..: Student Agency upřesnila své záměry na železnici :..

Ilustrační obrázekPraha - Společnost Student Agency znovu poodkryla své plány s provozováním vlastních vlakových spojů. První vlaky pod její značkou by na trať Praha - Ostrava měly vyjet za 3 roky. Jak uvedl majitel firmy Radim Jančura týdeníku Profit, "Rok budeme bohatnout, abychom na ně měli, dalších 12 měsíců se vlaky vyrábí a téměř rok homologují". Také neopomněl zmínit cenu zakázky i fakt, že se bude jednat o nejluxusnější vozy v Evropě.

Společnost plánuje nákup pěti až šesti souprav za cenu 1,5 až 2 miliardy korun, což je částka poloviční oproti pořizovací ceně Pendolín Českých drah. Nemají být na české poměry "zbytečně rychlé". O zakázku na výrobu těchto vlaků nyní usilují společnosti Siemens a Stadler.

Ve vlaku by se mělo nacházet kromě standardního vybavení i kino a konferenční místnost pro 6 lidí. Cena jízdenky do Ostravy má být nižší než 300 Kč, náklady by měla pokrýt vysoká obsazenost vlaků. Po zavedení vlakového spojení Praha - Ostrava společnost plánuje zrušit paralelně vedenou autobusovou linku a uvolněné autobusy použít pro nové linky, pravděpodobně do České Lípy nebo Hradce Králové. Jak nakonec dopadnou plány Student Agency lze však jen těžko předvídat, neboť předešlý pokus o podobný projekt společnosti RailTrans zatím realizace nedošel.

Zdroj: ČTK


Jik | 14.8.2007 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Moravskoslezský ČR Olomoucký ČR Pardubický ČR Praha ČR Středočeský


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 14      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel happy 
14.08.2007 (17:08)  
EC/IC jezdí do Ostravy taky kolem 300kč,takže nevím,co je na tom nereálné!!
14.08.2007 (16:59)  
Je skoda, ze tato diskuse uz davno opustila vecnou rovinu a meni se v nejakou nastenku ruznych protijancurovskych vyblitku.

Kdo neprozil poslednich 5 let v komatu, na Nabrezi nebo ve vechtrovne, tak asi stihl zaregistrovat, ze Jancura neni zadny maly blbec. Jeho busy jsou skutecne nejluxusnejsi (porovnejte predchozi nabidku usmudlanych ex-CSAD, treba tech idiotu z Liberce) a v zakaznickem mysleni je o dve tridy dal, navic umi spoje naplnit (o to tu jde vzhledem k fixnosti nakladu) a cele to uridit.

A pokud jezdi napr. do Brna 4 autobusy za hodinu (a do Ostravy vlak kazdou hodinu), tak jsou to prepravni proudy, kde nakladove vlak zacina davat smysl i kdyby nechtel...
14.08.2007 (16:43)  
No už jsem se tak dlouho nepobavil... Pan Jančura je čím dál vtipnější... Nejdřív chtěl Pendolina zlikvidovat těma jeho žlutejma nesmyslama na silnici a teď chce zase jezdit pod 300 Kč do Ostravy s vlakama... Hlavně jestli má dobře propočítaný veškerý náklady:-))
registrovaný uživatel JiS 
14.08.2007 (16:39)  
Hezky sen pana Jancury. Zaprve: Zadna nova vozidla jim neschvali! Zadruhe: SA nema s provozovanim zeleznicni dopravy absolutne zadne zkusenosti, a ja bych radsi videl jezdit RT, protoze maji k zeleznici urcity vztah, ale kdyz chce nekdo vlaky proto, ze uz mu nestaci autobusy, tak doufam, ze se nikdy na zeleznici nedostane. A zatreti: Jsem zvedavy, co pan Jancura udela, az koupi ty soupravy a oni mu je neschvali. Pujde jezdit do zahranici??? Mozna by nebylo od veci koupit neco, co je jiz schvaleno.
registrovaný uživatel aron 
14.08.2007 (16:22)  
babilon: Tak tuhle informaci jsem už taky někde slyšel,že nákladní doprava je dotovaná z osobní.Říkal mi to jeden železničář od posunu,tak nevím co je na tom pravdy.
dopisovatel nebo člen ŽP Andrew33  mail  
14.08.2007 (16:22)  
...K tomu můžu říct jenom jedno:Doufejte dál milí přátelé:-D
14.08.2007 (16:20)  
Upřesnil bych svůj první komentář k tomuto tématu. Jsem rád, že ČD konečně dostanou konkurecnci, protože to co chtějí narvat na EC Odra by jim kdekdo otřel o hubu i v nočním rychlíku, ale vadí mi Jančurova reklmaština typu "bude to nejlepší v Evropě", i když ví, že to nemůže splnit ani kdyby provedl harakiri. Ten přístup trochu připomíná ČD a jejich bublinu s RegioŠuky a Prdolíny.
14.08.2007 (16:19)  
MZ: A nemůže to být třeba tak, že nákladní doprava ČD je ztrátová a je dotovaná ze zisků osobní dopravy? Vzhledem k tomu, že ČD uvádějí ve své ročence, že i provozování dopravy je pro ně ztrátové, tak bych se v té finanční džungli opravdu ničemu nedivil.
14.08.2007 (16:15)  
Ad Miroslav Zikmund:
Souhlasím, až na jeden detail: Pokud nebude SA požadovat na financování drážní dopravy státní dotace, vůbec nic "zprůhledňovat" nemusí, jako je tomu v oblasti autobusové dopravy...
...a co se ČD týče, tak se proslýchá, že s tím křížovým financováním je to složitější...pokud se započtou právě státní dotace (vyrovnávání ztráty z osobní dopravy ve veřejném zájmu), tak je provozování osobní drážní dopravy lukrativní činnost, až člověk může nabýt dojmu, že s tím křížovým financováním je to trošku naopak a že vznik Carga se oddaluje proto, aby ihned po vzniku nekrachlo...
registrovaný uživatel Foxx  mail  
14.08.2007 (16:09)  
M: myslím že i chápe :-)
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 14      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko