..: Student Agency upřesnila své záměry na železnici :..

Ilustrační obrázekPraha - Společnost Student Agency znovu poodkryla své plány s provozováním vlastních vlakových spojů. První vlaky pod její značkou by na trať Praha - Ostrava měly vyjet za 3 roky. Jak uvedl majitel firmy Radim Jančura týdeníku Profit, "Rok budeme bohatnout, abychom na ně měli, dalších 12 měsíců se vlaky vyrábí a téměř rok homologují". Také neopomněl zmínit cenu zakázky i fakt, že se bude jednat o nejluxusnější vozy v Evropě.

Společnost plánuje nákup pěti až šesti souprav za cenu 1,5 až 2 miliardy korun, což je částka poloviční oproti pořizovací ceně Pendolín Českých drah. Nemají být na české poměry "zbytečně rychlé". O zakázku na výrobu těchto vlaků nyní usilují společnosti Siemens a Stadler.

Ve vlaku by se mělo nacházet kromě standardního vybavení i kino a konferenční místnost pro 6 lidí. Cena jízdenky do Ostravy má být nižší než 300 Kč, náklady by měla pokrýt vysoká obsazenost vlaků. Po zavedení vlakového spojení Praha - Ostrava společnost plánuje zrušit paralelně vedenou autobusovou linku a uvolněné autobusy použít pro nové linky, pravděpodobně do České Lípy nebo Hradce Králové. Jak nakonec dopadnou plány Student Agency lze však jen těžko předvídat, neboť předešlý pokus o podobný projekt společnosti RailTrans zatím realizace nedošel.

Zdroj: ČTK


Jik | 14.8.2007 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Moravskoslezský ČR Olomoucký ČR Pardubický ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 ... 14      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
15.08.2007 (16:22)  
A ja si taky pamatuju (resp. nekde si to clovek ani nemusi pamatovat - lze to zazit i dnes), jak vypadaly autobusy pred nastupem SA...
A srovnat vlaky CD a DB/OeBB taky neni tak tezke...
15.08.2007 (16:04)  
"Když ptáčka chytají, pěkně mu zpívají" vzpomínám na humbuk o konkurenci co zlevní mobilní telefonní služby při nástupu "Oskara", dneska - drazí jsou všichni stejně a rozdíl není žádný. A to nemluvím o bankovních poplatcích - kdeže je konkurence snižuje??? Nechte se svoje nadšení až na výsledek, jsem skeptik.
15.08.2007 (13:51)  
ad G-man: a co trasy Praha-Turnov-Tanvald; Nymburk-Česká Lípa-Rumburk a Liberec-Ústí nad Labem, na které se chystá Veolia s Desiry? (link na článek idnes v mém příspěvku níže).
15.08.2007 (13:30)  
Ten "veřejný zájem" nechápu. Řekněme, že bude jezdit za 300 Kč ČD ve veřejném zájmu a SA taky +- za 300 Kč na vlastní triko. Cestujcí ale se ale přesunou k SA s lepšími vozy a vlaky ČD budou poloprázdné. Proč je tedy třeba provozovat nějaké vlaky ve veřejeném zájmu?
registrovaný uživatel G-man 
15.08.2007 (13:06)  
ad M: To, že všechny rychlíky dotuje Českým drahám ministerstvo dopravy ještě neznamená, že to tak musí být - jen to znamená, že dopravce ČD na žádné lince není schopen jezdit bez dotací. Teď jde o to, proč. Možná, že jsou v naší republice linky (s konkurenceschopným časem vůči autobusům a dostatečným přepravním proudem), kde to nějaký jiný dopravce dokáže - třeba někde i ČD, až je konkurence donutí k opravdovému snižování nákladů a používání moderních a pohodlných vozidel. Teď mi napadají třeba linky Praha - Brno, Ostrava - Brno, Praha - Děčín, Praha - Hradec Králové, Plzeň - České Budějovice, Olomouc - Přerov - Břeclav (asi nejrychlejší linka u nás (v podstatě skoro stále 160 km/h). Poslední dvě linky ale asi nebudou mít dostatečný přepravní proud.
registrovaný uživatel G-man 
15.08.2007 (12:31)  
ad M. Zikmund: Možná jsem to trošku nešťastně nazval, ale vůbec nejde o legislativu EU (nevím, proč u Vás EÚ - že by něco s Elektroúsekem?). Jde mi naopak o naše "specifika" při schvalování vozidel - EMC a tudíž nemožnost schválení moderních vozidel, kde se klidně může stát, že optimistický rok výrobci nemusí stačit, různé dodatečné požadavky DÚ atd., atd. Dále smlouvy o provozování dráhy s provozovatelem, jejichž obsahy nejsou v zákonu přesně specifikované, tudíž se tam dají (ze strany provozovatele, bohužel ale i konkurenta) vymýšlet "kraviny" ve vzájemných právech a povinnostech účastníků, řešení mimořádných dopravních situací s předností pro dopravce ČD, mimořádnosti při omezení používání dráhy (např. z důvodů investiční činnosti), které se neřeší zdaleka tak lehce jako na silnici a mohou úplně rozházet oběhy vozidel (i s nárůstem turnusové potřeby) atd., atd. Dále to ani nebudu rozepisovat. Jste u ČSD, ČD velmi dlouho, já už také, tak dobře víme, o čem mluvím.
Ani mi nenapadlo, že by SA nedodržovaly zákon o dráhách, určitě ho budou dodržovat, jako všichni soukromníci, lépe než ČD. Právě proto, že budou pod větší kontrolou než "státní" dopravce.
registrovaný uživatel happy 
15.08.2007 (12:22)  
ad M:mám lepší řešení.Provozovat vlaky SA v dotovaném režimu ztráty a vlaky čd už prostě neobjednávat.Takto vytřískám nejvíc peněz a nejlepší kvalitu.Dotace snížím,protože pohodlným a komfortním spojem pojede hodně lidí a navíc zvýším přepravu po železnici.Takto by vidělali všichni,tedy jen né čd
registrovaný uživatel M 
15.08.2007 (12:18)  
babilon - ano, ja to chapu, jenze nelze napsat "aby soukromnici nejezdili" a myslet tim pouze SA. Z hlediska zakona jsou si v tomto pripade SA i CD rovni, oba jsou soukromnici (ano, v pripade CD je to s hvezdickou). A co se tech zvysenych dotaci tyce, tak to lze vyresit i nasledovne - dotace ponechat a snizit pocet vlaku
registrovaný uživatel Jik 
15.08.2007 (12:08)  
samlep: Kde přesně je to napsané?
  1 2 3 4 5 ... 14      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko