..: ČD Cargo zřejmě zrekonstruuje další lokomotivy řady 755 :..

Ilustrační obrázekPraha - Představenstvo Českých drah se překvapivě rozhodlo pokračovat v projektu modernizací lokomotiv řady 755. Zatímco v předešlém roce se rozběhnutý projekt kvůli nedostatku financí zastavil a zůstalo pouze o dvou lokomotiv ověřovací série, nyní doporučilo představenstvo objednat pro ČD Cargo během příštího roku hned osm těchto strojů. O způsobu financování zakázky zatím není nic známo.

Kompletní rekonstrukce vyřazených lokomotiv řad 753 a 750 začla realizovat ČMKS v roce 2001 původně pro italské odběratele, záhy se však projevil hlad po výkonných lokomotivách i u domácích dopravců, a tak se po našich kolejích prohání podle některých údajů již takřka dvacet rekonstruovaných "brejlovců". V roce 2004 se mezi zájemce přidaly i České dráhy, které o rok později dostaly dva modernizované stroje.

Základem modernizace je náhrada nepříliš spolehlivého a úsporného motoru K12V230DR novým agregátem Caterpillar 3512 DI-TA se současným dosazením trakčního alternátoru. Lokomotiva tím změnila i druh přenosu výkonu, ze stejnosměrného na střídavě-stejnosměrný. Krom řady dalších úprav došlo také k přepracování řídících systémů a pultů strojvedoucího, dosazena byla i výkonná elektrodynamická brzda.

Oba ověřovací prototypy se od začátku svého provozu objevují především na trati 120, kde obstarávají vozbu ucelené soupravy vápence z Nučic do Kadaně. Na jaře letošního roku si odbyly i krátký pobyt na východě Čech, což zřejmě předznamenalo objednávku dalších rekonstrukcí. Objednávka bude ale zřejmě znamenat i další omezení provozu neupravených lokomotiv řad 753 a 751, které dožívají v posledních výkonech v nákladní dopravě.

Námět: ppeta; zdroj:časopis Železničář, 42/2007


Honza Beránek / JTB , PPeťa | 30.10.2007 (7:00)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
Correspondent or Member of ŽelPage mRKEF  mail  
02.11.2007 (21:38)  
sice hezké napsat to jinak, ale pokud někdo není nedouk, tak musí pochopit jak je to myšleno :)
02.11.2007 (17:11)  
ad Miloš :

Já bych tu větu formuloval jinak :

Základem modernizace je motor Caterpillar 3512 DI-TA nahrazující nepříliš spolehlivý a ve srovnání s novým agregátem na spotřebu náročnější motor K12V230DR.
Registered user vrbam 
01.11.2007 (14:27)  
mfíra: Ted je otazkou jakou cenu ma provadet reko, kdyz ty stare komponenty jsou limitujicim faktorem. A snizuji spolehlivost reko 753.7 lokomotiv.
01.11.2007 (13:44)  
Tak dobře ,ukecali jste mě. Už hold to nestačím všechno sledovat.
Registered user mfíra 
01.11.2007 (10:25)  
To Milda IV: Povedlo se z těch rekonstruovaných mašinek udělat spolehlivé stroje. Bavil jsem se s lidma od Unipetrolu, i od OKDD, kde mají několik kousků. Jsou spolehlivé, a když přišla mašinka do hajcu, tak to rozhodně nebylo proto, že se podělalo něco na "Katru", nebo na altíku. Vždy "to bylo něco kolem".
Jinak mám osobní zkušenost s prototypy 724.6, které dodala loni ČMKS do Unipetrolu a mám dojem, že firma má co ještě dohánět, aby jejich mašinky byly udělány na 100%...
Minule jsem měl tu čest přejet v depu s lok 709. První dojem z lokomotivy - vlezl jsem na atomovou ponorku :-)
Zlatá bangle...
Correspondent or Member of ŽelPage MirKo 
01.11.2007 (6:59)  
Sharky33: FireFighter má pravdu, důkaz máš zde http://www.k-report.net/discus/messages/28/24129.html?1155143075
01.11.2007 (6:56)  
Sharky: kolego, článek a fotografie z trati v odborném časopise Vám nestačí jako důkaz?
Registered user milos  mail  
01.11.2007 (0:06)  
pane zikmunde, jste jak maly yarda! :- )) to jsem pochopil i ja! ze je tim mysleno: "neprilis spolehlivy a usporny" a je to i spravne hezky cesky.
kdyby se to melo chapat jak to chapete vy, bylo by napsano "neprilis spolehlivy ALE usporny" ...

nebo by se vam po vasem hezky cesky libila formulace "neprilis spolehlivy a neprilis usporny"?
01.11.2007 (0:00)  
Teď jsem si všiml ,že tam mám chybu ,ta 943 je na 843 a ne na 842. Jinak si dál dovolím s tím ,že jí zkoušeli s 755 oponovat.
Registered user José 
31.10.2007 (22:15)  
to MZ:
výraz "nepříliš úsporný" je tzv. eufemizmus = zjemnění jazykového výrazu označujícího nepříjemnou nebo drsnou skutečnost
Takže bych v tom neviděl problém..
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko