..: Trať do Slavonic se zadrhává :..
Slavonice - Váznoucí projekt obnovy jednokolejné neelektrifikované železnice mezi příhraniční dolnorakouskou obcí Fratres a jihomoravskými Slavonicemi zatím nemá dořešeno financování. Sdělil to Mario Brunnmayr z tiskového oddělení Rakouských spolkových drah (ÖBB).

V současné době se vyjasňuje financování mezi spolkovou zemí Dolní Rakousy, vládou a spolkovými drahami,“ uvedl Brunnmayr.

Na rakouský úsek tratě má navazovat rekonstruovaná železnice mezi obcí Fratres, Slavonicemi a Kostelcem u Jihlavy. Její obnova se ale odkládá, údajně kvůli Rakousku, které na trať musí vydat podstatně více peněz.

Podle dřívějších prohlášení politiků a Správy železniční dopravní cesty, investora projektu na české straně, měl první vlak přejet hranice již letos. Ministerstvo dopravy ve středu informovalo, že se zahájení prací opět posunulo, a to z letošního podzimu na příští rok. Podle ministerstva je zprůjezdnění trati závislé na postupu prací na rakouské straně. Samotný postup prací k dokončení zbývajících úseků příslušné tratě z dolnorakouského Waldkirchenu však byl podle Brunnmayra projednán spolu s příslušnými českými subjekty.

Hraniční úsek železnice je mimo provoz od roku 1945. Obce u trati požadují jeho obnovení od první poloviny devadesátých let; slibují si od toho i další rozvoj turistického ruchu.

zdroj: Mladá fronta DNES - českomoravska vrchovina


JnR | 13.10.2006 (21:11)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihočeský ČR Vysočina


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel vlasta  mail  
17.10.2006 (12:42)  
Dnes na trati 227 Os 28342 Regionova 814.010.
15.10.2006 (23:23)  
Domnívám se, že nešlo o nic jiného než o předvolební sliby, jak na české tak na rakouské straně.
15.10.2006 (22:05)  
Dejte to do ruky Římanovi a zruší mimo koridorů všechny tratě. Souhlasím s Vaším příspěvkem a těší mě, že nedostal důvěru, aby znovu vládl.
15.10.2006 (10:24)  
Dejte to do ruky Římanovi a zruší mimo koridorů všechny tratě.
15.10.2006 (8:42)  
No a co má být?
14.10.2006 (23:15)  
Tak ta 013 má ale jen vlaky se specifickým odbavením cestujících ;-)
14.10.2006 (22:14)  
Kéž by takto vázla již druhá dálnice z Brna do Vídně, a ještě dlouhá léta.
14.10.2006 (22:13)  
A pokud jde o opětovné odložení, ani mě to nepřekvapuje. Jak příznačné pro současné rozhodování společnosti...
14.10.2006 (22:11)  
Jenže ono kolikrát nízké využívání tratě není způsobené její nevyužitelností, alébrž postupnou více či méně řízenou likvidací, spočívající v nevhodné nabídce a/nebo nevhodné (či žádné) koordinaci s dopravním systémem v oblasti.
editor nebo admin ŽP Nick  mail  
14.10.2006 (0:36)  
S tim bitim za KAZDOU trat bych byl opatrny. Jel jeste nekdy po trati 013? Vrele doporucuji ;-)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko