..: Student Agency upřesnila své záměry na železnici :..

Ilustrační obrázekPraha - Společnost Student Agency znovu poodkryla své plány s provozováním vlastních vlakových spojů. První vlaky pod její značkou by na trať Praha - Ostrava měly vyjet za 3 roky. Jak uvedl majitel firmy Radim Jančura týdeníku Profit, "Rok budeme bohatnout, abychom na ně měli, dalších 12 měsíců se vlaky vyrábí a téměř rok homologují". Také neopomněl zmínit cenu zakázky i fakt, že se bude jednat o nejluxusnější vozy v Evropě.

Společnost plánuje nákup pěti až šesti souprav za cenu 1,5 až 2 miliardy korun, což je částka poloviční oproti pořizovací ceně Pendolín Českých drah. Nemají být na české poměry "zbytečně rychlé". O zakázku na výrobu těchto vlaků nyní usilují společnosti Siemens a Stadler.

Ve vlaku by se mělo nacházet kromě standardního vybavení i kino a konferenční místnost pro 6 lidí. Cena jízdenky do Ostravy má být nižší než 300 Kč, náklady by měla pokrýt vysoká obsazenost vlaků. Po zavedení vlakového spojení Praha - Ostrava společnost plánuje zrušit paralelně vedenou autobusovou linku a uvolněné autobusy použít pro nové linky, pravděpodobně do České Lípy nebo Hradce Králové. Jak nakonec dopadnou plány Student Agency lze však jen těžko předvídat, neboť předešlý pokus o podobný projekt společnosti RailTrans zatím realizace nedošel.

Zdroj: ČTK


Jik | 14.8.2007 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Moravskoslezský ČR Olomoucký ČR Pardubický ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 ... 14      Zpráv na stránku:   
15.08.2007 (11:59)  
Vlad: Petr Šimral bohužel na K-čku prohlásil, že RTExpres nikdy nevyjede a v konečném návrhu je jen pro jistotu a v tištěném KJŘ by už neměl vůbec být...
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
15.08.2007 (11:21)  
Včera (14/8) jsem se projel vlakem ze Vsetína do Opavy (EC126 / R745 / Os3428).
K mému překvapení vlak třídy EC přijel tak špinavý, že přes okna nebylo téměř vidět, polstrované sedačky neviděly vysavač či jiné čistící prostředky asi hodně dlouho. Následující R na tom nebyl o moc lépe.
Diametrálně odlišný byl Os - vychlazený, čistý, jako jediný na čas.
Jestli toto má být z daní dotovaná veřejná služba, kde je kontrola poskytování této služby? A nebo takové základní body chybí ve smlouvě mezi poskytovatelem dotace a přepravcem?
Z mých - a samozřejmě i z Vašich - daní se platí nemalé peníze těm, kteří nemají práci. Chcete sociální dávky? Pak se hlaste na tom a tom nádraží k umývání vagonů (sekání trávy a roští kolem tratí, úklidu nádraží...). Odpracujte si své dávky - neodpracujete-li si je, nemáte na ně nárok. Zní to pěkně, že? Ale to by někdo z vedení ČD se musel domluvit s MPSV a ÚP, lidem přidělovat práci, hlídat a kontrolovat je - to by byla práce pro někoho navíc! Je jednodušší natáhnout ruku k ministrovi dopravy: "Dej! Nemáme!"
Moc se těším, až začnou jezdit soukromí přepravci a začnou poskytovat služby v takové kvalitě, jako je znám z Francie, Anglie, Šyvýcarska či USA.
Pánové (a dámy) - ať už jste z Railtransu, SA či z jiných subjektů připravujících dopravu na železnici - vytrvejte (i přes mnohé byrokratické překážky). My, vaši budoucí zákazníci, na Vás čekáme!
15.08.2007 (11:15)  
Myslím,že 90% dopravy osob se stejně bude realizovat po silnici a letecky,železnice(v jakékoli podobě a s jakýmkoli provozovatelem)v Evropě konkurovat prostě nemůže. To je fakt a myšlení lidí tomu silně napomáhá, prohlášení o tom,jak a v jakém luxusu se bude jezdit je opravdu jen reklamština.Auto stále vyjde levnější,a po avizovaném zvýšení snížené DPH až na 13% to bude úplně jasné.Je to velká škoda,ale je to tak.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
15.08.2007 (9:09)  
2 M i babilon:

Pánové, a to je jádro pudla: Pod zaklínadlem "veřejného zájmu" zabetonovat stav a z železniční dopravy zbude jen ta (nákladově předražená) "socka", ovšem uspokojující vozidly "810 a jejich derivátu" ne až tak cestující, ale fan klub pana Duška jakož i politiky, kteří "přispěli".

Pokud nedojde k duslednému a jedno jednoznačnému oddělení "cesty" a "přepravce", je to prostě kočkopes. Tedy oddělení v tom smyslu, že na Správu cesty bude převeden i veškerý personál (výpravčí, dispečeři, signalisté a asi i další staniční personál zajišťující místní manipulace. Stát by pak mohl prostřednictvím státního podniku "Cesta" garantovat "páteřní" a koridorové trasy, lokálky = kraje.

Pro přepravce volná soutěž s výhradou nedotovat paralelní jízdy vlak/bus (doufám, že ve prospěch vlaku).
15.08.2007 (8:53)  
IDeeSák: Kolik si myslíte, že má SA volných busů? Moc jich nebude, protože autobus v depu nevydělává.
15.08.2007 (8:50)  
M: Zakazovat jezdit nebude SŽDC, ale ministerstvo nebo nejlépe nějaký nový státní úřad. Věcný záměr zákona o dopravě říká, že nyní stačí dopravci splnit formální náležitosti a najít volnou kapacitu dopravní cesty a už není možnost, jak mu zabránit jezdit. A to se přece musí zarazit, tak zavedeme státní regulaci.

Teď si vemte situaci, kdy všechny vlaky bude platit ministerstvo (není to až tak nereálné, Bazala to požaduje). Pak bude ve veřejném zájmu, aby soukromníci nejezdili, protože kdyby jezdili, tak se sníží tržby u dotovaných vlaků a tudíž se bude muset dotace zvýšit.
registrovaný uživatel Desiro 
15.08.2007 (8:26)  
JTB: Přesně tak.
15.08.2007 (7:51)  
Nikdo se tu ještě nezabýval možnostmi SA při miřádnostech. SA díky své flotile žlutých busů může o něco operativněji nasadit NAD. Jako u provozovatele železniční dopravy bych to viděl jako velké +. Určitě se při mimořádnosti něco zpozdí a někde uvízne souprava, ale cestující nedorazí od cíle o cca 4 hodiny později, ale mnohem dříve díky husté síti žlutých linek. Vždyť všechna náhradní vozidla nemohou stát ve Velké Bíteši.
registrovaný uživatel Martin 
15.08.2007 (6:00)  
Normální občan, který nemá ty ON IN OUT OFF a další karty z tarifní džungle českých drah, pojede s tím kdo nabídne transparentně nižšší cenu, a může být žlutý modrý nebo červený dopravce
registrovaný uživatel M 
15.08.2007 (2:35)  
Ano, rychliky jsou verejny zajem, protoze je objednava MD, to beru. Ale EC/IC neobjednava nikdo a byly by (nyni) na stejne urovni jako SA. Pokud by EC/IC nekdo objednaval, tak to ale nemusi dostat CD (teoreticky) a ve finale by to bylo tak, ze ve verejnem zajmu by byly SA vlaky a CD by byly ty komercni. Nojo, jenze pak tady mame neco jako mezistatni vlaky, ktere to "komplikuji"...

CD muzou hazet konkurenci pod nohy tim, ze budou vymyslet tu "byrokracii", protoze to se vzdycky nejak okeca. Neni ale mozne, aby se trh uzavrel ostatnim spolecnostem s oduvodnenim, ze to neni ve verejnem zajmu. Nebo takto - mozne to jiste je, ale stat by taky soudni spor zcela jiste prohral.
SZDC proste nemuze rict - SA jezdit nesmi, protoze uz jezdi CD a pro nikoho jinyho nemame misto. Pokud by koleje pravne patrily CD, tak by to mozne bylo, ale takto ne.
Co jsem nepochopil je tato veta: A přetahování cestujících do vlaků SA rozhodně ohrožuje provozování dopravy ve veřejném zájmu, protože odliv cestujících by ji prodražil.
  1 2 3 4 5 ... 14      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko