..: Student Agency upřesnila své záměry na železnici :..

Ilustrační obrázekPraha - Společnost Student Agency znovu poodkryla své plány s provozováním vlastních vlakových spojů. První vlaky pod její značkou by na trať Praha - Ostrava měly vyjet za 3 roky. Jak uvedl majitel firmy Radim Jančura týdeníku Profit, "Rok budeme bohatnout, abychom na ně měli, dalších 12 měsíců se vlaky vyrábí a téměř rok homologují". Také neopomněl zmínit cenu zakázky i fakt, že se bude jednat o nejluxusnější vozy v Evropě.

Společnost plánuje nákup pěti až šesti souprav za cenu 1,5 až 2 miliardy korun, což je částka poloviční oproti pořizovací ceně Pendolín Českých drah. Nemají být na české poměry "zbytečně rychlé". O zakázku na výrobu těchto vlaků nyní usilují společnosti Siemens a Stadler.

Ve vlaku by se mělo nacházet kromě standardního vybavení i kino a konferenční místnost pro 6 lidí. Cena jízdenky do Ostravy má být nižší než 300 Kč, náklady by měla pokrýt vysoká obsazenost vlaků. Po zavedení vlakového spojení Praha - Ostrava společnost plánuje zrušit paralelně vedenou autobusovou linku a uvolněné autobusy použít pro nové linky, pravděpodobně do České Lípy nebo Hradce Králové. Jak nakonec dopadnou plány Student Agency lze však jen těžko předvídat, neboť předešlý pokus o podobný projekt společnosti RailTrans zatím realizace nedošel.

Zdroj: ČTK


Jik | 14.8.2007 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Moravskoslezský ČR Olomoucký ČR Pardubický ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 6 ... 14      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel happy 
15.08.2007 (0:09)  
babilon:to je demagogie!!Tzn.že čd klidně můžou ve veřejném zájmu nasadit na R řadu 810 a 010.To jsou kardinální bludy a sem zásadně proti tomu,aby se čd sponzorovali Ec/IC.To je jejich boj!
14.08.2007 (23:58)  
M: Nebyly. SA mají být komerčními spoji, dálkové vlaky ČD objednává a platí ministerstvo, tudíž jsou provozovány ve veřejném zájmu. Vlaky vyšší kvality ČD sice zatím fungují na komerční bázi, ale to se může snadno změnit. A přetahování cestujících do vlaků SA rozhodně ohrožuje provozování dopravy ve veřejném zájmu, protože odliv cestujících by ji prodražil.
registrovaný uživatel M 
14.08.2007 (23:33)  
Desiro - rekl bych, ze tohle neni otazka pro SA, protoze z hlediska zakona by vlaky SA byly na stejne urovni jako CD. Temi komercnimi vlaky bych videl spise neco jako Orient Express apod.
14.08.2007 (23:31)  
Desiro: to je právě ten problém, že si zřejmě pořád hodně lidí myslí, že ČD musejí jezdit takovéto "lukrativní" trasy, aby bylo na provozování brejlovců do Klatov a na Jedlovou, nebo lokálky z Horní Dolní. Tak to ale není. ČD jsou pragmaticky fungující firma, stejně jako SA. Výdělečné linky jezdit budou, nevýdělečné jen když jim je někdo zaplatí...a pokud nezaplatí, jezdit nebudou, viz případ lokálek na Ústecku. Nabídly snad ČD, že to odjezdí na vlastní triko a ze zisku z lukrativních spojů, jen aby nemusely zavřít celou krásnou trať do Vejprt? Jistěže ne. Nevyplatí se nám to, zavřeme. Proto není SA o nic větším a sobečtějším dravcem, než ČD. Propaganda o "vyzobávání rozinek" už tu s námi je hodně dlouho, tak abychom ji konečně zavrhli, ne?
registrovaný uživatel SergeS 
14.08.2007 (23:27)  
No tak cenove i jinak to odpovida ze pojede 471
14.08.2007 (23:23)  
Úvahy o variacích na 471 ČD bych velmi rád již konečně pohřbil, ale někteří zde se jich bohužel drží jako jehovisté svých všechny problémy řešících časopisů...

Pokud nebude chtít výrobce jednotek využít stejnosměrné motory, pak bude asi muset počkat na kompletní výměnu KO nebo zavedení ETCS, nebo zkusit soupravy tažené loko 380 ČD - logicky nechat vyrobit (jen doufám, že nemají ČD "rezervovanou" veškerou dokumentaci k snad v budoucnosti někdy jezdící loko řady 380) nebo zkusit počkat, zda se povede podobný zázrak s další zahraniční loko či jednotkou (viz. ER20-015).

Ohledně ceny a financování souhlasím s názorem, že to je čistě věc SA!

Každá vyšší kvalita pro zákazníka může železniční osobní dopravě jedině pomoci! Doufám, že nám všem zde jde o to samé...
registrovaný uživatel Budulinek4  mail  
14.08.2007 (23:06)  
K vozidlům Jančura v jednom z dřívějších rozhovorů prohlásil:
"Určitě chceme soupravu, ne vagony tažené lokomotivou jako za císaře pána"
Takže nějaké úvahy o lokomotivách a Bmz apod. jsou úplně mimo.
registrovaný uživatel Desiro 
14.08.2007 (23:02)  
ICN: Pane Chovanče, nebojíte se, že nový Zákon o veřejné dopravě ohrozí projekt SA vlaků (Citace z věcného záměru: "Je tedy třeba před udělením kapacity dopravní cesty vložit do procesu přístupu k dopravnímu trhu regulační stupeň, určený pro výjimečné případy, kdy komerční spoje svým provozem významným způsobem ohrozí provozování dopravy ve veřejném zájmu") ??? Jak hodlá SA tento problém prorazit, stejně jako přístup na liberecký autobusák? Děkuji za odpověď
14.08.2007 (21:35)  
Miroslav Zikmund: Jenom ještě drobná poznánka k financováni žlutých busů. Pokud jsou skutečně provozovány pod cenou a dotovány z jiné podnikatelské činnosti společnosti SA, pak v případě drážního podnikání bude mít SA asi smůlu.
Vznik "Cargo společností" u železničních dopravců je mimo jiné vynuceno tím - nevyjímaje České dráhy a.s. – aby se odstranilo křížové financování ztrátové osobní dopravy ziskovou nákladní dopravou. Takže i společnost SA bude muset svoje drážní podnikání finančně "zprůhlednit" oddělením od finančních toků z jiných podnikatelských činností …

U ČD je to jiná věc. Tam se jedná o to, že osobní doprava je dotována, tak z tohoto titulu je zakázáno křížové financování z důvodů zprůhlednění finančních toků. Když si pan jančura bude financovat všechno sám, je to jen a jen jeho věc, z jakých zdrojů to platí.
registrovaný uživatel Semík  mail  
14.08.2007 (21:13)  
2 JiS: Možná by nebylo od věci koupit něco, co je již schváleno. Jmenujte jediné moderní elektrické vozidlo, které je u nás schváleno. A může jezdit po koridorech.
Pro ostatní. Cokoliv nového bude na kolejích, po kterých jezdí skanzen ČD, považováno laiky za supermoderní. Jsem pro aby tu jezdilo co nejvíc dopravců a co nejvíc nových vlaků.
  1 2 3 4 5 6 ... 14      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko