..: Student Agency upřesnila své záměry na železnici :..

Ilustrační obrázekPraha - Společnost Student Agency znovu poodkryla své plány s provozováním vlastních vlakových spojů. První vlaky pod její značkou by na trať Praha - Ostrava měly vyjet za 3 roky. Jak uvedl majitel firmy Radim Jančura týdeníku Profit, "Rok budeme bohatnout, abychom na ně měli, dalších 12 měsíců se vlaky vyrábí a téměř rok homologují". Také neopomněl zmínit cenu zakázky i fakt, že se bude jednat o nejluxusnější vozy v Evropě.

Společnost plánuje nákup pěti až šesti souprav za cenu 1,5 až 2 miliardy korun, což je částka poloviční oproti pořizovací ceně Pendolín Českých drah. Nemají být na české poměry "zbytečně rychlé". O zakázku na výrobu těchto vlaků nyní usilují společnosti Siemens a Stadler.

Ve vlaku by se mělo nacházet kromě standardního vybavení i kino a konferenční místnost pro 6 lidí. Cena jízdenky do Ostravy má být nižší než 300 Kč, náklady by měla pokrýt vysoká obsazenost vlaků. Po zavedení vlakového spojení Praha - Ostrava společnost plánuje zrušit paralelně vedenou autobusovou linku a uvolněné autobusy použít pro nové linky, pravděpodobně do České Lípy nebo Hradce Králové. Jak nakonec dopadnou plány Student Agency lze však jen těžko předvídat, neboť předešlý pokus o podobný projekt společnosti RailTrans zatím realizace nedošel.

Zdroj: ČTK


Jik | 14.8.2007 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Moravskoslezský ČR Olomoucký ČR Pardubický ČR Praha ČR Středočeský


  1 ... 10 11 12 13 14      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel mauricio  mail  
14.08.2007 (9:53)  
tam jde o to, jestli obyčejnej kaštan pojede radši za 400 ČD s nějakým dejme tomu Bmpz, Bee, starým nepohodlným B, nebo za dejme tomu 300 tím, co nabídne SA - kvalitní moderní vůz. Navíc znám plno lidí, co SA zkusili jednou, když začínalo - a dnes už nejezdí ničím jiným. Pro zákazníky je důležitá cena, pohodlí a zapamatovatelnost (třeba barva :) ). A čím víc služeb bude SA ve vlacích mít, tím taky líp...
registrovaný uživatel tgv3 
14.08.2007 (9:41)  
Já bych student agencizase tak moc nepodceňoval.Je to sice jen zatím projekt do budoucna ,ale v Liberci sebrali skoro všechny výkony ČSAD do Prahy.A plné vozy mají stále.Nejmodernější vozy to určitě za tu cenu nebudou .Vychází to při 2 miliardách 333 333 333 zaokrouhleno na jednu soupravu.Což není moc.odhadoval bych to na stavebnicovou soupravu kvality průměr,rychlosti průměr neboli do 160 km h.Je možné že těch že maximálka bude i jen do 140 km h aby ušetřili.Pohodlí vyšší střed,vzhled to samé,spotřeba minimální-nové vozidlo.O spotřebu podle mě zde půjde asi nejvíc.Zásuvky na 220 by mohli býti asi všude ,protože budou chtít nabídnout to co ČD zatím nenabízejí.Ale ta cena 300 kč do Ostravy?Že by se jim to za tu cenu vyplatilo?Jedině že by jezdili ze začátku pod cenou a kryli to s jiných prostředků aby sebrali čd zákazníky a výkony!
registrovaný uživatel Precla 
14.08.2007 (9:39)  
tahle představa se mi docela líbí a doufám, že se jim to povede.
registrovaný uživatel milos  mail  
14.08.2007 (9:24)  
Brezina: kinu to bude jedno i kdyby to bylo naftovy...
14.08.2007 (9:17)  
Me by zajimalo co s kinem udela stahovacka. I kdyz je pravda ze projektor asi nejaka ta baterie udrzi.
14.08.2007 (9:10)  
No zatim jsou to pouze reci.... A vetu "Také neopomněl zmínit, že se bude jednat o nejluxusnější vozy v Evropě, jak vybavením, tak i cenou." musim brat s humorem....:-)
14.08.2007 (8:54)  
Přeloženo do češtiny: "bla bla bla bla bla..."
registrovaný uživatel DK 
14.08.2007 (8:39)  
Kino, konferenční prostor...a co vůz pro matky s dětmi? Nemám na mysli to hrůzu, která jezdí pod značkou ČD, ale klasický dětský koutek, hračky, pohádky...prostě to, co maminkám zpříjemní jízdu a dětem též :-))
14.08.2007 (8:11)  
Tak to bych čekal něco s Vmax cca 160km/h. To zní trochu líp než ta pohádka o modernizaci vozového parku ČD. Ono je poznat, že nakupuje soukromej vlastník.
  1 ... 10 11 12 13 14      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko