Praha - Společnost Student Agency znovu poodkryla své plány s provozováním vlastních vlakových spojů. První vlaky pod její značkou by na trať Praha - Ostrava měly vyjet za 3 roky. Jak uvedl majitel firmy Radim Jančura týdeníku Profit, "Rok budeme bohatnout, abychom na ně měli, dalších 12 měsíců se vlaky vyrábí a téměř rok homologují". Také neopomněl zmínit cenu zakázky i fakt, že se bude jednat o nejluxusnější vozy v Evropě.
Společnost plánuje nákup pěti až šesti souprav za cenu 1,5 až 2 miliardy korun, což je částka poloviční oproti pořizovací ceně Pendolín Českých drah. Nemají být na české poměry "zbytečně rychlé". O zakázku na výrobu těchto vlaků nyní usilují společnosti Siemens a Stadler.
Ve vlaku by se mělo nacházet kromě standardního vybavení i kino a konferenční místnost pro 6 lidí. Cena jízdenky do Ostravy má být nižší než 300 Kč, náklady by měla pokrýt vysoká obsazenost vlaků. Po zavedení vlakového spojení Praha - Ostrava společnost plánuje zrušit paralelně vedenou autobusovou linku a uvolněné autobusy použít pro nové linky, pravděpodobně do České Lípy nebo Hradce Králové. Jak nakonec dopadnou plány Student Agency lze však jen těžko předvídat, neboť předešlý pokus o podobný projekt společnosti RailTrans zatím realizace nedošel.
Zdroj: ČTK
Kdo neprozil poslednich 5 let v komatu, na Nabrezi nebo ve vechtrovne, tak asi stihl zaregistrovat, ze Jancura neni zadny maly blbec. Jeho busy jsou skutecne nejluxusnejsi (porovnejte predchozi nabidku usmudlanych ex-CSAD, treba tech idiotu z Liberce) a v zakaznickem mysleni je o dve tridy dal, navic umi spoje naplnit (o to tu jde vzhledem k fixnosti nakladu) a cele to uridit.
A pokud jezdi napr. do Brna 4 autobusy za hodinu (a do Ostravy vlak kazdou hodinu), tak jsou to prepravni proudy, kde nakladove vlak zacina davat smysl i kdyby nechtel...
Souhlasím, až na jeden detail: Pokud nebude SA požadovat na financování drážní dopravy státní dotace, vůbec nic "zprůhledňovat" nemusí, jako je tomu v oblasti autobusové dopravy...
...a co se ČD týče, tak se proslýchá, že s tím křížovým financováním je to složitější...pokud se započtou právě státní dotace (vyrovnávání ztráty z osobní dopravy ve veřejném zájmu), tak je provozování osobní drážní dopravy lukrativní činnost, až člověk může nabýt dojmu, že s tím křížovým financováním je to trošku naopak a že vznik Carga se oddaluje proto, aby ihned po vzniku nekrachlo...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.