Praha - Společnost Student Agency znovu poodkryla své plány s provozováním vlastních vlakových spojů. První vlaky pod její značkou by na trať Praha - Ostrava měly vyjet za 3 roky. Jak uvedl majitel firmy Radim Jančura týdeníku Profit, "Rok budeme bohatnout, abychom na ně měli, dalších 12 měsíců se vlaky vyrábí a téměř rok homologují". Také neopomněl zmínit cenu zakázky i fakt, že se bude jednat o nejluxusnější vozy v Evropě.
Společnost plánuje nákup pěti až šesti souprav za cenu 1,5 až 2 miliardy korun, což je částka poloviční oproti pořizovací ceně Pendolín Českých drah. Nemají být na české poměry "zbytečně rychlé". O zakázku na výrobu těchto vlaků nyní usilují společnosti Siemens a Stadler.
Ve vlaku by se mělo nacházet kromě standardního vybavení i kino a konferenční místnost pro 6 lidí. Cena jízdenky do Ostravy má být nižší než 300 Kč, náklady by měla pokrýt vysoká obsazenost vlaků. Po zavedení vlakového spojení Praha - Ostrava společnost plánuje zrušit paralelně vedenou autobusovou linku a uvolněné autobusy použít pro nové linky, pravděpodobně do České Lípy nebo Hradce Králové. Jak nakonec dopadnou plány Student Agency lze však jen těžko předvídat, neboť předešlý pokus o podobný projekt společnosti RailTrans zatím realizace nedošel.
Zdroj: ČTK
Pokud nebude chtít výrobce jednotek využít stejnosměrné motory, pak bude asi muset počkat na kompletní výměnu KO nebo zavedení ETCS, nebo zkusit soupravy tažené loko 380 ČD - logicky nechat vyrobit (jen doufám, že nemají ČD "rezervovanou" veškerou dokumentaci k snad v budoucnosti někdy jezdící loko řady 380) nebo zkusit počkat, zda se povede podobný zázrak s další zahraniční loko či jednotkou (viz. ER20-015).
Ohledně ceny a financování souhlasím s názorem, že to je čistě věc SA!
Každá vyšší kvalita pro zákazníka může železniční osobní dopravě jedině pomoci! Doufám, že nám všem zde jde o to samé...
"Určitě chceme soupravu, ne vagony tažené lokomotivou jako za císaře pána"
Takže nějaké úvahy o lokomotivách a Bmz apod. jsou úplně mimo.
Vznik "Cargo společností" u železničních dopravců je mimo jiné vynuceno tím - nevyjímaje České dráhy a.s. – aby se odstranilo křížové financování ztrátové osobní dopravy ziskovou nákladní dopravou. Takže i společnost SA bude muset svoje drážní podnikání finančně "zprůhlednit" oddělením od finančních toků z jiných podnikatelských činností …
U ČD je to jiná věc. Tam se jedná o to, že osobní doprava je dotována, tak z tohoto titulu je zakázáno křížové financování z důvodů zprůhlednění finančních toků. Když si pan jančura bude financovat všechno sám, je to jen a jen jeho věc, z jakých zdrojů to platí.
Pro ostatní. Cokoliv nového bude na kolejích, po kterých jezdí skanzen ČD, považováno laiky za supermoderní. Jsem pro aby tu jezdilo co nejvíc dopravců a co nejvíc nových vlaků.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.