..: ČD Cargo zřejmě zrekonstruuje další lokomotivy řady 755 :..

Ilustrační obrázekPraha - Představenstvo Českých drah se překvapivě rozhodlo pokračovat v projektu modernizací lokomotiv řady 755. Zatímco v předešlém roce se rozběhnutý projekt kvůli nedostatku financí zastavil a zůstalo pouze o dvou lokomotiv ověřovací série, nyní doporučilo představenstvo objednat pro ČD Cargo během příštího roku hned osm těchto strojů. O způsobu financování zakázky zatím není nic známo.

Kompletní rekonstrukce vyřazených lokomotiv řad 753 a 750 začla realizovat ČMKS v roce 2001 původně pro italské odběratele, záhy se však projevil hlad po výkonných lokomotivách i u domácích dopravců, a tak se po našich kolejích prohání podle některých údajů již takřka dvacet rekonstruovaných "brejlovců". V roce 2004 se mezi zájemce přidaly i České dráhy, které o rok později dostaly dva modernizované stroje.

Základem modernizace je náhrada nepříliš spolehlivého a úsporného motoru K12V230DR novým agregátem Caterpillar 3512 DI-TA se současným dosazením trakčního alternátoru. Lokomotiva tím změnila i druh přenosu výkonu, ze stejnosměrného na střídavě-stejnosměrný. Krom řady dalších úprav došlo také k přepracování řídících systémů a pultů strojvedoucího, dosazena byla i výkonná elektrodynamická brzda.

Oba ověřovací prototypy se od začátku svého provozu objevují především na trati 120, kde obstarávají vozbu ucelené soupravy vápence z Nučic do Kadaně. Na jaře letošního roku si odbyly i krátký pobyt na východě Čech, což zřejmě předznamenalo objednávku dalších rekonstrukcí. Objednávka bude ale zřejmě znamenat i další omezení provozu neupravených lokomotiv řad 753 a 751, které dožívají v posledních výkonech v nákladní dopravě.

Námět: ppeta; zdroj:časopis Železničář, 42/2007


Honza Beránek / JTB , PPeťa | 30.10.2007 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
31.10.2007 (9:16)  
ještě jednou Vencovi Motykovi: pokud si zase myslíš, že jsem zahleděnej jen do Brejlovců, tak se pleteš a prostě ti to jen tak vyznělo.. neskrývám, že se mi Brejlovci líbí, ale taky je to proto, že jsem zvyklej na Brejlovce, protože s nimi jezdím do Liberce už od dětství.. teď když vidim, že prostě nejezdí, tak mě to bere.. technika Bejlovce mě baví, tak co? co máš za problém? já se zajímám aj o jiný, ale tohle mě prostě bere.. tak sorry..
31.10.2007 (9:12)  
venca motyka: hele, pokud ti teda vadí, že se o to zajímám, tak teda promiň, ale s tim nic neuděláš.. bohužel..
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
31.10.2007 (7:56)  
MZ, JTB: hosi, klid :) Jsou tu mnohem vetsi zvirata pres cestinu!

Burns: verim, ze mas pravdu. Jinak to bude nevesele.
30.10.2007 (23:31)  
Čeština zase dostala zabrat:

"Základem modernizace je náhrada nepříliš spolehlivého a úsporného motoru K12V230DR novým agregátem Caterpillar 3512 DI-TA se současným dosazením trakčního alternátoru. "

Z této věty vyplývá, že spalovací motor K12V230DR je sice nespolehlivý, ale ve srovnání s nově dosazeným motorem úspornější …
30.10.2007 (23:53)  


...nepříliš (spolehlivého a+poměr slučovací+ úsporného)

=> motor nevyniká ani spolehlivostí, ani úsporností

Mám Vám to dokládat zkouškou z češtiny? Jediná stylistická botka je ten přístavek na konci, ten se mohl občárkovat (, se současným...). Celé souvětí není moc pohledné, nicméně gramaticky a logicky snad funguje. Pevně doufám, že podobnými připomínkami zásobujete i své kolegy z tiskového ČD, protože tam lze najít dost opravdových chyb, přestože jsou na rozdíl od nás placeni.
30.10.2007 (22:56)  
xAnri05: Já to spíše vidím jako pozitivní důsledek dělení ČD. Cargo se bude zmáhat na nové stroje a osobní doprava bude muset zvážit své výdaje. Neboj, že se u osobní dopravy bude nějak radikálně zvyšovat věk vozového parku. Většinu starých lokomotiv dostane cargo a novější si ponechá osobní doprava. Navíc si osobka bude muset obnovovat vozový park. Nic jiného jí nezbyde, pokud chce aby byla konkurenceschopná (pokud na naše koleje proniknou soukromí dopravci ve větším měřítku než dosud).
30.10.2007 (22:53)  
To: Venca Motyka (příspěvek 8:34)

ČD Cargo existuje: http://www.cdcargo.cz/wps/wcm/connect/cdCargo

Jinak někteří lidé ač jsou placeni za organizaci ČD a.s. (například konkrétní přednosta v jedné malé UŽST) již dojíždí do jiné UŽST a delší dobu za peníze ztrátové "matky" budují "ziskovou" "dceru".
30.10.2007 (22:48)  
Info o této lokomotivě je zde http://atlaslokomotiv.net/loko-755.html pro některe učastníky tohoto fora je třeba číst pozorně
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
30.10.2007 (22:09)  
Aj, toho jsem se bal. Za par let bude mit CD Cargo spoustu novych stroju finacovanych ze zisku a zbytek CD zvysi vekovy prumer lokomotiv. Dusledek prima napadu s delenim drah.
registrovaný uživatel vrbam 
30.10.2007 (21:45)  
Jakuza: Jezdily, už jsou někde v čudu a na vápenci jezdí trojice 751
dopisovatel nebo člen ŽP Jakuza  mail  
30.10.2007 (15:37)  
Mnohem nižší spotřeba paliva, dneska oprava K12 vyde na několik melounů, co chceš opravovat na Caterpilaru? Součástky jsou stále dostupné což se o K12 nedá říci. Dále učinnost altíku je taky někde jinde než dynama a v mnoho jiného.

PS: Traduje se že 755 ušetřili za rok provozu Čd jen milion na naftě. A to nemluvím o tom že 755 na Vápenci jezdí od dodání a vychytání much prakticky nepřetržitě. Pokud vyjmu různé revizní opravy na které musí ať chce nebo nechce každá mašina.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko