..: RT EXPRESS :..
Praha / Pardubice - Před týdnem obdržela redakce ŽelPage pozvání od společnosti Railtrans, která dnes uspořádala tiskovou konferenci v Praze. O zrušení prezentačních jízd z provozních důvodů jsme Vás již informovali. Railtrans je společnost s ručením omezeným, která byla založena v roce 2003 a zabývá se provozováním drážní dopravy. Od letošního roku se její činnost dělí na 3 segmenty - první soukromý dálkový vlak na území České republiky spojující Prahu s Ostravou RT Express, nákladní doprava a pracovní vlaky pod hlavičkou RT Cargo a regionální osobní doprava zajišťující přepravu osob v německém příhraničí pod označením RT Regio.

Společnost Railtrans má své sídlo v Sokolově, na adrese Spartakiádní 1979/4, 356 01 Sokolov. Jednateli společnosti jsou Petr Šimral a Radan Stift. Kromě tří výše uvedených hlavních činností nabízí společnost i charterové vlaky na objednávku, a to i v mezistátní dopravě.

Motto společnosti: "RAILTRANS si klade za cíl uspokojit veškerá přání zákazníků a vždy osobitým přístupem zajistit jejich spokojenost. Zároveň zpřístupňuje v naší zemi zatím neflexibilní a drahou železniční dopravu všem zákazníkům a svými dosavadními činnostmi dokázal, že i v této sféře podnikání je to možné."

Zhruba od poloviny dubna se na ŽelPage pravidelně objevují informace o prvním soukromém dálkovém rychlíku na české železnici, který od 10.12.2006 spojí hlavní město Prahu s třetím největším městem republiky Ostravou. Dne 14.4.2006 se objevil na ŽP komentář jednatele společnosti Railtrans Petra Šimrala v tomto znění: "Vlaky jména RT Express byly námi skutečně objednány. Jízdní doba nám vyhovuje, přestože původní představa byla o kousek kratší. Vlaky budou vedeny po přechodnou dobu lokomotivami typu ES64F4, po schválení ES64U4 a jejich výrobě budou nahrazeny. Souprava bude v začátku v sestavě A + WR + B + B + B + B, vozy budou klimatizované s nejvýše šesti místy v oddíle. Cena není zatím pevně stanovena, neměla by přerůst cenu KMB ve druhé třídě. Pro první třídu uvažujeme o různých koncepcích, abychom oslovili pokud možno kompletní klientelu. Jídelní vůz bude plnohodnotný a za slušné ceny. Jako koncept služeb uvažujeme typ Student Agency, tzn. v 1. třídě steward v každém voze, v 2. třídě steward pro 2 vozy, služby v principu podobné. Vlaky jsou trasované pro rychlost 140 km/h." O týden později byl zveřejněn i rozhovor s Petrem Šimralem, abyste mohli porovnat plány se skutečností. Další rozhovor s Petrem Šimralem byl zveřejněn dne 20.10.2006.

V souvislosti s uvedením nového produktu v podobě RT Express na trh inovoval Railtrans i své internetové stránky. Nová internetová prezentace určená výhradně pro RT Express byla spuštěna dnes. Bohužel je zde oznámení o zrušení všech spojů RT Express bez náhrady až do odvolání na relaci Praha - Ostrava.

"Ono to jede po kolejích, ale my z toho vlak nechceme!"

Společnost Railtrans původně uvažovala o zavedení vlaků o nízké rychlosti v nízké kvalitě, ale i ceně. Nakonec se rozhodla oslovit střední třídu obyvatel. Pokud soukromé rychlíky vyjedou, měl by se středem pozornosti stát jejich personál a čistota vozů. Každý vůz bude mít přidělený svého stevarda. Ti odbaví cestující v Praze a Ostravě před nástupem do soupravy. Poté rozdají občerstvení včetně nápojů.

Soupravy budou mít 6 vozů v řazení 1./2. tř. nekuřák tichý, 1. tř. standardní, restaurační vůz, 2. tř. standardní, 2. tř. standardní, 1./2. tř. kuřák. Restaurační vozy budou vozy s normální kuchyní a v případě potřeby bude možné zařadit do soupravy i 2 restaurační vozy, přičemž jeden bude určen i pro kuřáky.

Jízdné v RTexpressu

Základní jízdné z Prahy do Ostravy je stanoveno ve výši 240 Kč. V případě, že si cestující zakoupí jízdenku 14 dní předem, zaplatí za ni 130 Kč a může s ní cestovat do všech stanic na relaci Praha - Ostrava, kde budou RTexpressy zastavovat. Ve spojích s nízkou frekvencí cestujících bude vyhlášena sleva "Vybrané spoje", ve kterých bude základní jízdné činit 145 korun a rodinná jízdenka (1 kupé) přijde na 800 Kč. Pro vlastníky zákaznických karet ČD In-gold a In-zaměstnanecké jízdné bude stanoveno jízdné ve výši 150 Kč. V případě, že si zakoupí kuřák jízdenku do nekuřáckého vozu a bude si chtít jít během cesty zakouřit, je povinnen zakoupit si u stevarda tzv. kuřenku za 20 Kč (pro každý vstup do kuřáckého vozu si musí zakoupit novou).

Na RTexpressech by měly být řazeny pronajaté vozy od společnosti EuroExpress Sonderzüge a IGE. Railtrans uvažoval o pronájmu 30 vagonů, aby mohla být navyšována kapacita spojů ve vytížených obdobích a aby byla zajištěna i údržba vozů. Zásadním problémem nadále zůstává schválení elektrické lokomotivy ES64F4 od společnosti Siemens, kterých chtěl provozovat Railtrans na svých spojích pět. Lokomotivy řady 140 (Bobina) nakonec Railtrans odmítl využívat nejen kvůli rychlosti, ale i jejich stáří. "Nabídne-li někdo lokomotivy do pátku, jsme připraveni a ochotni vyjet dle jízdního řádu," sdělil novinářům Petr Šimral. "Společnost Siemens předpokládá, že problém se schválením lokomotiv lze vyřešit do 30.6.2007, kdy by měly být schváleny pro provoz na české železniční síti", dodal Šimral. Tyto lokomotivy jsou zatím povoleny na území Česka pouze pro provoz v úseku Bad Schandau - Děčín a potýkají se s problémem elektromagnetické kompatibility. RTexpressy vyjedou až po schválení libovolné elektrické lokomotivy společnosti Siemens pro železniční síť v České republice. "Doufáme, že vlaky během platnosti jízdního řádu vyjedou - je otázky, kdy," řekl na dnešní tiskové konferenci jednatel společnosti Radan Stift.

V případě, že by RTexpressy vyjely, je společnost Railtrans připravena zaplatit 40 mil. Kč ročně SŽDC za použití kolejí a 60 mil. Kč provozovateli dráhy za trakční energii.

Distribuce jízdenek

Jednou z možností pro nákup jízdenek jsou "platební místa" v Praze a Olomouci, dále bude možné zakoupit jízdenky telefonicky, přes internet (TicketPortal), před nástupem u vlaku a po nástupu u stevarda ve vlaku. ČD chtějí po Railtransu, aby platil poplatek za využití železničních stanic (Šimral je ochoten se na tom podílet), ale nikdy nebyla předložena kalkulace s konkrétními cenami ze strany ČD a dalším problémem je tzv. Smlouva o zastavování vlaků osobní dopravy ve stanici, ale nebyla nabídnuta konkrétní kalkulace ani zveřejněna výše poplatků.

Tarify a další informace budou zveřejněny následovně.

zdroj: Railtrans, Obchodní rejstřík na portálu Justice.cz, Tisková konference Railtrans, foto: prezentační CD Railtrans


CSPSV | 30.11.2006 (18:30)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby Vozidla Tarify Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
30.11.2006 (19:18)  
Tak za 1.Je dobře,že to sem pan Zikmund dal.Aspon to muzem přečist.
2.Ondruj!:1.Musim se smát,vandalismus od cestujících RTE.Hochu ty máš ránu.Ironie a další ztrapnování ČD.Vás bych nezaměstnal ani jako traktoristu.2.S tím JŘ má,ale pravdu a to,že ČD nikomu nic nepučí ani za cenu,že se to válí v kopřivách je bohužel taky fakt.Radši by dali brejlovce deponovat,než mít z nich zisk z pronájmu.Ble
30.11.2006 (19:04)  
Předpokládám, že Ondrůj to už měl napsané měsíc dopředu. A samozřejmě je to jedna lež a blábol za druhým. Perfektně je v tom vidět, jak ČD nechutně směšují svou funkci dopravce a provozovatele dráhy. Fuj.
registrovaný uživatel ČD4ever  mail  
30.11.2006 (19:04)  
Hmmm pan Aleš Ondrůj má pravdu. Pro ČD je tato záležitost velice nepříjemná a od Railtransu je to nehorázná nezodpovědnost
30.11.2006 (19:00)  
Propagandista s nukleárním pohonem se už chytil...
30.11.2006 (18:54)  
PROHLÁŠENÍ ČD vydané cca v 17.20 hod
------------------------------

Dobrý den,

České dráhy se ještě dodatečně rozhodly reagovat na některá prohlášení, která zazněla z úst zástupců společnosti Railtrans k vysvětlení důvodů, proč nevyjedou spoje RT Expres - tak, jak společnost původně plánovala. ČD se vůči řadě těchto prohlášení ohrazují a nesouhlasí s tím, aby neuskutečnění tohoto podnikatelského záměru bylo jakkoli spojováno s Českými drahami. Nechceme komentovat jednotlivá prohlášení - přikládam pouze několik bodů na doplnění:

České dráhy nemají nic společného z důvody pro neuskutečnění záměru společnosti Railtrans

České dráhy připravily společnosti Railtrans všechny podmínky pro to, aby jejich spoje mohly od 10. prosince vyjet - tak, jak společnost naplánovala. Nabídli a poskytli jsme v tomto veškerou součinnost.
Součástí toho je uvedení těchto spojů v jízdním řádu, který je již vytištěn a prodáván. Tyto spoje nyní nepojedou a ČD musejí prioritně zajistit informovanost veřejnosti o neuskutečnění spojení, které nebude provozováno - ačkoli České dráhy vůbec nejsou dopravcem těchto vlaků. Jízdní řád má přitom celoroční platnost a otázky ohledně neprovozování RT Expresu tak budou na zaměstnance ČD směřovat po celou dobu platnosti.
Každý podnikatelský záměr musí být plánován natolik reálně a zodpovědně, aby neskončil tak, že poté co se od počátku vymezuje vůči Českým drahám jako výrazně konkurenční, pak jako část odůvodnění neuskutečnění uvádí naprosto nereálné požadavky vůči ČD (možnost pronájmu vozidel, apod.)
České dráhy naopak od společnosti Railtrans postrádaly celou řadu informací nezbytných pro provozování spojů RT Expres dle naplánovaného jízdního řádu. Týká se to především typu vozidel, které jsou základem pro bezpečný a vcasny provoz podle naplánovaného jizdniho radu. Zvažovaný provoz lokomotivami rady 140 (rok vyroby cca 1955 - u CD tyto lokomotivy nejezdi na dalkovych vykonech cca 15 let) by vedl k pravidelnemu vzniku zpozdeni u vsech spoju RT Expres - a k jeho prenaseni na dalsi spoje - vcetne nakladni dopravy a k celkove destrukci grafikonu na nejvytizenejsi trati v CR. Tyto lokomotivy mají zcela úplně jiné parametry, než ty, na jejichž základě společnost Railtrans naplánovala jízdní doby svých vlaků - například o 20 km nižší nejvyšší rychlost - tedy 120 km / hod.
Nerozumíme tomu, proč byl po dlouhou dobu v médiích opakovaně silně prezentován záměr, který zřejmě nebyl naplánován dostatečne realistický a byl neustále stavěn proti Českým drahám.
Není současně možné plánovat podnikatelské aktivity tak, že České dráhy a jejich cestující budou nést náklady na provozování ryze komerčních spojů jiných dopravů a na odbavování jejich cestujících, kteří budou využívat prostory nádraží ČD, budou opotřebovávat majetek ČD a ty na druhou stranu nebudou mít jakoukoli možnost přeúčtovat růst nákladů spojených s těmito cestujícími - energie, úlid, renovace majetku, apod. Každý podnikatelský záměr musí být postaven realisticky s realistickou kalkulací všech vstupních nákladů.

Prioritou ČD je v současnosti eliminovat negativní dopady skutečnosti, že spoje RT Expres nebudou provozovány. Předpokládáme proto, že částečně i na vlastní náklady budeme muset realizovat řadu informačních aktivit tak aby se podařilo zajistit informovanost veřejnosti (která často nebude rozlišovat, jakého dopravce daný vlak je) o tom, že se záměr provozovat spoje RT Expres zatím neuskuteční.

Děkuji a jsem s pozdravem,

Ales Ondruj
Tiskovy mluvci, Ceske drahy, a. s. / Spokesperson Czech Railways
Tel.: 00420 972 232 299, 972 232 280
Mob.: 00420 603 523 053
Fax: 00420 972 232 081
e-mail: ondruj@cd.cz
www.cd.cz, www.scpendolino.cz

REZERVUJTE SI JÍZDENKU NA SPOJE SC PENDOLINO NA WWW.SCPENDOLINO.CZ

PODÍVEJTE SE TISKOVÉ CENTRUM WWW.CD.CZ/PRESS, PŘÍPADNĚ NA NEJČERSTVĚJŠÍ TISKOVÉ ZPRÁVY:
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko