..: Rekonstrukce železničního uzlu v Chocni hotova :..
1.6.2005 Slavnostní předání žst. ChoceňChoceň - Železniční doprava na trase Praha - Česká Třebová je nyní ještě pohodlnější a rychlejší. Po náročné dvouleté rekonstrukci byl slavnostně zahájen průjezd choceňským železničním uzlem. Stavbu uskutečnilo konsorcium firem pod vedením společnosti Skanska ŽS. Investorem stavby za téměř 988 miliónů korun byla Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Projekt zpracoval SUDOP Praha a byl financován ze zdrojů Státního fondu dopravní infrastruktury.

"Hlavním účelem stavby bylo zvýšit kvalitu a bezpečnost železniční dopravy. Rekonstrukce umožnila zvýšit rychlost v hlavních a předjízdných kolejích, dosáhnout požadovanou třídu zatížení a zajistit prostorovou průchodnost včetně náhrady stávajícího zabezpečovacího zařízení zařízením modernějším. Rychlost v hlavních kolejích se zvýšila na 160 km/h," uvedl Ing. Jan Komárek, generální ředitel SŽDC.

Vznikla čtyři nová ostrovní nástupiště - dvě zastřešená na hlavní trati Praha - Česká Třebová, další zastřešené na trati Choceň - Týniště nad Orlicí a jedno menší nezastřešené nástupiště pro vlaky na trati Choceň - Litomyšl. Všechna zastřešená nástupiště jsou přístupná z nově vybudovaného podchodu dlouhého 67,6 m, který volně navazuje na suterén výpravní budovy a ústí do parku směrem do centra Chocně. Velkou výhodou je pro cestující možnost bezpečného příchodu podchodem z Chocně až na jednotlivá nástupiště. Z podchodu je možné na nástupiště odbočit šesti schodišťovými rameny a čtyřmi výtahy. Pamatováno bylo i na občany se sníženou pohyblivostí, veškerá zařízení jsou vybudována jako bezbariérová. Pro nevidomé a slabozraké byl v žst. Choceň vybudován elektronický informační systém.

Přestavba železničního uzlu Choceň probíhala za běžného provozu nádraží od června roku 2003 a podílely se na ní společnosti Skanska ŽS a Stavby silnic a železnic (SSŽ). Zároveň s tím byly uskutečňovány další dvě stavby - rekonstrukce podchodu pro pěší a rekonstrukce silničního mostu v Pernerově ulici.

Na fotografii Filipa Měchýře je slavnostní předávání žst. Choceň po rekonstrukci. V pozadí je elektrická lokomotiva ř. 350.001-4 ŽSSK.


Railman Poslat mail autorovi | 6.6.2005 (22:35)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty Reportáže

Další z regionu ČR Pardubický


  1 2      Zpráv na stránku:   
Sergej
04.07.2005 (0:02)  
Lidi většinou řeší jenom kraviny a přitom se tváří, že jde o život.
Tomino
09.06.2005 (20:00)  
for Juraj Streber: Ty Gorily máte vy od nás a spousta lidí, toho dodnes lituje. :o))
JR
07.06.2005 (23:44)  
tak abyste se nehádali, změnil jsem název uplně
řešíte tu akorát kraviny
Odpoved Pavlovi HK
07.06.2005 (23:42)  
Ne je to ok. Však ona během modernizace částečně nesloužila cestujícím. Tak termín "opět" je vhodným doplňkem.
PavelHK
07.06.2005 (23:35)  
Tím slovem "opět" v titulku jste to nevylepšil. Žádné opět přeci není, ta stanice slouží nepřetržitě už desítky let.
siker
07.06.2005 (14:40)  
Tomu říkám diskuze...
07.06.2005 (13:42)  
A já si říkal, že tam jsou i nějaký dummies, ale nebyl jsem si jistej..:))
registrovaný uživatel PavelHK
07.06.2005 (13:41)  
6.6.2005 - 22:35 - Železniční uzel v Chocni již slouží cestujícím. // A já si až do dnešního dne myslel, že slouží cestujícím už od 19. století... Člověk se pořád učí :-))))))
registrovaný uživatel Hroch 
07.06.2005 (11:50)  
JTB: Jen 4x hnací :-))))
07.06.2005 (10:49)  
Comar: za 350 se samozřejmě neplatí žádná extra taxa, ale platí se podle odjestých km na cizím území a v posledních letech byla tahle bilance pro Slováky skoro vždycky zisková. 350 a 131(2xhnací vozidlo) najezdí po Česku nejvíc.
No, Pendolino by bylo asi docela bingo, protože je to vlastně 7x hnací vozidlo...:))))
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko