Praha - Společnost Student Agency znovu poodkryla své plány s provozováním vlastních vlakových spojů. První vlaky pod její značkou by na trať Praha - Ostrava měly vyjet za 3 roky. Jak uvedl majitel firmy Radim Jančura týdeníku Profit, "Rok budeme bohatnout, abychom na ně měli, dalších 12 měsíců se vlaky vyrábí a téměř rok homologují". Také neopomněl zmínit cenu zakázky i fakt, že se bude jednat o nejluxusnější vozy v Evropě.
Společnost plánuje nákup pěti až šesti souprav za cenu 1,5 až 2 miliardy korun, což je částka poloviční oproti pořizovací ceně Pendolín Českých drah. Nemají být na české poměry "zbytečně rychlé". O zakázku na výrobu těchto vlaků nyní usilují společnosti Siemens a Stadler.
Ve vlaku by se mělo nacházet kromě standardního vybavení i kino a konferenční místnost pro 6 lidí. Cena jízdenky do Ostravy má být nižší než 300 Kč, náklady by měla pokrýt vysoká obsazenost vlaků. Po zavedení vlakového spojení Praha - Ostrava společnost plánuje zrušit paralelně vedenou autobusovou linku a uvolněné autobusy použít pro nové linky, pravděpodobně do České Lípy nebo Hradce Králové. Jak nakonec dopadnou plány Student Agency lze však jen těžko předvídat, neboť předešlý pokus o podobný projekt společnosti RailTrans zatím realizace nedošel.
Zdroj: ČTK
osobně si myslím, že SA s vlakovou dopravou nepřijde, ale nejspíše koupí RT Expres ev. se nějak dohodnou, který už do té doby bude jezdit
1. Nemá zkušenosti s provozováním železniční dopravy! Já taky neměl zkušenosti s řízením, když jsem poprvé usedal za volant... Zato ČD zkušenosti s provozováním železniční dopravy mají a cestující je taky často náležitě oceňují například v diskuzi "Nejotřesnější zážitky na ČD" na K-Reportu (http://www.k-report.net/discus/messages/28/363.html?1186915220). :o)
2. Bude jezdit za dumpingové* ceny!
* dumping = nabídnout více než ČD za stejnou cenu jako ČD
3. Kino při "stahovačkách" nebude fungovat! :D :D
Kazdopadne jsem zastancem otevrene souteze at kazdy predvede co umi.A ze se projekt RT nepoved, je to skoda, ale nemylsim si, ze by se RailTrans poustel do takove akce bez toho ze ji chce zkutecne dotahnout do konce. Kdo se ted bude o neco podobneho pokouset, muze se poucit z toho co potkalo RT Express, ale od koho se mel RT inspirovat? ..
- pochopitelně by pouze blbec nejdříve koupil vozidla a pak je šel zkusit homologovat,
- srovnání s Orient Expresem není na místě, neb se jedná o fakt, že to mají být nejkomfortnější (takže navíc nikoliv nejluxusnější) vozidla ve vlacích pravidelné veřejné dopravy (přičemž luxus je např. zlatá klika a komfort je např. nabídka návštěvy onoho kina),
- píše-li se o firmě Siemens nebo Stadler, pak nechápu úvahy o vozidlech na bázi řady 471,
- píše-li se o firmě Siemens nebo Stadler, pak to ještě neznamená, že to musí být nutně Desiro nebo GTW nebo lokomotivou tažené vozy řady Ampz, WRmz a Bmz,
- to, že rychlost nebude zbytečně vysoká, neznamená, že bude pouze dnešní maximální (tj. 160 km/h) a psaní o rychlosti 140 km/h u mne vyvoláva úsměv,
- cena 300 CZK za přepravu z Pha do Ova nemusí být nutně dumpingová,
- srovnávat lze lecos (třeba hrušky a hurdisky), ovšem automaticky přenášet zkušenosti z ČD na RT a z RT na SA je min. krátkozraké.
Více info příště, děkuji za porozumění.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.