..: ČD Cargo zřejmě zrekonstruuje další lokomotivy řady 755 :..

Ilustrační obrázekPraha - Představenstvo Českých drah se překvapivě rozhodlo pokračovat v projektu modernizací lokomotiv řady 755. Zatímco v předešlém roce se rozběhnutý projekt kvůli nedostatku financí zastavil a zůstalo pouze o dvou lokomotiv ověřovací série, nyní doporučilo představenstvo objednat pro ČD Cargo během příštího roku hned osm těchto strojů. O způsobu financování zakázky zatím není nic známo.

Kompletní rekonstrukce vyřazených lokomotiv řad 753 a 750 začla realizovat ČMKS v roce 2001 původně pro italské odběratele, záhy se však projevil hlad po výkonných lokomotivách i u domácích dopravců, a tak se po našich kolejích prohání podle některých údajů již takřka dvacet rekonstruovaných "brejlovců". V roce 2004 se mezi zájemce přidaly i České dráhy, které o rok později dostaly dva modernizované stroje.

Základem modernizace je náhrada nepříliš spolehlivého a úsporného motoru K12V230DR novým agregátem Caterpillar 3512 DI-TA se současným dosazením trakčního alternátoru. Lokomotiva tím změnila i druh přenosu výkonu, ze stejnosměrného na střídavě-stejnosměrný. Krom řady dalších úprav došlo také k přepracování řídících systémů a pultů strojvedoucího, dosazena byla i výkonná elektrodynamická brzda.

Oba ověřovací prototypy se od začátku svého provozu objevují především na trati 120, kde obstarávají vozbu ucelené soupravy vápence z Nučic do Kadaně. Na jaře letošního roku si odbyly i krátký pobyt na východě Čech, což zřejmě předznamenalo objednávku dalších rekonstrukcí. Objednávka bude ale zřejmě znamenat i další omezení provozu neupravených lokomotiv řad 753 a 751, které dožívají v posledních výkonech v nákladní dopravě.

Námět: ppeta; zdroj:časopis Železničář, 42/2007


Honza Beránek / JTB , PPeťa | 30.10.2007 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
31.10.2007 (19:36)  
Sharky: nemyslim, vím. 954+754 sem fotil, 943+755 sem četl a viděl fotku v ŽM 9/07. Zcela přesně to bylo takto:
1) 954.002 + 2xBdmtee + 754.013 (5-6/07)
2) 943.002 + BDs + 3xB + 755.001 (8/07)
31.10.2007 (19:13)  
ad JTB : jaké "mé" kolegy z tiskového ČD.
Já nemám s tímto útvarem pracovně nic společného … ani s GŘ ČD a.s.
Mám zato, že texty mají být psány jednoduchou jasnou a srozumitelnou češtinou, na úrovni absolventa páté třídy základní školy (bez nutnosti jazykového rozboru významu jednotlivých větných členů), nikoli jazykem, jemuž rozumí autor nebo posluchač oboru čeština / bohemistika na VŠ, lépe řečeno universitní profesor češtiny.
Sám o sobě výraz "nepříliš úsporný" je poněkud zvláštní, protože logický opak "příliš úsporný" motor se v běžné technické terminologii nepoužívá.
31.10.2007 (18:50)  
Myslíš?
31.10.2007 (18:06)  
V Brně se zkoušel 954+754.013, v čechách 943+755. A tak to je...
31.10.2007 (18:05)  
to mRKEF: pokud je mi známo tak 943 nebyla zkoušena na jiný vůz než 842. Bylo to na to dělaný.
dopisovatel nebo člen ŽP mRKEF  mail  
31.10.2007 (17:38)  
to Sharky: možná, že pravdu má - já o tom přehled nemám, ale nepleteš si to se zkušební soupravou 754 013 + nějaký BDtmee myslim + 954 ???
31.10.2007 (17:31)  
to doomlukas: neměl být ten řídící vůz náhodou 954 místo 943? To se mi nějak nezdá ,oni totiž zkoušeli 954 a ne 943 měl bys jsi to pořádně ověřit.
dopisovatel nebo člen ŽP MirKo 
31.10.2007 (12:24)  
Jen doplním, že "noví" brejlovci ČD by měli být opět řada 753 a buď se bude pokračovat v číslování tak jak CZ Loko provádí reko (bylo by to dle mě rozumnější), nebo se začne znovu např. 753.801.
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
31.10.2007 (11:17)  
Tak rekonstrukce Brejlovce na řadu 755 je docela rozumý počin. Podle toho co se hovořilo na semináři při RailDays 2005 a jak jsem si tam i mašinu prohlíd je to i rozumě udělaný a jsou odstraněny zásadní problémy původních strojů.

Co se mě osobně moc nelíbí je pult strojvedoucího, přijde mi takový až zbytečně humpolácký a vysoký.

Co se týká ex. ČMKS, dneska CZ-Loko, nemyslím, že by si na nedostatek práce stěžovali, viz kontrakty na reko ČME-3 atd.
31.10.2007 (10:00)  
Jako zajímavost bych uvedl, že v srpnu byla lokomotiva řady 755 vyzkoušena na R794/795 Otava v součinnosti s řídicím vozem řady 943. Byla použita souprava 755+3 B+BDs+943 a jízdy potvrdily bezproblémovost ovládání lokomotivy z řídicího vozu.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko