Praha - Představenstvo Českých drah se překvapivě rozhodlo pokračovat v projektu modernizací lokomotiv řady 755. Zatímco v předešlém roce se rozběhnutý projekt kvůli nedostatku financí zastavil a zůstalo pouze o dvou lokomotiv ověřovací série, nyní doporučilo představenstvo objednat pro ČD Cargo během příštího roku hned osm těchto strojů. O způsobu financování zakázky zatím není nic známo.
Kompletní rekonstrukce vyřazených lokomotiv řad 753 a 750 začla realizovat ČMKS v roce 2001 původně pro italské odběratele, záhy se však projevil hlad po výkonných lokomotivách i u domácích dopravců, a tak se po našich kolejích prohání podle některých údajů již takřka dvacet rekonstruovaných "brejlovců". V roce 2004 se mezi zájemce přidaly i České dráhy, které o rok později dostaly dva modernizované stroje.
Základem modernizace je náhrada nepříliš spolehlivého a úsporného motoru K12V230DR novým agregátem Caterpillar 3512 DI-TA se současným dosazením trakčního alternátoru. Lokomotiva tím změnila i druh přenosu výkonu, ze stejnosměrného na střídavě-stejnosměrný. Krom řady dalších úprav došlo také k přepracování řídících systémů a pultů strojvedoucího, dosazena byla i výkonná elektrodynamická brzda.
Oba ověřovací prototypy se od začátku svého provozu objevují především na trati 120, kde obstarávají vozbu ucelené soupravy vápence z Nučic do Kadaně. Na jaře letošního roku si odbyly i krátký pobyt na východě Čech, což zřejmě předznamenalo objednávku dalších rekonstrukcí. Objednávka bude ale zřejmě znamenat i další omezení provozu neupravených lokomotiv řad 753 a 751, které dožívají v posledních výkonech v nákladní dopravě.
Námět: ppeta; zdroj:časopis Železničář, 42/2007
Burns: verim, ze mas pravdu. Jinak to bude nevesele.
"Základem modernizace je náhrada nepříliš spolehlivého a úsporného motoru K12V230DR novým agregátem Caterpillar 3512 DI-TA se současným dosazením trakčního alternátoru. "
Z této věty vyplývá, že spalovací motor K12V230DR je sice nespolehlivý, ale ve srovnání s nově dosazeným motorem úspornější …
=> motor nevyniká ani spolehlivostí, ani úsporností
Mám Vám to dokládat zkouškou z češtiny? Jediná stylistická botka je ten přístavek na konci, ten se mohl občárkovat (, se současným...). Celé souvětí není moc pohledné, nicméně gramaticky a logicky snad funguje. Pevně doufám, že podobnými připomínkami zásobujete i své kolegy z tiskového ČD, protože tam lze najít dost opravdových chyb, přestože jsou na rozdíl od nás placeni.
ČD Cargo existuje: http://www.cdcargo.cz/wps/wcm/connect/cdCargo
Jinak někteří lidé ač jsou placeni za organizaci ČD a.s. (například konkrétní přednosta v jedné malé UŽST) již dojíždí do jiné UŽST a delší dobu za peníze ztrátové "matky" budují "ziskovou" "dceru".
PS: Traduje se že 755 ušetřili za rok provozu Čd jen milion na naftě. A to nemluvím o tom že 755 na Vápenci jezdí od dodání a vychytání much prakticky nepřetržitě. Pokud vyjmu různé revizní opravy na které musí ať chce nebo nechce každá mašina.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.