Bělehrad - V pondělí 28.5.2007 oslavila trať z Bělehradu do černohorského Baru, která patří mezi ty nejkrásnější v Evropě, 31. výročí. Během oslav přiblížil generální ředitel Srbských železnic, Milanko Sarancic, projekt revitalizace stávající trati. Celková cena projektu činí 350 milionů € a realizují jej společnosti CIP a italský Eurofer. Trať má strategický význam pro Srbsko z hlediska osobní i nákladní dopravy.
Zajímavosti tratě
Stavební práce byly ukončeny v listopadu roku 1975. Trať je dlouhá 476 km a probíhá třemi zeměmi – Srbskem, Bosnou a Hercegovinou a Černou Horou. Trať prochází celkem 250 tunely o celkové délce 115 km (nejdelším tunelem je Sozina - 6.170 m). Vystavěno bylo 206 betonových a 15 železných mostů o celkové délce 15 km. Most Mala Rijeka je nejvyšším železničním mostem v Evropě. Prvním cestujícím, který se projel po této trati, byl jugoslávský prezident Josip Broz Tito a cestoval svým „Modrým vlakem“. Od ledna do března t. r. prodaly Železnice Srbije 48 tisíc jízdenek na různé úseky trati. V loňském roce cestovalo mezi Barem a Bělehradem 750 tisíc cestujících v 8.100 vlakových spojích.
to pak je o úvahách:
železnice = komfort za cenu éru konkurenceschopnou
nebo
železnice = socka
Já jsem tam byl v roce 1990, ještě tam jezdila řada vozů, jejich použití bylo zážitkem …
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.