Praha - Představenstvo Českých drah se překvapivě rozhodlo pokračovat v projektu modernizací lokomotiv řady 755. Zatímco v předešlém roce se rozběhnutý projekt kvůli nedostatku financí zastavil a zůstalo pouze o dvou lokomotiv ověřovací série, nyní doporučilo představenstvo objednat pro ČD Cargo během příštího roku hned osm těchto strojů. O způsobu financování zakázky zatím není nic známo.
Kompletní rekonstrukce vyřazených lokomotiv řad 753 a 750 začla realizovat ČMKS v roce 2001 původně pro italské odběratele, záhy se však projevil hlad po výkonných lokomotivách i u domácích dopravců, a tak se po našich kolejích prohání podle některých údajů již takřka dvacet rekonstruovaných "brejlovců". V roce 2004 se mezi zájemce přidaly i České dráhy, které o rok později dostaly dva modernizované stroje.
Základem modernizace je náhrada nepříliš spolehlivého a úsporného motoru K12V230DR novým agregátem Caterpillar 3512 DI-TA se současným dosazením trakčního alternátoru. Lokomotiva tím změnila i druh přenosu výkonu, ze stejnosměrného na střídavě-stejnosměrný. Krom řady dalších úprav došlo také k přepracování řídících systémů a pultů strojvedoucího, dosazena byla i výkonná elektrodynamická brzda.
Oba ověřovací prototypy se od začátku svého provozu objevují především na trati 120, kde obstarávají vozbu ucelené soupravy vápence z Nučic do Kadaně. Na jaře letošního roku si odbyly i krátký pobyt na východě Čech, což zřejmě předznamenalo objednávku dalších rekonstrukcí. Objednávka bude ale zřejmě znamenat i další omezení provozu neupravených lokomotiv řad 753 a 751, které dožívají v posledních výkonech v nákladní dopravě.
Námět: ppeta; zdroj:časopis Železničář, 42/2007
1) 954.002 + 2xBdmtee + 754.013 (5-6/07)
2) 943.002 + BDs + 3xB + 755.001 (8/07)
Já nemám s tímto útvarem pracovně nic společného … ani s GŘ ČD a.s.
Mám zato, že texty mají být psány jednoduchou jasnou a srozumitelnou češtinou, na úrovni absolventa páté třídy základní školy (bez nutnosti jazykového rozboru významu jednotlivých větných členů), nikoli jazykem, jemuž rozumí autor nebo posluchač oboru čeština / bohemistika na VŠ, lépe řečeno universitní profesor češtiny.
Sám o sobě výraz "nepříliš úsporný" je poněkud zvláštní, protože logický opak "příliš úsporný" motor se v běžné technické terminologii nepoužívá.
Co se mě osobně moc nelíbí je pult strojvedoucího, přijde mi takový až zbytečně humpolácký a vysoký.
Co se týká ex. ČMKS, dneska CZ-Loko, nemyslím, že by si na nedostatek práce stěžovali, viz kontrakty na reko ČME-3 atd.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.