat v projektu modernizací lokomotiv řady 755. Zatímco v předešlém roce se rozběhnutý projekt kvůli nedostatku financí zastavil a zůstalo pouze o dvou lokomotiv ověřovací série, nyní doporučilo představenstvo objednat pro ČD Cargo během příštího roku hned osm těchto strojů. O způsobu financování zakázky zatím není nic známo.

Kompletní rekonstrukce vyřazených lokomotiv řad 753 a 750 začla realizovat ČMKS v roce 2001 původně pro italské odběratele, záhy se však projevil hlad po výkonných lokomotivách i u domácích dopravců, a tak se po našich kolejích prohání podle některých údajů již takřka dvacet rekonstruovaných "brejlovců". V roce 2004 se mezi zájemce přidaly i České dráhy, které o rok později dostaly dva modernizované stroje.

Základem modernizace je náhrada nepříliš spolehlivého a úsporného motoru K12V230DR novým agregátem Caterpillar 3512 DI-TA se současným dosazením trakčního alternátoru. Lokomotiva tím změnila i druh přenosu výkonu, ze stejnosměrného na střídavě-stejnosměrný. Krom řady dalších úprav došlo také k přepracování řídících systémů a pultů strojvedoucího, dosazena byla i výkonná elektrodynamická brzda.

Oba ověřovací prototypy se od začátku svého provozu objevují především na trati 120, kde obstarávají vozbu ucelené soupravy vápence z Nučic do Kadaně. Na jaře letošního roku si odbyly i krátký pobyt na východě Čech, což zřejmě předznamenalo objednávku dalších rekonstrukcí. Objednávka bude ale zřejmě znamenat i další omezení provozu neupravených lokomotiv řad 753 a 751, které dožívají v posledních výkonech v nákladní dopravě.

Námět: ppeta; zdroj:časopis Železničář, 42/2007


Honza Beránek / JTB , PPeťa | 30.10.2007 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
30.10.2007 (15:19)  
Venca Motyka: Nesmíš zapomínat, že jde o ČD.
Ředitel: Caterpilar je motor o generaci mladší a lehčí. Proto se 753.7 a 755 betonujou. Dále má při stejném výkonu jako K12V230DR nižší spotřebu paliva.
30.10.2007 (14:44)  
to brejlovec RoB : ta 755 na prototypy.cz je nepovedená slovenská výroba.
30.10.2007 (13:49)  
"náhrada nepříliš nepříliš spolehlivého a úsporného motoru K12V230DR"... - když jsou na K12V230DR udělány všechny rekonstrukce - zesílený blok, vložky se silným límcem a podobně a dílna ho umí udržovat, tak s ním nejsou problémy. Nevěřím, že údržba a provoz Caterpillaru vyjde levněji. Článek trochu poplatný propagandě ČD...
30.10.2007 (13:12)  
doomlukas: to je dobře..
30.10.2007 (13:10)  
brejlovec RoB: Však to taky nikdy nejezdilo a už 10 let to jen chátrá...
30.10.2007 (13:07)  
doomlukas: no tak to docela nedomysleli.. všechno..
30.10.2007 (13:06)  
venca motyka: to je tvůj názor... já ti ho neberu :-))) nevim teda ani jak to myslíš? jestliže máš nějakej problém, tak mi ho napiš.. nevim co seš zač, ale hádát se s tebou nebudu, pač mi seš ukradenej..
30.10.2007 (13:05)  
brejlovec RoB: No jo furt, to je slovenská 755, naprosto nepovedený prototyp...
30.10.2007 (13:01)  
teda.. tak jsem se tam díval... a bohužel jsem se seknul, takže tam to neni, ale fakt jsem to někde postřehnul.. :-) nekecam..
30.10.2007 (12:55)  
doufám, že těch 755 bude stejně jak všech 750, 752, 753, 754 dohromady.. já teda nevim jestli se teď fakt pletu, ale na www.prototypy.cz jsem viděl řadu 755 a to byl úplně jinej design.. docela jsem se divil a nechtěl jsem tomu věřit jak to vypadalo.. kdyžtak mrkněte, ale to bylo fakt hrozný.. :-)
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko