..: RT EXPRESS :..
Praha / Pardubice - Před týdnem obdržela redakce ŽelPage pozvání od společnosti Railtrans, která dnes uspořádala tiskovou konferenci v Praze. O zrušení prezentačních jízd z provozních důvodů jsme Vás již informovali. Railtrans je společnost s ručením omezeným, která byla založena v roce 2003 a zabývá se provozováním drážní dopravy. Od letošního roku se její činnost dělí na 3 segmenty - první soukromý dálkový vlak na území České republiky spojující Prahu s Ostravou RT Express, nákladní doprava a pracovní vlaky pod hlavičkou RT Cargo a regionální osobní doprava zajišťující přepravu osob v německém příhraničí pod označením RT Regio.

Společnost Railtrans má své sídlo v Sokolově, na adrese Spartakiádní 1979/4, 356 01 Sokolov. Jednateli společnosti jsou Petr Šimral a Radan Stift. Kromě tří výše uvedených hlavních činností nabízí společnost i charterové vlaky na objednávku, a to i v mezistátní dopravě.

Motto společnosti: "RAILTRANS si klade za cíl uspokojit veškerá přání zákazníků a vždy osobitým přístupem zajistit jejich spokojenost. Zároveň zpřístupňuje v naší zemi zatím neflexibilní a drahou železniční dopravu všem zákazníkům a svými dosavadními činnostmi dokázal, že i v této sféře podnikání je to možné."

Zhruba od poloviny dubna se na ŽelPage pravidelně objevují informace o prvním soukromém dálkovém rychlíku na české železnici, který od 10.12.2006 spojí hlavní město Prahu s třetím největším městem republiky Ostravou. Dne 14.4.2006 se objevil na ŽP komentář jednatele společnosti Railtrans Petra Šimrala v tomto znění: "Vlaky jména RT Express byly námi skutečně objednány. Jízdní doba nám vyhovuje, přestože původní představa byla o kousek kratší. Vlaky budou vedeny po přechodnou dobu lokomotivami typu ES64F4, po schválení ES64U4 a jejich výrobě budou nahrazeny. Souprava bude v začátku v sestavě A + WR + B + B + B + B, vozy budou klimatizované s nejvýše šesti místy v oddíle. Cena není zatím pevně stanovena, neměla by přerůst cenu KMB ve druhé třídě. Pro první třídu uvažujeme o různých koncepcích, abychom oslovili pokud možno kompletní klientelu. Jídelní vůz bude plnohodnotný a za slušné ceny. Jako koncept služeb uvažujeme typ Student Agency, tzn. v 1. třídě steward v každém voze, v 2. třídě steward pro 2 vozy, služby v principu podobné. Vlaky jsou trasované pro rychlost 140 km/h." O týden později byl zveřejněn i rozhovor s Petrem Šimralem, abyste mohli porovnat plány se skutečností. Další rozhovor s Petrem Šimralem byl zveřejněn dne 20.10.2006.

V souvislosti s uvedením nového produktu v podobě RT Express na trh inovoval Railtrans i své internetové stránky. Nová internetová prezentace určená výhradně pro RT Express byla spuštěna dnes. Bohužel je zde oznámení o zrušení všech spojů RT Express bez náhrady až do odvolání na relaci Praha - Ostrava.

"Ono to jede po kolejích, ale my z toho vlak nechceme!"

Společnost Railtrans původně uvažovala o zavedení vlaků o nízké rychlosti v nízké kvalitě, ale i ceně. Nakonec se rozhodla oslovit střední třídu obyvatel. Pokud soukromé rychlíky vyjedou, měl by se středem pozornosti stát jejich personál a čistota vozů. Každý vůz bude mít přidělený svého stevarda. Ti odbaví cestující v Praze a Ostravě před nástupem do soupravy. Poté rozdají občerstvení včetně nápojů.

Soupravy budou mít 6 vozů v řazení 1./2. tř. nekuřák tichý, 1. tř. standardní, restaurační vůz, 2. tř. standardní, 2. tř. standardní, 1./2. tř. kuřák. Restaurační vozy budou vozy s normální kuchyní a v případě potřeby bude možné zařadit do soupravy i 2 restaurační vozy, přičemž jeden bude určen i pro kuřáky.

Jízdné v RTexpressu

Základní jízdné z Prahy do Ostravy je stanoveno ve výši 240 Kč. V případě, že si cestující zakoupí jízdenku 14 dní předem, zaplatí za ni 130 Kč a může s ní cestovat do všech stanic na relaci Praha - Ostrava, kde budou RTexpressy zastavovat. Ve spojích s nízkou frekvencí cestujících bude vyhlášena sleva "Vybrané spoje", ve kterých bude základní jízdné činit 145 korun a rodinná jízdenka (1 kupé) přijde na 800 Kč. Pro vlastníky zákaznických karet ČD In-gold a In-zaměstnanecké jízdné bude stanoveno jízdné ve výši 150 Kč. V případě, že si zakoupí kuřák jízdenku do nekuřáckého vozu a bude si chtít jít během cesty zakouřit, je povinnen zakoupit si u stevarda tzv. kuřenku za 20 Kč (pro každý vstup do kuřáckého vozu si musí zakoupit novou).

Na RTexpressech by měly být řazeny pronajaté vozy od společnosti EuroExpress Sonderzüge a IGE. Railtrans uvažoval o pronájmu 30 vagonů, aby mohla být navyšována kapacita spojů ve vytížených obdobích a aby byla zajištěna i údržba vozů. Zásadním problémem nadále zůstává schválení elektrické lokomotivy ES64F4 od společnosti Siemens, kterých chtěl provozovat Railtrans na svých spojích pět. Lokomotivy řady 140 (Bobina) nakonec Railtrans odmítl využívat nejen kvůli rychlosti, ale i jejich stáří. "Nabídne-li někdo lokomotivy do pátku, jsme připraveni a ochotni vyjet dle jízdního řádu," sdělil novinářům Petr Šimral. "Společnost Siemens předpokládá, že problém se schválením lokomotiv lze vyřešit do 30.6.2007, kdy by měly být schváleny pro provoz na české železniční síti", dodal Šimral. Tyto lokomotivy jsou zatím povoleny na území Česka pouze pro provoz v úseku Bad Schandau - Děčín a potýkají se s problémem elektromagnetické kompatibility. RTexpressy vyjedou až po schválení libovolné elektrické lokomotivy společnosti Siemens pro železniční síť v České republice. "Doufáme, že vlaky během platnosti jízdního řádu vyjedou - je otázky, kdy," řekl na dnešní tiskové konferenci jednatel společnosti Radan Stift.

V případě, že by RTexpressy vyjely, je společnost Railtrans připravena zaplatit 40 mil. Kč ročně SŽDC za použití kolejí a 60 mil. Kč provozovateli dráhy za trakční energii.

Distribuce jízdenek

Jednou z možností pro nákup jízdenek jsou "platební místa" v Praze a Olomouci, dále bude možné zakoupit jízdenky telefonicky, přes internet (TicketPortal), před nástupem u vlaku a po nástupu u stevarda ve vlaku. ČD chtějí po Railtransu, aby platil poplatek za využití železničních stanic (Šimral je ochoten se na tom podílet), ale nikdy nebyla předložena kalkulace s konkrétními cenami ze strany ČD a dalším problémem je tzv. Smlouva o zastavování vlaků osobní dopravy ve stanici, ale nebyla nabídnuta konkrétní kalkulace ani zveřejněna výše poplatků.

Tarify a další informace budou zveřejněny následovně.

zdroj: Railtrans, Obchodní rejstřík na portálu Justice.cz, Tisková konference Railtrans, foto: prezentační CD Railtrans


CSPSV | 30.11.2006 (18:30)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby Vozidla Tarify Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Olda_K  mail  
01.12.2006 (12:29)  
To "ošlapné" je opravdu zajímavé. Tedy hlavě je zajímavé, jak se asi zrovna takto vyčíslilo. V této souvislosti by mě zajímalo ošlapné na jednoho cestujícího na letišti v Ruzyni, které by se možná nechalo přibližně vypočítat jako rozdíl mezi cenou přistání nákladního a osobního letadla.
Možná má někdo kalkulace, kolik stojí "ošlapné" v metru a jestli v metro za zastavení na hlavním nádraží také něco platí ČD :))
Ještě jedna věc v radiovém rozhovoru s mluvčím ČD byla. Nejnižší ošlapné za jeden vůz někde v Kotěhůlkách je vyčísleno na 170 Kč. To mě přivádí k myšlence soukromých privatizovaných nádražíček, neboť asi na každé, ještě provozované lokálce jezdí tak 10 vozů za den a za 1700 Kč denně soukromníčkovi na jedné zastávečce by určitě byla vytápěná čekárnička, nablejskané záchodky, přebalovací pultíky pro všechny. :))
01.12.2006 (12:16)  
Jeden za 18, druhý bez 2 za 20. ČD si sice pletou P. R. a propagandu, nicméně Railtrans předvádí učebnicové selhání komunikační strategie (má-li vůbec jakou). Je na pováženou, pokud zástupce společnosti píše sám do (konkurenci na drahách převážně nakloněných) internetových diskusí dávaje přitom najevo svou nevrlost. Nefunkční webové stránky, nezajištění podnikatelského záměru (ČD mají skutečně právo požadovat poplatky za využívání jejich majetku) tak vedle nepochopení rozdílu mezi "osobním" a "osobitým" jen demonstrují neprofesionalitu společnosti.
P. S.: Konkurenci na železnici samozřejmě fandím (za předpokladu, že kromě přípojů zůstane zachován provoz i na méně výnosných tratích).
dopisovatel nebo člen ŽP Adam  mail  
01.12.2006 (11:25)  
To oslapne je pekny humus. Z principu to je sice spravny poplatek za uziti nadrazi, nicmene tim "skvelym" rozdelenim majetku drah mezi SZDC a CD to dostava trhliny. Pokud by byly nadrazi SZDC a "oslapne" meli platit vsichni - CD, RT, Viamont a Connex, tak nezbyva nez souhlasit. SZDC by pak pouzila vsechny penize na reinvestici do oprav a zkvalitneni nadrazi.

Ti, kteri poukazovali na chybne rozdeleni drahy mezi SZDC a CD nyni maji dalsi pekny dukaz, k cemu to vede. A pak se divte, ze vsichni nadavaji na CD jako na statni moloch, zkostnately a buzerujici konkurenci. Ano.

CD samy sobe nebudou nic platit a tak je z toho nadrazni poplatek pouze pro soukrome podnikatele. Kdyby aspon CD vycelnila nejakou svou divizi, nebo dcerinnou spolecnost, ktere by ta cast zabyvajici se dopravou "oslapne" za sve vlaky platila a ta dcerinna spolecnost nebo divize by opravdu hospodarila pouze s nadrazimi, tak bych jeste rekl budiz. Takhle to je opravdu pouze poplatek pro "zakerne kapitalisty". Jednim slovem - BUZERACE.
registrovaný uživatel M 
01.12.2006 (11:21)  
No ale to, ze CD Expresu nepomahaji jim snad nikdo nevytyka
registrovaný uživatel IJP  mail  
01.12.2006 (10:49)  
Ještě dodám - když se oháníte těma "pouhýma" 40 mA (což svědčí o zneznalosti problematiky), odkud je tato informace (JPP ?). Je to 40 mA nad původní mezní hodnotou 100 mA nebo nad hodonotou která byla protlačena kvůli zázraku z Itálie ?
registrovaný uživatel IJP  mail  
01.12.2006 (10:43)  
Ne že bych se chtěl Tlučhuby z nábřeží zastávat, ale do jisté míry má pravdu. Nevidím důvod proč by měli ČD RT pomáhat ? Jednou ČD vytýkáte že se chová nekomerčně a teď by měla pomáhat konkurenci ? To je snad problém RT že si zažádali (jak je napsáno na jejich stránce) o schválení typu HV až v dubnu, kdy už běží sestava GVD. To je pro podobné procedury jako schválení typu dost pozdě.
Nejlepší rada je, že by to měli odjezdit ČD. Tož jak když tu kapacitu nemá ČD přidělenou ? Budou jezdit podle vás ČD na licenci RT ?
registrovaný uživatel Olda_K  mail  
01.12.2006 (10:27)  
Poplatky za zastavování vozů: Dnes jsem v rádiu zaslech z úst mluvčího ČD částku 470 Kč za zastavení jednoho vozu v jedné stanici. Ve stanicí "nižší úrovně", což asi Svinov ani Pha hl.n. nebudou je to o stokorunu na vůz méně.
registrovaný uživatel tenzor 
01.12.2006 (8:33)  
Nedá mi to neokomentovat další Ondrůjovskou perlu:
České dráhy připravily společnosti Railtrans všechny podmínky pro to, aby jejich spoje mohly od 10. prosince vyjet - tak, jak společnost naplánovala. Nabídli a poskytli jsme v tomto veškerou součinnost.

Překlad: České dráhy se připravily na to, aby jim konkurence na trati Praha Ostrava vykopala hrobeček, vybraly parcelu a dokonce nabídly zapůjčení rýčů, lopat a kopáčů :)

BTW, pokud DÚ mohl schválit Potěmkin, poté co se kvůli němu měnily normy, s 200mA a Siemense s 140mA ne, není to na žalobu s případným požadavkem na náhradu ušlých zisků? Ani DÚ přece nestojí nad zákonem a tohle smrdí diskriminací soukromého přepravce be prospěch ČD
01.12.2006 (5:51)  
snad si CD nepusti na trat konkurenta... takze ani ma tak to co sa deje neprekvapuje...
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko