..: Železnice Desná pořizuje Regionovu :..

Ilustrační obrázekRapotín - Svazek obcí údolí Desné, vlastník Železnice Desná (trať 293 Šumperk - Kouty nad Desnou s odbočkou Petrov nad Desnou - Sobotín), si nechá zrenovovat jednu soupravu Regionova (řada 814) za 21 milionů korun. Nová souprava má vyjet na trať již 3. prosince tohoto roku. Regionova bude označena 814.501 + 914.501.

Železnice Desná chce postupně vyměnit i ostatní své motoráky řady 810. Podle starosty Rapotína Vladimíra Mikulce je však vzhledem k finančním možnostem obce reálné nahradit další dvě soupravy nejdříve za pět let. 21 milionů na první Regionovu poskládal svazek obcí z vlastních zdrojů (3 miliony), státní dotace (8 milionů) a zbytek z úvěru.

Svazek obcí také minulý rok oznámil úmysl elektrifikovat svou 23 kilometrů dlouhou trať, aby na ní mohl provozovat efektivní a ekologické elektrické jednotky. Z plánu nakonec sešlo, neboť jeho realizace by si vyžádala nemalé finanční prostředky a návratnost investice by byla minimální.

Vlakovou jednotku Regionova vyrábí šumperská firma Pars nova a.s. kompletní přestavbou motorových vozů řady 810 a přípojných vozů řady 010. Soupravy mají i nízkopodlažní část a bezbariérové WC, takže umožňují snazší přepravu lidí se sníženou pohyblivostí. Původně tuto trať vlastnily České dráhy, které po ničivých povodních v roce 1997 odmítly pro ztrátovost poškozenou trať opravit. Do vlastnictví ji pak získal Svazek obcí údolí Desné. Ten trať postupně zrekonstruoval a obnovil na ní osobní dopravu pod značkou Železnice Desná. Provoz vlaků pro ŽD zajišťuje firma Connex Morava a.s.

zdroj: MF DNES

Související články: Desná se elektrifikace nejspíš nedočká


PPeťa | 21.10.2007 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
23.10.2007 (21:23)  
Bohumil Stejskal ad: jejichž podstatnou až jedinou náplní práce je včas odhalit, který dávno zpracovaný elaborát je zrovna potřeba vytáhnout...

Na nábřeží mají předem zpracované elaboráty na zrušení tratí po potenciálních povodních? Chápu Vaši nenávist, ale sneste se, prosím, na zem.
registrovaný uživatel Ljuba  mail  
23.10.2007 (19:02)  
To by mě zajmalo jak to tada natřou.
24.10.2007 (19:57)  


todle mě,nátěrem železnice Desná!
23.10.2007 (18:20)  
Ještě k roku 1997.
V červenci 1997 po opadu vody byl v Šumperku sjízdný most přes Desnou na trati do Šternberka. železničáři připravili výhybku, která by umožnila sjíznost tratě do Sobotína. Bohužel na pokyn vyšších míst nesměla být osazena. Jeden z pamětníků mi tehdy říkal, že by se v předvěstech od Petrova a Šternberka vyměnily žárovky na červenou a zelenou a odstranily návěst "předvěst"...
23.10.2007 (17:34)  
vy jste snad někdy viděl ve volebním programu ODS nebo v rámci nějakého jejího ideologického výstupu konkrétní jasnou a srozumitelnou "Dopravní politiku"
Tak takovou jsem neviděl v žádném volebním programu. Vy o nějakém takovém víte?
opravdu si myslíte na GŘ ČD je nějaký příčinlivý snažívý kariéristický systémový specialista
Tam jsou především rektálněalpinističtí matadoři daleko nad pozicemi systémových podržtašků přežívající jakýkoli režim, jejichž podstatnou až jedinou náplní práce je včas odhalit, který dávno zpracovaný elaborát je zrovna potřeba vytáhnout... Ono je při vší úctě nějaká lokálka do Koutů dost pod rozlišovací úroveň jakéhokoli ministra.
23.10.2007 (15:24)  
ad NIcKON : vy jste snad někdy viděl ve volebním programu ODS nebo v rámci nějakého jejího ideologického výstupu konkrétní jasnou a srozumitelnou "Dopravní politiku", která by uspokojovala zájmy občanů, obcí, krajů, podnikatelů v dopravě, státu jako celku ?
Jedinou "(ne)dopravní politikou" je, že "privatizace dopravy" vytvoří konkurenci a TO přinese zlepšení a zlevnění služeb.
Zatím jsem nic nepozoroval, protože TO je zájméno ukazovací.

ad ICN : unitární ČD začaly vydírat.
A jak byste se choval jako podnikatel osobně vy sám ve stejné situaci.
Když ČD cosi pronajmou nebo prodají za 10, tak se strhne povyk, že tržní cena je 100; když chtějí ČD tržní cenu 100, tak je zase povyk, že je to vydírání konkurence.
Všichni přece ví, že na evropském trhu je dostatek kolejových vozidel, které si mohou zájemci buď pronajmout nebo zakoupit.
Jenže patrně za více než "vyděračských" 100 požadovaných ČD.


ad Bohumil Stejskal : opravdu si myslíte na GŘ ČD je nějaký příčinlivý snažívý kariéristický systémový specialista, který po povodních vypracoval eleborát zabývající se možností likvidace trati ze Šumperka do Koutů nad Desnou, který s hlubokou úklonou v pase přinese svému vedoucímu oddělení, pan vedoucí pilného úředníčka pochválí a ztotožní se s jeho názorem. Oba pánovém pak půjdou přesvědčovat zástupce ředitele nebo samotného ředitele odboru o genialitě řešení (70 milionů spasí ČD), resp. celý průvod se pak vydá k vrchnímu řediteli divize (kladu si otázku které > bude to dělat ekonom nebo někdo z infrastrukruty) a pak ke generálnímu řediteli ČD, aby takto zpracovaný materiál tento odnesl váženému panu ministrovi.
Příkaz ke zpracování spásného "úsporného" materiálu přichází vždy "shora".
Vzpomeňte si, jak bylo odůvodněno odvolání pana ing. Sosny z funkce GŘ ČD po volbách v roce 1998, kdy se k vládě dostala ČSSD. "Pan Sosna je odborník, ale příliš plnil politická zadání, s nimiž naše strana nesouhlasí" (zejména se jednalo o redukce osobní dopravy).
Ing. Sosna vyhozen pochopitelně nebyl, dostal jiné ředitelské místo, kde dobře využil a uplatnil svoje znalosti a manažerské schopnosti.


Pokud jde o srovnání spotřeby paliva :

Samotný 810 má spotřebu 20 - 25 litrů /100 km, s jedním vlekem 40 - 45 litrů/100 km. Pokud by měly motory stejnou spotřebu, tak by Desiro mělo spotřebu 65 litrů /100 km.
U 814 za stejného předpokladu kolem 44 - 49 litrů / 100 km.
registrovaný uživatel Glagol  mail  
23.10.2007 (13:47)  
Waszyn mi bere slova z úst.
Ještě bych snad dodal osvědčenou poučku "Sověty a elektrifikace = komunismus.
Boha omyl(jsem si přirození vlažnó vodó), je rok 2007?. Tak jinak. "Privatizace, zrušení stravenek, Dušek ven = radostná budoucnost vašich dětí"
;-))
23.10.2007 (8:11)  
to: ppeta
Co je na tom k nepochopení? Já spíš nechápu, že když neznáš souvislosti, tak jjsi tady opakovaně psal, že majitelem vozidel je Connex...
23.10.2007 (15:36)  


už to chápu majitel vozidel SOÚD a dopravce Connex Morava...:_)))!
registrovaný uživatel jahoda 
23.10.2007 (7:29)  
ppeta:Ano,Connex jezdí včas.Samozřejmě čeká v Šumperku na zpožděné vlaky ČD za Zábřeha.Ale pokud jedu do vesnice,tak mi případné zpoždění 10 minut vůbec nevadí.A v Koutech nad Desnou je dost času ztrátu vyrovnat.Přijde-li náhle v Šumperku více lidí,není žádný problém ihned přistavit posilový vůz.Vřele doporučuji.
23.10.2007 (7:38)  


vlaky Connexu,za to zpoždění u ČD nemůžou!
22.10.2007 (23:41)  
Děkuji, že jsi to tady ppetovi vysvetlil...Kolem Zeleznice Desna jsem se motal v letech 1997 - 2002, kdy jsem zde pořídil nejvíce fotografií. Takže si troufám tvrdit, že o ni něco vím.
Pro zajímavost: když ČD vypověděly v září 2002 smlouvu o pronájmu vozů 810, bylo do šumperka přistaveno pět vozů řady 830! Ty chtěly dráhy Svazku ponajmout místo dosavadních 810. Byl připraven krizový scénář. Od 1.10.2002 bylo vše připraveno na NAD. Mám dokonce vyfocené zastávky s inormačními tabulemi o NAD. Dne 30. září 2002 (posledni den provozu SOŽ) fírové odmontovávali zpětná zrcadla z 810. Nakonec se však ČD se Svazkem dohodly a tak 1.10. 2002 vyjely vlaky již pod Connexem.
registrovaný uživatel Dada  mail  
22.10.2007 (20:19)  
Motorové a přípojné vozy 810 a 010 vlastní Svazek obcí údolí Desné zde je odkaz:http://www.vlacky.com/zeleznice_desna/2007_sumperk_kouty_nad_desnou/index.html (na konci stránky jsou fotky,je to čtvrtá fotka na prvním řádku zleva).Takže Connex Morava má zřejmě pronajaty vozy od Svazku a provozuje s nimi osobní dopravu.
23.10.2007 (7:42)  


podle té fotky jak je tam:majitel svazek obcí údolí Desné,tak to už nechápu!asi dopravce je Connex,majitel vozidel svazek obcí údolí Desné(SOÚD)!
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko