..: RT EXPRESS :..
Praha / Pardubice - Před týdnem obdržela redakce ŽelPage pozvání od společnosti Railtrans, která dnes uspořádala tiskovou konferenci v Praze. O zrušení prezentačních jízd z provozních důvodů jsme Vás již informovali. Railtrans je společnost s ručením omezeným, která byla založena v roce 2003 a zabývá se provozováním drážní dopravy. Od letošního roku se její činnost dělí na 3 segmenty - první soukromý dálkový vlak na území České republiky spojující Prahu s Ostravou RT Express, nákladní doprava a pracovní vlaky pod hlavičkou RT Cargo a regionální osobní doprava zajišťující přepravu osob v německém příhraničí pod označením RT Regio.

Společnost Railtrans má své sídlo v Sokolově, na adrese Spartakiádní 1979/4, 356 01 Sokolov. Jednateli společnosti jsou Petr Šimral a Radan Stift. Kromě tří výše uvedených hlavních činností nabízí společnost i charterové vlaky na objednávku, a to i v mezistátní dopravě.

Motto společnosti: "RAILTRANS si klade za cíl uspokojit veškerá přání zákazníků a vždy osobitým přístupem zajistit jejich spokojenost. Zároveň zpřístupňuje v naší zemi zatím neflexibilní a drahou železniční dopravu všem zákazníkům a svými dosavadními činnostmi dokázal, že i v této sféře podnikání je to možné."

Zhruba od poloviny dubna se na ŽelPage pravidelně objevují informace o prvním soukromém dálkovém rychlíku na české železnici, který od 10.12.2006 spojí hlavní město Prahu s třetím největším městem republiky Ostravou. Dne 14.4.2006 se objevil na ŽP komentář jednatele společnosti Railtrans Petra Šimrala v tomto znění: "Vlaky jména RT Express byly námi skutečně objednány. Jízdní doba nám vyhovuje, přestože původní představa byla o kousek kratší. Vlaky budou vedeny po přechodnou dobu lokomotivami typu ES64F4, po schválení ES64U4 a jejich výrobě budou nahrazeny. Souprava bude v začátku v sestavě A + WR + B + B + B + B, vozy budou klimatizované s nejvýše šesti místy v oddíle. Cena není zatím pevně stanovena, neměla by přerůst cenu KMB ve druhé třídě. Pro první třídu uvažujeme o různých koncepcích, abychom oslovili pokud možno kompletní klientelu. Jídelní vůz bude plnohodnotný a za slušné ceny. Jako koncept služeb uvažujeme typ Student Agency, tzn. v 1. třídě steward v každém voze, v 2. třídě steward pro 2 vozy, služby v principu podobné. Vlaky jsou trasované pro rychlost 140 km/h." O týden později byl zveřejněn i rozhovor s Petrem Šimralem, abyste mohli porovnat plány se skutečností. Další rozhovor s Petrem Šimralem byl zveřejněn dne 20.10.2006.

V souvislosti s uvedením nového produktu v podobě RT Express na trh inovoval Railtrans i své internetové stránky. Nová internetová prezentace určená výhradně pro RT Express byla spuštěna dnes. Bohužel je zde oznámení o zrušení všech spojů RT Express bez náhrady až do odvolání na relaci Praha - Ostrava.

"Ono to jede po kolejích, ale my z toho vlak nechceme!"

Společnost Railtrans původně uvažovala o zavedení vlaků o nízké rychlosti v nízké kvalitě, ale i ceně. Nakonec se rozhodla oslovit střední třídu obyvatel. Pokud soukromé rychlíky vyjedou, měl by se středem pozornosti stát jejich personál a čistota vozů. Každý vůz bude mít přidělený svého stevarda. Ti odbaví cestující v Praze a Ostravě před nástupem do soupravy. Poté rozdají občerstvení včetně nápojů.

Soupravy budou mít 6 vozů v řazení 1./2. tř. nekuřák tichý, 1. tř. standardní, restaurační vůz, 2. tř. standardní, 2. tř. standardní, 1./2. tř. kuřák. Restaurační vozy budou vozy s normální kuchyní a v případě potřeby bude možné zařadit do soupravy i 2 restaurační vozy, přičemž jeden bude určen i pro kuřáky.

Jízdné v RTexpressu

Základní jízdné z Prahy do Ostravy je stanoveno ve výši 240 Kč. V případě, že si cestující zakoupí jízdenku 14 dní předem, zaplatí za ni 130 Kč a může s ní cestovat do všech stanic na relaci Praha - Ostrava, kde budou RTexpressy zastavovat. Ve spojích s nízkou frekvencí cestujících bude vyhlášena sleva "Vybrané spoje", ve kterých bude základní jízdné činit 145 korun a rodinná jízdenka (1 kupé) přijde na 800 Kč. Pro vlastníky zákaznických karet ČD In-gold a In-zaměstnanecké jízdné bude stanoveno jízdné ve výši 150 Kč. V případě, že si zakoupí kuřák jízdenku do nekuřáckého vozu a bude si chtít jít během cesty zakouřit, je povinnen zakoupit si u stevarda tzv. kuřenku za 20 Kč (pro každý vstup do kuřáckého vozu si musí zakoupit novou).

Na RTexpressech by měly být řazeny pronajaté vozy od společnosti EuroExpress Sonderzüge a IGE. Railtrans uvažoval o pronájmu 30 vagonů, aby mohla být navyšována kapacita spojů ve vytížených obdobích a aby byla zajištěna i údržba vozů. Zásadním problémem nadále zůstává schválení elektrické lokomotivy ES64F4 od společnosti Siemens, kterých chtěl provozovat Railtrans na svých spojích pět. Lokomotivy řady 140 (Bobina) nakonec Railtrans odmítl využívat nejen kvůli rychlosti, ale i jejich stáří. "Nabídne-li někdo lokomotivy do pátku, jsme připraveni a ochotni vyjet dle jízdního řádu," sdělil novinářům Petr Šimral. "Společnost Siemens předpokládá, že problém se schválením lokomotiv lze vyřešit do 30.6.2007, kdy by měly být schváleny pro provoz na české železniční síti", dodal Šimral. Tyto lokomotivy jsou zatím povoleny na území Česka pouze pro provoz v úseku Bad Schandau - Děčín a potýkají se s problémem elektromagnetické kompatibility. RTexpressy vyjedou až po schválení libovolné elektrické lokomotivy společnosti Siemens pro železniční síť v České republice. "Doufáme, že vlaky během platnosti jízdního řádu vyjedou - je otázky, kdy," řekl na dnešní tiskové konferenci jednatel společnosti Radan Stift.

V případě, že by RTexpressy vyjely, je společnost Railtrans připravena zaplatit 40 mil. Kč ročně SŽDC za použití kolejí a 60 mil. Kč provozovateli dráhy za trakční energii.

Distribuce jízdenek

Jednou z možností pro nákup jízdenek jsou "platební místa" v Praze a Olomouci, dále bude možné zakoupit jízdenky telefonicky, přes internet (TicketPortal), před nástupem u vlaku a po nástupu u stevarda ve vlaku. ČD chtějí po Railtransu, aby platil poplatek za využití železničních stanic (Šimral je ochoten se na tom podílet), ale nikdy nebyla předložena kalkulace s konkrétními cenami ze strany ČD a dalším problémem je tzv. Smlouva o zastavování vlaků osobní dopravy ve stanici, ale nebyla nabídnuta konkrétní kalkulace ani zveřejněna výše poplatků.

Tarify a další informace budou zveřejněny následovně.

zdroj: Railtrans, Obchodní rejstřík na portálu Justice.cz, Tisková konference Railtrans, foto: prezentační CD Railtrans


CSPSV | 30.11.2006 (18:30)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby Vozidla Tarify Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
30.11.2006 (23:38)  
tlučhuba (Spokesperson): Prioritou ČD je v současnosti eliminovat negativní dopady skutečnosti, že spoje RT Expres nebudou provozovány. To bude jezdit ČD? mohly by jezdit ty nahardní soupravy co jezdily v zimě za pendolíno.... to by ČD u mě získaly pomocné body (ty totiž jezdily načas...) anebo ČD zůstane jenom u projevů mluvky/tlučhuby? fakt si myslíte, že takové slinty píše normální člověk?
registrovaný uživatel M 
30.11.2006 (23:34)  
Ad zprava CD - by me zajimalo, jake ty vsechny podminky byly - ze je daly do jizdniho radu? No, gratuluji... By me zajimalo, co je CD do toho, cim by RTE chtel jezdit. Fakt by me zajimalo, proc by je to melo zajimat (samozrejme krome konkurencniho boje:) Ten rok vyroby 1955 je super - jeste napsat cim jezdi CD:-) Rovnez by mne zajimalo, jak by CD (nebo jejich cestujici) meli nest nakaldy provozovani komercnich (btw - CD jezdi jake spoje - charitativni?) spoju. A co je nejlepsi - RTE bude opotrebovavat majetek CD. A to je jako jaky? Ktera cas trati 270 (a blizkych) patri CD? Staci priklad, nemusite vsechny:-) A co je nejlepsi - CD nebudou mit moznost preuctovat naklady na energie, uklid a cosi. Tak tady jsem se tratil uz uplne...

Zaver - CD maji z RTE panickou hruzu a boji se ho jako cert krize a ani to mozna nevystihuje skutecnot presne...



No a k veci - celkovy "cenik" vcetne moznosti nakupovat listky je HODNE DOST dobry. Tedy pokud to neskonci jako ty lokomotivy... Sice tim asi nikdy nepojedu, ale chapu, proc nemuzou na nabrezi spat:-))

jzacek - na hlavu jsi asi spadl ty. Ono totiz vsechno ma svou cenu. Okamzitou i budouci... Oprav mne, pokud se pletu - CD delaly nejake opravy, kdyz pendolino vloni, predloni a kdovi kdy jeste nevyjelo? Hahaha, vyborne jsi mne pobavil... Jinak v letence za pronajem letist neni ani cent... A i kdyby byl, tak z toho CD zadne "letiste" nespravuji, takze jsi mimo jak Ondruj...

810-024 - no, kdyz si objednam Airbusy u CSA, tak o tom musi mluvci Airbusu vedet? Asi ne, ze?

zaosai - ano, to je jina... Jak jsem psal nekolikrat - RTE nemel (alespon to tak velmi velmi vypadalo) kampan, "material" ani lidi...
30.11.2006 (23:33)  
V případě, že si zakoupí kuřák jízdenku do nekuřáckého vozu a bude si chtít jít během cesty zakouřit, je povinnen zakoupit si u stevarda tzv. kuřenku za 20 Kč.... a co když bude chtít jít kuřák do nekuřáckého vozu? bude kupovat tzv. nekuřenku? a za kolik?
30.11.2006 (23:27)  
obtěžování zaměstannců? minulý týden jsem jednoho obtěřoval..alespoň se tak tvářil...asi viděl že jsem potenciální klient konkurence.... přestože jsem seděl v Ostravanu...to prý je vlak ČD
30.11.2006 (23:24)  
s Českým snem měli lepší nervy, tady to vzdali dříve... když nejsou lokomotivy, kde jsou vagony? jinak si máme kupovat kupovat jízdenky?
nicméně pan Ondrůj je taky super.... co to znamená "Spokesperson Czech Railways" mluvka nebo tlučhuba? to už je lepší cd4never

30.11.2006 (23:08)  
Ani moc nemusí, stačí když první změnou jř všechny vlaky Os a dokonce i R co jsou odstavené kvůli tomu , aby je Šimralův zázrak předjel budou mít upravené časy a pak už se do původních tras ty Ex nedostanou.
registrovaný uživatel cool 
30.11.2006 (22:59)  
Tak jak to tak vidím, řekl bych že RT budou platit jak mourovatý za všechno. A z ambiciozního projektu zbyde jen fraška. Neříkám že ČD to měli s pendolinem od začátku v pohodě, ale aspoň měli čím jezdit. No uvidíme, ale ČD jim budou házet klacky pod nohy jak nejvíc to bude možné.
30.11.2006 (22:39)  
Další sranda nastane pokud pan Šimral po dobu 3 měsíců nevyužije přidělenou kapacitu. Někdo tu psal , že lokomotivy by mohli být schválené až v červenci. Do té doby mu bude odejmuta přidělená kapacita protože není využívaná a může jí pak využít někdo jiný. Pokud by pak náhodou od léta ty vlaky začali jezdit, tak už by neměli tak krátké jízdní doby, protože do jejich tras by se třeba nastěhoval nějaký náklad.
registrovaný uživatel zaosai  mail  
30.11.2006 (22:38)  
Takové bláboly co se zde objevují jsou k zasmátí."Nabídne mě někdo....jsme ochotni jezdit"Ptám se kdo to bude vozit,asi nějací strojvedoucí z Marsu.Co takhle legislativa k povolání strojvůdce.Těžce mě to připomíná prohlášení soudruha Zápotockého "Strojvedoucího může dělat kdejaká ženská od plotny"A takhle si to představuje asi i RT.
registrovaný uživatel mikeš 
30.11.2006 (22:13)  
To nevim.Ale každopádně si měl všechno zařídit včetně lokomotiv a pak tepre oznámit nástup na trh.
  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko