..: Modernizace vozového parku v Polsku pokračuje :..

Bmnopuz.021 PKP Intercity, Czech Raildays 2011, foto: Josef Petrák Varšava — Výrazná obnova vozového parku polských dálkových vlaků, probíhající v posledních několika letech, se již v řazení většiny spojů projevila. I přesto dopravce PKPIC nepolevil tempo a pokračuje v dalších objednávkách na nové či modernizované osobní vozy. Po podepsání smlouvy v únoru 2018 se společností H. Cegielski – FPS Poznań o dodání 55 nových osobních vozů pro mezinárodní a vnitrostátní dálkové spoje Express InterCity došlo koncem května letošního roku k podepsání opce, čítající dalších 26 vozů. Ačkoliv i dnes dopravce disponuje několika stovkami moderních klimatizovaných vozů konstrukce UIC-Z, zmíněnou dodávkou včetně opce bude jeho vozový park rozšířen o dalších sedm oddílových vozů první třídy, po 27 vozech druhé třídy v uspořádání velkoprostorovém a oddílovém a po deseti velkoprostorových vozech druhé třídy s prostorem pro přepravu jízdních kol a pro přepravu invalidních cestujících na vozíku.

Celková hodnota tohoto kontraktu činí 697,3 mil. Złotých. Z části půjde pravděpodobně o shodné vozy, jakými již společnost PKP InterCity disponuje a které jsou nasazovány i na spoje do Česka. V případě těchto nových vozů je počítáno s nasazením na současné spoje EIC a EC, tedy včetně vlaků Gdyně - Varšava - Vídeň, přičemž zajímavou novinkou ve výčtu spojení je bezesporu relace Berlín – Krakov, která je dnes zajišťována pouze nočním párem spojů. Dodávky vozů jsou naplánovány na období 2020 – 2022.

Zdroj: Railjournal


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 22.6.2019 (12:48)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Polsko

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko