..: Fotogaléria - detaily fotografie 65.1024 + 01.531 :..
 

65.1024 + 01.531


65.1024 + 01.531Informace o fotografii:
 - Místo focení: Gera Hbf
 - Datum: 1.9.1978
 - Szerző: Drahos Svestka 
 - Zobrazeno: 3214x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 10

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

10.08.2010 (9:52)  
Ještě Miloš:Ten kulatý prvek na čelním skle je skutečně speciální průzor,jakýsi polarizátor,který umožňoval lepší viditelnost návěstidel.Byly tím vybaveny všechny traťové parní lokomotivy DR.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
10.08.2010 (9:17)  
.. co to má ta mašina na "čelním" okně ?..

Má tam tzv. "Klarsichtscheibe", tedy "Tabulku (skla) jasného vidění". DR aplikovala poznatky z lodního průmyslu a provozu na mašiny a místo stěračů montovala do předních okének pro lokomotivní čety, aby lépe viděly. Dalo se tím otáčet. Takže jakýsi stěrač. Zda to bylo i vyhřívané, nevím, ale zkusím to zítra na výstavě v Bln. Schöneweide-Betriebsbahnhof zjistit. Zkuste se podívat na fotky lodí - mívají "to" na oknech velitelských můstků.

ad tříosáky:

jak píše pan Drahoš. Jel jsem s nimi několikrát, z Binzu do Bergen (Rügen) - táhla BR 35, a z Gernrode do Quedlinburgu - táhla V 60! (obé 1975). Vyspělé drncání potvrzuji, dím, že víc, než Rybáky. Rekonstruovaný vnitřek byl zato modernější, řekl bych stejný, nebo lepší, než papíráky.
09.08.2010 (22:44)  
Drahoši, za Tebou se budu muset zajet podívat, protože Ty nebudeš reálná osoba. Takové poklady nemůže mít doma smrtelný člověk. Takové poklady má doma jen železniční bůh či jak to nazvat. Prostě a jednoduše, díky za Tebe a díky za ty fotky!
10.08.2010 (9:57)  


Rádo se stalo a ujišťuju,že jsem reálná osoba... a jinak znám pár kolegů a přátel z oboru,kteří mají daleko větší poklady,fakt.
09.08.2010 (11:59)  
Já bych se zase autora rád zeptal, zda se svezl v tříosáku, jako je na snímku, a jaké to mělo chodové vlastnosti?
09.08.2010 (21:57)  


Ahoj,no to víš,že jsem se v tom něco najezdil...ale bůhvíjaký komfort to tedy nebyl...byly to Reko vozy,vzniklé rekonstrukcí ze starých pruských vagónů.Co se pamatuji,byl tam hluk,naštěstí Němci měli kvalitní tratě,taže to jelo celkem klidně...až na ten hluk.
09.08.2010 (11:09)  
Drahoši, opět pecka. Je to skvělé, že jsou mezi námi i tací, co se odhodlali podělit o železniční historii s námi těmi, kteří již nikdy nic podobného na vlastní oči nezažijeme. Fotky jsou dost výmluvné a tak si tu atmosféru docela dobře domyslím. Jen stále nevím, jak moc "snadno" se tenkrát po nádražích fotilo. U nás to žádná malina nebyla a Tvoje fotky nejsou náhodné cvakačky, ale kvalitní, cíleně promyšlené fotky, co určitě zabraly nějaký čas...čas na nádraží, v kolejišti... Co jsi zažil nejhoršího, ať už v Německu nebo u nás...?

Co to má strojvedoucí zabudované v tom čelním skle? To kulaté...
09.08.2010 (21:44)  


Ahoj Miloši,proč bych se nepodělil s těmi,které to zajímá...vždyť to bylo to nejhezčí,co jsem na kolejích zažil.
Pokud se týká fotografování v dobách minulých,tak o tom už jsem tady toho napsal dost,ale že jsi to ty,tak to ještě ve stručnosti zopakuju:
V Německu byla maximální pohoda a fotografy tam měli rádi,jen se nesmělo lézt do kolejiště,což naprosto schvaluji.Problém jsem tam měl jednou jedenkrát,když nás odchytli v hraničním pásmu s Bundesrepublik,jak to dopadlo,můžeš si přečíst pod fotkou lok.95.0027.
U nás to bylo o trochu horší,ale jak plyne čas,všechno se přehání a často to má k pravdě daleko.Od poloviny 60.let bylo FOTOGRAFOVÁNÍ POVOLENO na veřejně přístupných místech,což ovšem ne každý drážní zaměstnanec věděl,tudíž jsi občas narazil na blbce.Mě se to přihodilo za 20 let asi 5x.Z toho jednou jsem si za to mohl sám.Poměrně velké problémy byly na ostravsku,což ale vzhledem ke koncentraci dolů,těžkého průmyslu a dalších strategicky důležitých podniků se dá pochopit.Já když jsem tam fotil,tak jsem si vyřídil povolení a byl klid.Ale i u nás v Brně na hlavním mě kolikrát vyhnali.A zase jindy jsem fotil a nikdo si mě nevšímal...
A nejhorší zážitek?Těch mám několik,všechny z Polska.Tam to bylo někdy fakt o hubu.Přestože neměli hvězdy na mašinách a předstírali jakýsi liberalismus.Naštěstí jsem ten jejich "systém" brzy prokouknul a prostřednictvím jedné půvabné dámy na Ministerstvu komunikacji(dopravy) jsem si vždycky obstaral povolení...a bylo to.
A cože to má ta 65 na čelním okně?Takhle vypadaly čelní okna na všech německých parních lok.,to okno je prakticky dělené na 3 části,podle mě z důvodu bezpečnosti,vždyť ty jejich stroje jezdily klidně i 130 km/hod.
registrovaný uživatel Nechic  mail  
Počet komentářů uživatele633 »fotek 0
09.08.2010 (9:50)  
Pěkná fotka, je tam spoustu zajímavých věcí na pohled. Třeba v pozadí ty patrové vagony, letopočet na nádraží nebo i tma uvnitř nádraží působí trochu strašidelně :)
09.08.2010 (9:04)  
O to zajímavější je fotka. :-) 5*
05.08.2010 (20:51)  
Podchází mu topná spojka...na německé poměry dost velký nepořádek.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök - kérdések és válaszok


Info
informacni okenko