"Hlavním účelem stavby bylo zvýšit kvalitu a bezpečnost železniční dopravy. Rekonstrukce umožnila zvýšit rychlost v hlavních a předjízdných kolejích, dosáhnout požadovanou třídu zatížení a zajistit prostorovou průchodnost včetně náhrady stávajícího zabezpečovacího zařízení zařízením modernějším. Rychlost v hlavních kolejích se zvýšila na 160 km/h," uvedl Ing. Jan Komárek, generální ředitel SŽDC.
Vznikla čtyři nová ostrovní nástupiště - dvě zastřešená na hlavní trati Praha - Česká Třebová, další zastřešené na trati Choceň - Týniště nad Orlicí a jedno menší nezastřešené nástupiště pro vlaky na trati Choceň - Litomyšl. Všechna zastřešená nástupiště jsou přístupná z nově vybudovaného podchodu dlouhého 67,6 m, který volně navazuje na suterén výpravní budovy a ústí do parku směrem do centra Chocně. Velkou výhodou je pro cestující možnost bezpečného příchodu podchodem z Chocně až na jednotlivá nástupiště. Z podchodu je možné na nástupiště odbočit šesti schodišťovými rameny a čtyřmi výtahy. Pamatováno bylo i na občany se sníženou pohyblivostí, veškerá zařízení jsou vybudována jako bezbariérová. Pro nevidomé a slabozraké byl v žst. Choceň vybudován elektronický informační systém.Přestavba železničního uzlu Choceň probíhala za běžného provozu nádraží od června roku 2003 a podílely se na ní společnosti Skanska ŽS a Stavby silnic a železnic (SSŽ). Zároveň s tím byly uskutečňovány další dvě stavby - rekonstrukce podchodu pro pěší a rekonstrukce silničního mostu v Pernerově ulici.
Na fotografii Filipa Měchýře je slavnostní předávání žst. Choceň po rekonstrukci. V pozadí je elektrická lokomotiva ř. 350.001-4 ŽSSK.
1 2 | Zpráv na stránku: |
řešíte tu akorát kraviny
No, Pendolino by bylo asi docela bingo, protože je to vlastně 7x hnací vozidlo...:))))
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.