..: Oslavy výročí tratě Bělehrad - Bar :..

Bar - Beograd, zdroj: Železnice SrbijeBělehrad - V pondělí 28.5.2007 oslavila trať z Bělehradu do černohorského Baru, která patří mezi ty nejkrásnější v Evropě, 31. výročí. Během oslav přiblížil generální ředitel Srbských železnic, Milanko Sarancic, projekt revitalizace stávající trati. Celková cena projektu činí 350 milionů € a realizují jej společnosti CIP a italský Eurofer. Trať má strategický význam pro Srbsko z hlediska osobní i nákladní dopravy.

Zajímavosti tratě

Stavební práce byly ukončeny v listopadu roku 1975. Trať je dlouhá 476 km a probíhá třemi zeměmi – Srbskem, Bosnou a Hercegovinou a Černou Horou. Trať prochází celkem 250 tunely o celkové délce 115 km (nejdelším tunelem je Sozina - 6.170 m). Vystavěno bylo 206 betonových a 15 železných mostů o celkové délce 15 km. Most Mala Rijeka je nejvyšším železničním mostem v Evropě. Prvním cestujícím, který se projel po této trati, byl jugoslávský prezident Josip Broz Tito a cestoval svým „Modrým vlakem“. Od ledna do března t. r. prodaly Železnice Srbije 48 tisíc jízdenek na různé úseky trati. V loňském roce cestovalo mezi Barem a Bělehradem 750 tisíc cestujících v 8.100 vlakových spojích.

zdroj: Tisková zpráva Srbských železnic


CSPSV | 30.5.2007 (22:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Reportáže

Ďalšie z regiónu Srbsko


registrovaný užívateľ stoupa  mail  
01.06.2007 (12:57)  
Železnice versus éro:

to pak je o úvahách:

železnice = komfort za cenu éru konkurenceschopnou
nebo
železnice = socka
registrovaný užívateľ pekař 
01.06.2007 (11:44)  
Tak to se pak ta železnice může zrušit,no...
registrovaný užívateľ Racek 
01.06.2007 (10:57)  
pekař: pro takové je v Podgorici letiště ;-)
registrovaný užívateľ pekař 
01.06.2007 (10:53)  
Většina se však nemá potřebu kochat,ale být co nejrychleji v místě své cesty..
31.05.2007 (21:56)  
Pomalá, pomalá … když jedete na dovolenou nebo obdivovat krásu té trati, tak není kam spěchat. Čím rychleji jedete, tím menší je zážitek. Problém je hlavně ve vyhovujícím spojení …
Já jsem tam byl v roce 1990, ještě tam jezdila řada vozů, jejich použití bylo zážitkem …
registrovaný užívateľ Racek 
31.05.2007 (14:25)  
stoupa: doporučuju najít si čas i dřív. Fakt to stojí za to!
registrovaný užívateľ pekař 
31.05.2007 (13:14)  
Nádherná,ale pomalá...Je v dost špatném stavu,snad se to zlepší...
registrovaný užívateľ stoupa  mail  
31.05.2007 (12:12)  
... uvedeno do provozu, když jsem získal volební právo. Chuděrka trať, po ní nikdy nejezdily páry ... Snad až v důchodu si najdu čas toto zajímavé inženýrské dílo projet ...

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko