..: Aktuality a články :..

SiemensKinding - Přes padesát let starý světový rychlostní rekord včera, dne 2. srpna 2006, pokořila německá lokomotiva typu ES64U4, která se řítila po kolejích po dobu čtyř minut rychlostí 357 kilometrů za hodinu. Dosavadní rekord držela francouzská lokomotiva, která v roce 1955 dosáhla rychlosti 331 kilometrů za hodinu. Nová rekordmanka, zvaná Taurus, dosáhla špičkové rychlosti až na druhý pokus na trati Norimberk - Ingolstadt mezi městy Kinding a Allersberg. Stroj nebyl nijak upravován. Jen z čelních skel byly odstraněny stěrače, které by při takové rychlosti podle odborníků prostě uletěly. Lokomotivu vyrobila německá společnost Siemens pro rakouské železnice, které ji budou používat pro rychlá spojení. Na tratích bude jezdit rychlostí 230 kilometrů za hodinu. Do výroby půjde příští rok.

Stříbrošedý stroj dostal 30 kilometrů na to, aby se pořádně rozjel. Už při prvním rozjezdu "letěl" po železnici rychlostí 344 kilometrů za hodinu, čímž překonal předchozí světový rekord ustavený na trati Bordeaux - Dax. Lokomotivu pohání motor o síle 6400 kilowatů (asi 8500 koňských sil), který může být napájen ze čtyř různých napěťových systémů.

zdroj: Bleskově

lanovkaLiberec - Lanová dráha z Liberce-Horního Hanychova na Ještěd se připravuje na další letní sezónu. Z těchto důvodů zde proběhne ve dnech 18. dubna až 12. května pravidelná údržba. Po uvedenou dobu bude na lanovce přerušen provoz.
Lanová dráha na Ještěd byla vybudována již v roce 1932 a po několika rekonstrukcích slouží cestujícím dodnes. Provoz zde zajišťovaly od jejího vzniku Československé státní dráhy, nyní České dráhy.

Více informací: ZDE

Nehoda v UruguayiMontevideo - Uruquay - Sedm lidí přišlo o život a dalších jedenáct utrpělo zranění poté, co je zajela lokomotiva, kterou tahali v rámci charitativního TV přenosu.
Neštěstí se odehrálo před tisíci přihlížejících lidí, mezi nimž byly tři tisícovky dětí z místních základních škol.

Akce měla vynést peníze na nemocnici v Youngu, ležícím 380km západně od uruguajského hlavního města Montevideo.
Při "testu síly" táhlo a tlačilo mohutnou nákladní lokomotivu se dvěma vagóny asi 200 lidí. Na terénu zvlhčeném deštěm nejprve uklouzl jeden člověk, který pak strhl řadu dalších. Kola lokomotivy řadu osob rozčtvrtila. U zraněných šlo vesměs o amputaci různých částí končetin.
Místní úřady vyhlásily po neštěstí tři dny smutku.
Charitativní program, při němž měli účastníci plnit náročné úkoly, připravila televizní stanice Kanál 10. Jeho mluvčí Graciela Baccino označila tragédii za "hluboce zarmucující" a uvedla, že televize nabídla postiženým rodinám "solidaritu a podporu".

Zdroj : Aktuálně.cz
Foto : BBC

BETLEMTřebechovice pod Orebem - České dráhy poskytnou ve dnech 17. až 19. března 2006 všem návštěvníkům výstavy Třebechovického muzea betlémů výhodné zpáteční jízdné VLAK+. Jízdné se slevou VLAK+ je možno zakoupit z kterékoliv železniční stanice v síti ČD do stanice Třebechovice pod Orebem (trať číslo 020). Při jízdě do Třebechovic není třeba nijak prokazovat nárok na slevu, stačí u pokladny nebo průvodčímu ve vlaku (v neobsazených zastávkách) oznámit, že chcete jízdenku se slevou VLAK+ do Třebechovic pod Orebem. Při jízdě zpět je jízdenka platná pouze při předložení použité vstupenky na výstavu betlémů (na vstupence musí být stejné datum jako na jízdence). Více info zde.

zdroj: ČD, a. s.

151Praha - Strojvůdci chtějí 16. března 2006 stávkovat a zastavit železniční dopravu po celé zemi na dobu nejméně 1 hodiny. Dráhy ani odborová centrála za nimi však nestojí.
Strojvůdci chtějí vyjádřit odpor proti novému zákoníku práce. "Hodláme tak protestovat proti ustanovením o kolektivním vyjednávání v chystaném zákoníku práce," oznámil dnes mluvčí Federace strojvůdců ČR Libor Poláček. Vadí jim, že nový zákoník umožňuje zaměstnavatelům v případě sporu více odborových organizací vyjednávat pouze s tou nejpočetnější. A také právě s ní uzavírat kolektivní smlouvu.
Odbory - včetně strojvůdců - už kvůli tomu včera jednaly s ministrem Zdeňkem Škromachem. Ten po jednání prohlásil, že zákoník přeci není uzavřený, a tak není důvod, proč by se měli železničáři bouřit. "Pokud chtějí odborové svazy určitou změnu, měly by sjednotit své názory a měly by se dohodnout, co vlastně chtějí," uvedl po jednání Škromach.
Plánovaná stávka není vedena "proti někomu", ale na obhajobu ústavních práv. Stávka plánovaná na 16.3.2006 je trnem v oku managementu ČD.

Stanovisko ČD, a. s. k případné výstražné stávce Federace strojvůdců ČR
Vedení Českých drah se zcela distancuje od takovéto případné výstražné stávky. Její důvody se nikterak netýkají kolektivního vyjednávání či jiných vztahů mezi zaměstnanci a zaměstnavatelem. ČD, a. s. by tak byly zataženy do politických a kompetenčních sporů jednotlivých odborových organizací a jejích centrál. Z pohledu ČD by se jednalo o nezodpovědné jednání, které zcela zbytečně a bezdůvodně poškodí ČD a jejich zákazníky. Vedení ČD, a. s. věří, že FS nakonec zvolí jiný nástroj pro vyjádření svého postoje k novele Zákoníku práce (která navíc ještě neprošla celým legislativním procesem) - tak aby zbytečně nenarušila sociální smír mezi Českými drahami a odborovými sdruženími.

Zdroj: Novinky, Aktuálně, TZ ČD, Federace strojvůdců ČR

PendolinoPraha - Dnes kolem 18. hod. u zastávky Praha-Klánovice srazil vlak SuperCity Pendolino ve vysoké rychlosti muže, který vstoupil do kolejí. Muž byl na místě mrtev.
Podle tiskového mluvčího Drážní inspekce Zdeňka Neusara jel vlak rychlostí 140 - 160 km/h. Škoda je odhadována na 80000 korun. Je to jedna z mnoha nehod, za rok takhle zemře 150 lidí," řekl Novinkám Neusar.
Provoz byl omezen na jednu kolej, kde se jezdilo sníženou rychlostí. Přibližně v 19:30 byl provoz plně obnoven.

Rychlovlak Pendolino jedoucí z Prahy do Ostravy srazil člověka už jednou a to 7. ledna, kdy v rychlosti 160 km/h srazil za obcí Týnec nad Labem na Kolínsku 78letého muže, který vstoupil na koleje mimo přejezd.

Zdroj : Novinky.cz
Upřesnění : Higgi

SněhulákPlzeň - V návaznosti na vynikající sněhové podmínky v lyžařských centrech na Šumavě zavádí České dráhy opět mimořádný osobní vlak "Sněhulák". Ten pojede z Plzně do Železné Rudy o pololetních prázdninách v pátek dne 3. 2. 2006.
Při dobrých sněhových podmínkách bude tento posilový vlak zaváděn i o jarních prázdninách na Plzeňsku od pondělí 20. 2. do pátku 24. 2. 2006 podle stejného jízdního řádu.

Jízdní řád a další informace na webu ČD.

ilustrační fotoČeské dráhy budou pokračovat v modernizaci svých vlaků. Vedení podniku hodlá lépe a účelněji využívat finanční prostředky vkládané do obnovy železničních kolejových vozidel. Pro urychlení modernizace České dráhy projednávají možnost navýšení svého podílu v mezinárodní organizaci Eurofima, jejímž prostřednictvím řada evropských železnic financuje obnovu svého vozidlového parku. Zároveň s tím představenstvo společnosti uložilo zpracovat celkovou koncepci rozvoje rychlé osobní dopravy na koridorových tratích. V ní se i nadále počítá s využitím celoevropsky ověřených standardů, jako jsou vlaky sestavené z moderních vagónů a lokomotiv i z vysokorychlostních souprav s naklápěcí skříní. Nezapomíná se ani na nákladní dopravu, neboť i zde hodlají České dráhy velmi rychle modernizovat a obnovovat park nákladních vozů, aby lépe vyhovoval potřebám přepravců.

České dráhyČeské dráhy ve spolupráci s CK ČEDOK připravily od srpna do října letošního roku SMS soutěž s jízdenkou SONE+.
Stačí poslat SMS ze svého mobilního telefonu a můžete vyhrát zajímavé a hodnotné ceny od Českých drah a CK ČEDOK (např. Kilometrickou banku ČD).
Každá stá SMS vyhrává. Soutěž probíhá od 1. srpna do 31. října 2005.
Pro účast v soutěži stačí zodpovědět následující jednoduchou otázku:
Kolik stojí jízdenka SONE+ pro osobní vlak?
Informace o SMS soutěži najdete Zde.
zde můžeme připomenout, že síťová jízdenka sone+ patří mezi velmi zajímavé slevy nejen Českých drah. Jízdenka je platná v sobotu nebo neděli po celé síti ČD, ve vlacích společností Viamont, CONNEX Česká železniční a v německém příhraničí. Informace o sone+ naleznete na webu Českých dráh.
zdroj : České dráhy

Pendolino v DěčíněPraha - Děčín Z důvodů jiných zkušebních jízd nepojede v pondělí 8. srpna 2005 souprava 680.003 pendolino na obvyklém spoji R 772 Praha - Děčín a R 777 Děčín - Praha, kde je vysokorychlostní jednotka testována v rámci zkušebního provozu s cestujícími. Na vlaku bude nasazena náhradní souprava z obvyklých rychlíkových vagónů. Od úterý 9. srpna 2005 by měla být souprava 680.003 pendolino na těchto spojích opět v provozu.

Zdroj : České dráhy

   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:52
zapadá v 20:09