..: Železnice Desná pořizuje Regionovu :..

Ilustrační obrázekRapotín - Svazek obcí údolí Desné, vlastník Železnice Desná (trať 293 Šumperk - Kouty nad Desnou s odbočkou Petrov nad Desnou - Sobotín), si nechá zrenovovat jednu soupravu Regionova (řada 814) za 21 milionů korun. Nová souprava má vyjet na trať již 3. prosince tohoto roku. Regionova bude označena 814.501 + 914.501.

Železnice Desná chce postupně vyměnit i ostatní své motoráky řady 810. Podle starosty Rapotína Vladimíra Mikulce je však vzhledem k finančním možnostem obce reálné nahradit další dvě soupravy nejdříve za pět let. 21 milionů na první Regionovu poskládal svazek obcí z vlastních zdrojů (3 miliony), státní dotace (8 milionů) a zbytek z úvěru.

Svazek obcí také minulý rok oznámil úmysl elektrifikovat svou 23 kilometrů dlouhou trať, aby na ní mohl provozovat efektivní a ekologické elektrické jednotky. Z plánu nakonec sešlo, neboť jeho realizace by si vyžádala nemalé finanční prostředky a návratnost investice by byla minimální.

Vlakovou jednotku Regionova vyrábí šumperská firma Pars nova a.s. kompletní přestavbou motorových vozů řady 810 a přípojných vozů řady 010. Soupravy mají i nízkopodlažní část a bezbariérové WC, takže umožňují snazší přepravu lidí se sníženou pohyblivostí. Původně tuto trať vlastnily České dráhy, které po ničivých povodních v roce 1997 odmítly pro ztrátovost poškozenou trať opravit. Do vlastnictví ji pak získal Svazek obcí údolí Desné. Ten trať postupně zrekonstruoval a obnovil na ní osobní dopravu pod značkou Železnice Desná. Provoz vlaků pro ŽD zajišťuje firma Connex Morava a.s.

zdroj: MF DNES

Související články: Desná se elektrifikace nejspíš nedočká


PPeťa | 21.10.2007 (12:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from ČR Olomoucký


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
Registered user ICN 
02.09.2008 (22:37)  
Já se nestačím divit, kolikrát zde bylo napsáno, kdo je majitelem vozidel, jezdících po Železnici Desná. Není to provozovatel dráhy (dopravce) (Connex Morava a. s. čili Veolia Transport a. s.), nýbrž vlastník dráhy (Svazek obcí údolí Desné (ona zkratka SOÚD)). Co se týče Mirkovy reakce ohledně vydírání ČD - ČD v tu dobu nebyly ani soukroměprávnická osoba a i kdyby, tak v majetku státu. Ten má právo o svém majetku rozhodnout - třeba, že ho prodá či daruje a třeba nějakému svazku obcí - třeba samotným ČD (a jejich vydírání) navzdory. Jde o zájem občanů a návštěvníků regionu, ne o zájem státu a už vůbec ne ČD.
26.10.2007 (15:58)  
Na jaře roku 1992 byl skutečně sestaven seznam ohrožených tratí, na nichž se "plánovalo" zastavení provozu.
Informační dopisy nepodepisoval nikdo jiný než samotný pan ústřední ředitel ČSD.
Co bylo cílem ?
Vyvolat masivní odpor veřejnosti proti těmto plánům

Už je mi to jasné. Zlý ministr dopravy (tenkrát tuším Nezval) sestavil seznam tratí a plány na rušení provozu a hodný ústřední ředitel ("politický kandidát" ing. Hampl, který se jinak bez souhlasu ministra ani neuprdl) to medializoval a podechcával tak dlouho, až z toho sešlo. Díky za pobavení v tomto uplakaném dni :-))))
Correspondent or Member of ŽelPage Railfort  mail  
25.10.2007 (22:09)  
Bohumil Stejskal: Ad: Rozumím, názory jiné než vaše jsou nenávistné.
Nerozumíte. S Vašimi názory pouze nesouhlasím, ale respektuji je. Za nenávistné považuji jejich formulování.
Na další část Vaší reakce je z mé strany zbytečné reagovat. Důvodem je Vám určená obsáhlá odpověď od pana Miroslava Zikmunda z času 20.41 tohoto dne.
25.10.2007 (20:41)  
ad Bohumil Stejskal :

Na jaře roku 1992 byl skutečně sestaven seznam ohrožených tratí, na nichž se "plánovalo" zastavení provozu. Myslím, že jich bylo dvacet. (Titulek Prvních dvacet ohrožených)
Tento seznam byl "odpovídajícím" způsobem mediálně presentován, přednostům okresních úřadů i starostům "postižených" obcí byl zasílán dopis oznamují tuto skutečnost.

Co bylo cílem ?

Vyvolat masivní odpor veřejnosti proti těmto plánům, které byly výsledkem lakoty tehdejšího federálního ministra financí (ano je to týž pán, který dnes sedí na Hradě), kterému se nelíbila ztrátovost ČSD a likvidací lokálek chtěl ušetřit.
Tehdejší pan ministr dopravy Nezval uložil po jednom jednání vlády ústřednímu řediteli ČSD Hamplovi úkol vytipovat tratě, na nichž by mohl být zastaven provoz.
Úkol byl splněn, tratě vytipovány, ale pan ministr nemohl zabránit tomu, aby se ze strany "zločinců na ÚŘ ČSD" nezahájila výše uvedená mediální a informační kampaň, která měla záměry vlády negovat.

Informační dopisy nepodepisoval nikdo jiný než samotný pan ústřední ředitel ČSD.

A jak to nakonec dopadlo ? Provoz se "v plánovaném termínu" nikde nezastavil. Mimo jiné i díky tolik proklínanému OSŽ a dalším odborovým organizacím.
I proto, že se podařilo ventilovat, že na základě ekonomických analýz, podle nichž se posuzovala ztrátovost (ohrožených) tratí, patřila k nejztrátovějším tratím trať číslo 250 v úseku Brno hl.n. - Tišnov, která nějak v tom seznamu chyběla.

Postupovalo se podle zásady "Vlk se nažere, koza zůstane celá."

Takže prosím neoperujte nějakými seznamy z roku 1992, když nevíte za jakých okolností a na čí pokyn byly tyhle seznamy vznikaly a co bylo cílem jejich mediální presentace a informační kampaně.
Registered user 954 001-4  mail  
25.10.2007 (19:20)  
ad nátěr: A co takhle nátěr VEOLIA TRANSPORT? REgioNova by pak vypadala zajímavěji.
25.10.2007 (19:54)  


bude to nátěr ŽD!
25.10.2007 (8:51)  
Usuzuji z Vámi použitých formulací
Rozumím, názory jiné než vaše jsou nenávistné.
pro případ fatálních povodňových škod jsou na nábřeží uloženy návrhy na rušení z roku 1992?
Nechápavost jistě jen předstíráte. Takže ještě jednou: návrh na rušení konkrétních tratí v roce 1992 vzešel z ÚŘ ČSD, návrh na neobnovení provozu na konkrétních tratích vzešel z GŘ ČD (samozřejmě proto, že "matadoři" celkem logicky usoudili, že ministru za ODS se nejlépe zavděčí návrhem na rušení železnice).
raději si o tom budu myslet své
To nepochybně můžete.
Correspondent or Member of ŽelPage Railfort  mail  
24.10.2007 (19:27)  
Bohumil Stejskal: Proč nenávist? Usuzuji z Vámi použitých formulací.
Takže pro případ fatálních povodňových škod jsou na nábřeží uloženy návrhy na rušení z roku 1992? Překvapuje mne tedy, že se v roce 2002 neopakovala historie. No, raději si o tom budu myslet své.
24.10.2007 (19:13)  
Railfort: proč nenávist? Kde si asi myslíte, že se vzaly třeba první návrhy na rušení tratí někdy v roce 1992 - myslíte, že někde seděl ministr dopravy nad mapou a říkal si "tuhle ano - tuhle ne"? Použiju vaše slova: vraťte se na zem.
24.10.2007 (9:02)  
Nejspíš dostanou nátěr jako maj dnešní desenské osmsetdesítky.
24.10.2007 (19:58)  


to je jasný!
Registered user Bram 
24.10.2007 (7:04)  
Rektálních alpinistů na ČD bylo a je víc než dost. K popovodňové situaci na trati Šumperk - Sobotín/ Kouty: Úsek Petrov -Kouty na tom byl velmi zle, ale ke zprovoznění úseku Šumperk - Petrov - Sobotín opravdu stačila vložit výhybka hned za mostem v Šumperku. Zajímavé bylo ovšem to, že výhybka již byla připravena ke vložení, nacházela se téměř na místě, kam měla být vložena - rozuměj položena vedle kolejí. Fotka byla tehdy uveřejněna v Obzoru s dotazem na příslušná místa GŘ ČD a MD, proč tam nebude vložena, když už je připravena. Odpovědi byly zajímavé, pokud si dobře pamatuji, jak z GŘ ČD, tak i z MD byly velmi rektálně alpinistické vůči tehdejšímu ministru Římanovi ve stylu nejsou na to peníze, tam žádná taková výhybka neleží atd.. No prostě patolízalství non plus ultra.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2020 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko