..: Strojvůdci chystají protestní stávku :..
151Praha - Strojvůdci chtějí 16. března 2006 stávkovat a zastavit železniční dopravu po celé zemi na dobu nejméně 1 hodiny. Dráhy ani odborová centrála za nimi však nestojí.
Strojvůdci chtějí vyjádřit odpor proti novému zákoníku práce. "Hodláme tak protestovat proti ustanovením o kolektivním vyjednávání v chystaném zákoníku práce," oznámil dnes mluvčí Federace strojvůdců ČR Libor Poláček. Vadí jim, že nový zákoník umožňuje zaměstnavatelům v případě sporu více odborových organizací vyjednávat pouze s tou nejpočetnější. A také právě s ní uzavírat kolektivní smlouvu.
Odbory - včetně strojvůdců - už kvůli tomu včera jednaly s ministrem Zdeňkem Škromachem. Ten po jednání prohlásil, že zákoník přeci není uzavřený, a tak není důvod, proč by se měli železničáři bouřit. "Pokud chtějí odborové svazy určitou změnu, měly by sjednotit své názory a měly by se dohodnout, co vlastně chtějí," uvedl po jednání Škromach.
Plánovaná stávka není vedena "proti někomu", ale na obhajobu ústavních práv. Stávka plánovaná na 16.3.2006 je trnem v oku managementu ČD.

Stanovisko ČD, a. s. k případné výstražné stávce Federace strojvůdců ČR
Vedení Českých drah se zcela distancuje od takovéto případné výstražné stávky. Její důvody se nikterak netýkají kolektivního vyjednávání či jiných vztahů mezi zaměstnanci a zaměstnavatelem. ČD, a. s. by tak byly zataženy do politických a kompetenčních sporů jednotlivých odborových organizací a jejích centrál. Z pohledu ČD by se jednalo o nezodpovědné jednání, které zcela zbytečně a bezdůvodně poškodí ČD a jejich zákazníky. Vedení ČD, a. s. věří, že FS nakonec zvolí jiný nástroj pro vyjádření svého postoje k novele Zákoníku práce (která navíc ještě neprošla celým legislativním procesem) - tak aby zbytečně nenarušila sociální smír mezi Českými drahami a odborovými sdruženími.

Zdroj: Novinky, Aktuálně, TZ ČD, Federace strojvůdců ČR


Drapa Poslat mail autorovi | 24.2.2006 (9:27)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
25.02.2006 (19:18)  
Srovnávat práci strojvedoucího a pilota je poněkud od věci. Obchodní pilot musí umět plynně leteckou angličtinu, musí umět letecké předpisy v angličtině, pilot ČSA si platí základní výcvik. Od strojvedoucích znalost jazyka obecně zaměstnavatel nepožaduje a pokud ji požaduje, tak zaměstnanci zaplatí zcela nebo částečně jazykový kurz …
Velkou odpovědnost strojvedoucích nikdo nezpochybňuje, rovněž produktivita práce některých turnusových skupin dosahuje 80 i více procent, to ovšem neznamená, že by měli mít paušálně stejný profesní příplatek.
25.02.2006 (17:04)  
Jasně....cestující jsou rukojmí..k ničemu jinému přeci neslouží...idelní stav by byl, kdyby si každý na nádraží šel koupit akorát jízdenku a víc už neotravoval, stejně ty vlaky jsou špinavé jenom kvůli nim...a navíc by vlaky se ani nemusely zdržovat na zastávkách....
registrovaný uživatel karel.f  mail  
25.02.2006 (15:23)  
Pozor strojvedoucích je hodně a stávkovat chce jen Federace strojvůdců a to ještě asi né všichni. Tak že nevidím důvod k panice.Nakonec já mám denní sm. a jak bude fíra stávkovat mám veget.
registrovaný uživatel Jacek 
25.02.2006 (11:28)  
tenzor:
Mě stačila ta šaškárna loňský rok. 5 odborových centrál se shodlo na 5% růstu platů, příplatcích, dnech dovolené navíc, atd. Federace ovšem trvala na tom, že chce profesní příplatek pro strojvedoucí 3 000 Kč, protože oni jsou přece podhodnocení za tu dřinu. Na otázku kde na to vzít pak kdesi p. Čechák utrousil, že zdrojem jsou ostatní platy zaměstnanců... Co k tomu dodat? HNUS.
Že každý fíra má obrovskou zodpovědnost? Jasně. A co výpravčí, signalisti, atd. Ti už ji nemají?

Tenzor: O tom líbání... si myslím taky své. Okolo roku 1991 byla stávka a byla dohodnutá schůzka OSŽ s nějakým ministrem. Ale o hodinu dřive tam naklusala FS a dojednala zvýšení platů pro strojvedoucí. Čili jde jim neustále jen o tu jednu věc.
registrovaný uživatel tenzor 
25.02.2006 (7:57)  
Jacek: piloti mají asi tak 4x vyšší platy než strojvůdci, neslyšel jsem nic o to, že by strojvůdci chtěli čtyřnásobný plat.
Kvalita některých (podotýkám některých) strojvůdců od dob zrušení parního provozu, kdy ještě platilo, že každý vůl dělat fíru nemůže, poněkud poklesla, nicméně zkuste srovnat chyby a porušování předpisů třeba s řidiči kamionů. Uvědomte si, že každý fíra má obrovskou zodpovědnost, ti, co jezdí v osobní dopravě, jsou jednou nohou v kriminále a to by mělo být patřičně ohodnoceno. Jinak se dostaneme k tomu, že fíru budě dělat opravdu každý vůl. Jinak strojvůdci jsou z ČD jediní, kteří nejsou jako ovce a nelíbají víteco papalášům z odborové centrály.
Jejich obavy a připravovanou stávku chápu. A mimochodem, pokud jde o zpoždění, většinou nebývají zaviněny strojvedoucím..
registrovaný uživatel Jacek 
24.02.2006 (20:06)  
Miroslav Zikmund:
Překrucujete moje slova, to Federace strojvůdců prezentuje náročnost profese strojvedoucího jako pilotů, zatímco jiné profese přece vlastně nic nedělají
Proti pilotům letadel samozřejmě nic nemám.
24.02.2006 (19:51)  
ad Jacek : nepřehnal jste to drobet s těmi piloty ? Kdypak byla naposledy letecká nehoda z viny pilota ČSA ????? Nepamatuji se, že za posledních 10 let nějaké letadlo z viny pilota havarovalo … Já některé jejch výroky taky neoslavuji, ale tohle je trošku nefér …
24.02.2006 (19:42)  
Ta novela zákoníku práce má zásadní chybu.
Pokud odborová organizace nebude souhlasit se zněním kolektivní smlouvy, tak prostě její členové, resp. zaměstnanci, které tato odborová organizace zastupuje, se budou řídit pravidly stanovenými zákoníkem práce, zatímco zaměstnanci zastupovaní odborovými organizacemi, které s kolektivní smlouvou souhlasí si budou užívat nadstandardu vyplývajícím z KS. Půjde např. o rozdíl v délce pracovní doby, délce dovolené, mzdovém nárustu. Kdo podepíše, ten penízky navíc dostane, kdo nepodepíše nebude mít navíc nic. To znamená základní výměna dovolené podle zákoníku práce, mzda na úrovni minimální mzdy … stanovené zákonem.
registrovaný uživatel yul48 
24.02.2006 (19:34)  
Jen by me zajimalo jestli budou zajisteny SC Pendolino a pokud ne, jak s touto stavkou budou spokojeni CSA?
registrovaný uživatel Jacek 
24.02.2006 (18:47)  
Odbory se nevyznamenaly, to jen jedna z odborových centrál - Federace strojvůdců si vykládá po svém pojem "demokracie". Jim jde totiž jen a jen o jejich platy a teď mají strach, že už nebudou mít možnost napříště blokovat podepsání kolektivní smlouvy jako minulý rok, kdy si kvůli svým nehorázným požadavkům takříkajíc vzali za rukojmí "ostatní" železničáře (tvořící 92% zaměstnanců)
Platy by chtěli jako piloti letadel a o kvalitě jejich práce svědčí taky ta slušná řádka nehod za poslední dobu.

Mimochodem když byla stávka v roce 1997 kvůli připravovanému rušení snad třetiny tratí, tak strojvedoucí se od stávky distancovali. O platy přece nešlo...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko