..: Železnice Desná pořizuje Regionovu :..

Ilustrační obrázekRapotín - Svazek obcí údolí Desné, vlastník Železnice Desná (trať 293 Šumperk - Kouty nad Desnou s odbočkou Petrov nad Desnou - Sobotín), si nechá zrenovovat jednu soupravu Regionova (řada 814) za 21 milionů korun. Nová souprava má vyjet na trať již 3. prosince tohoto roku. Regionova bude označena 814.501 + 914.501.

Železnice Desná chce postupně vyměnit i ostatní své motoráky řady 810. Podle starosty Rapotína Vladimíra Mikulce je však vzhledem k finančním možnostem obce reálné nahradit další dvě soupravy nejdříve za pět let. 21 milionů na první Regionovu poskládal svazek obcí z vlastních zdrojů (3 miliony), státní dotace (8 milionů) a zbytek z úvěru.

Svazek obcí také minulý rok oznámil úmysl elektrifikovat svou 23 kilometrů dlouhou trať, aby na ní mohl provozovat efektivní a ekologické elektrické jednotky. Z plánu nakonec sešlo, neboť jeho realizace by si vyžádala nemalé finanční prostředky a návratnost investice by byla minimální.

Vlakovou jednotku Regionova vyrábí šumperská firma Pars nova a.s. kompletní přestavbou motorových vozů řady 810 a přípojných vozů řady 010. Soupravy mají i nízkopodlažní část a bezbariérové WC, takže umožňují snazší přepravu lidí se sníženou pohyblivostí. Původně tuto trať vlastnily České dráhy, které po ničivých povodních v roce 1997 odmítly pro ztrátovost poškozenou trať opravit. Do vlastnictví ji pak získal Svazek obcí údolí Desné. Ten trať postupně zrekonstruoval a obnovil na ní osobní dopravu pod značkou Železnice Desná. Provoz vlaků pro ŽD zajišťuje firma Connex Morava a.s.

zdroj: MF DNES

Související články: Desná se elektrifikace nejspíš nedočká


PPeťa | 21.10.2007 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Přema 
21.10.2007 (18:59)  
No a když ji bude mít Connex Morava, tak to bude mít i jiné barvy?
22.10.2007 (14:22)  


Bude mít nátěr Connexu Morava nebo žleznice Desná,ale spíš železnice Desná!:_)))
registrovaný uživatel PPeťa 
21.10.2007 (18:48)  
ofil:814 501 je regionova Connexu Morava!
registrovaný uživatel Mozek 
21.10.2007 (18:35)  
Souhlas s PéeSkem Bohumila. Takový jízdní řád, jako má "Děsná železnice" :-) může většina cestujících v podobném uspořádání zástavby jen tiše závidět.
21.10.2007 (18:11)  
814.5xx znamená, že tento stroj bude patřit soukromému dopravci
A když ho jednou prodá "nesoukromému" dopravci, tak se to přečísluje? :-)
21.10.2007 (18:01)  
814.5xx znamená, že tento stroj bude patřit soukromému dopravci. Diskutovalo se tu o tom pod fotkou lokomotivy řady 184.5
registrovaný uživatel Přema 
21.10.2007 (17:53)  
Ta 814 "5xx" je zase nějaká další série?
21.10.2007 (17:02)  
M. Zikmund: Trať obnovila a v prvních letech provozovalo SOŽ Šumperk. A ještě donedávna nani provozovali nákladní dopravu.
K provozním nákladů: Náklady na provoz vozů 810 nebo 814duo jsou nižsí, jelikož mají mensí kapacitu, výkon a jenom jeden motor. Co jsem slišel tak má kýbltrio pomalu stejné náklady jako Desiro.

No doufám, že ten desenský kýbl bude udělanej líp než ty pro ČD.
21.10.2007 (16:32)  
Bohumil Stejskal:Bohušů ty už to nehul,ikdyž v nečem taky pravdu máš,každopádně Říman je vůl jako Šulc je to jedna partaj.
Souhlasím s Mirkem Zikmundem.Jen by mě vážně zajímalo co žere víc jestli 810+010 nebo Desiro nebo 842,3.
Chtělo by to tahle zachránit víc lokálek.
Sharky33:Oh děkuji.
21.10.2007 (16:06)  
jestli by nebylo lepší aby svazek na obecným ouřadě na pracáku zaměstnal vlastního fíru a průvodčího a na Konec se vyprd
Pokud bude mít SOÚD potřebu stát se dopravcem se vším, co k tomu ze zákona patří (tj. nejen zaměstnat fíru na ouřadě), nic mu v tom nebrání. Ale já si taky chleba kupuju, i když mám doma troubu i mouku.
Po povodních v roce 1997 České dráhy neodmítly trať opravit, opravu provést chtěly
Typický případ selektivní ztráty paměti; po povodních 1997 sami patolízalové z GŘ ČD "iniciativně" přispěchali s návrhem, které tratě neobnovovat. Jen velký naiva si bude průběh představovat tak, jak ministr dopravy sedí za stolem a škrtá nevýznamné lokálky z mapy - jeho rozhodnutí samozřejmě vycházelo z podkladů zpracovaných pracovníky ČD, kteří byli papežštější než papež, jen aby se zavděčili. Pak se dokonce ČD přetahovaly se SOÚD o potřebná vozidla příslušná k provozu na desenských lokálkách (které přece ČD "patřily" a za jejich provozování na tratích, kde do té doby tytéž 810 jezdily, si nechávaly ČD platit), až proti tomu muselo ministerstvo dopravy zakročit a českodrážní "boj proti privatizaci" spočívající ve vyhrožování výpovědí nájmů vozidel i tratě rázně utnout... Právě pro špatné zkušenosti s ČD si nový nájemce tratí SOÚD vybral k opravě trati a obnovení provozu firmu Stavební obnova železnic (SOŽ, později převzata Subterrou), po které po jejím ukončení aktivit v osobní dopravě a důrazu na stavební činnost (čemuž se před vznikem SŽDC vzhledem k zadávání stavebních zakázek ze strany ČD nebylo lze divit - stejně tak za "odměnu" odstoupila z Jizerské dráhy společnost GJW a mohla tímpádem realizovat koridorové stavební zakázky) převzala provoz společnost Connex Morava.
P.S. Provoz 810 vs. desiro je tak jako jinde pouze o penězích... Pokud bude mít zadavatel zájem o desira a dokáže je zaplatit, jistě je tam Connex provozovat bude - od příštího prosince jich bude k dispozici dost od Lausitzbahn :-) Nesmíte si ale myslet (v duchu předprivatizační kampaně ČD), že jde u Železnice Desná o nějakou vyzobnutou vysoce ziskovou rozinku - přesto se místním podařilo vydupat z ničeho docela slušný provoz. V podání ČD by to asi nehrozilo...
21.10.2007 (15:04)  
Flexo: máš o těch nákladech nějaké bližší info? Taky se mi to nezdá
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko