„V současné době se vyjasňuje financování mezi spolkovou zemí Dolní Rakousy, vládou a spolkovými drahami,“ uvedl Brunnmayr.
Na rakouský úsek tratě má navazovat rekonstruovaná železnice mezi obcí Fratres, Slavonicemi a Kostelcem u Jihlavy. Její obnova se ale odkládá, údajně kvůli Rakousku, které na trať musí vydat podstatně více peněz.
Podle dřívějších prohlášení politiků a Správy železniční dopravní cesty, investora projektu na české straně, měl první vlak přejet hranice již letos. Ministerstvo dopravy ve středu informovalo, že se zahájení prací opět posunulo, a to z letošního podzimu na příští rok. Podle ministerstva je zprůjezdnění trati závislé na postupu prací na rakouské straně. Samotný postup prací k dokončení zbývajících úseků příslušné tratě z dolnorakouského Waldkirchenu však byl podle Brunnmayra projednán spolu s příslušnými českými subjekty.
Hraniční úsek železnice je mimo provoz od roku 1945. Obce u trati požadují jeho obnovení od první poloviny devadesátých let; slibují si od toho i další rozvoj turistického ruchu.
1 2 | Zpráv na stránku: |
1 2 | Zpráv na stránku: |
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.