..: Personální změny ve vedení Českých drah i RegioJetu :..

ČD 971.061 v schématu Najbrt, Lipník nad Bečvou, foto: Dennis HübschPraha — Středa 9. listopadu je dalším dnem, který se bezpochybně zapsal do historie Českých drah. V platnost totiž vstoupily dlouho očekávané personální změny ve vedení tohoto dopravce. Zatímco generálnímu řediteli Petru Žaludovi, o jehož odstoupení se dlouho spekulovalo, bylo jen omezeno jeho výjimečné postavení, dva z jeho náměstků se musí rozloučit se svou funkcí v představenstvu. Jedná se o náměstka pro osobní dopravu Antonína Blažka a náměstka pro správu majetku Milana Matzenauera, který zároveň působil jako místopředseda představenstva. Pana Blažka v představenstvu nahradí Ctirad Nečas, funkci Milana Matzenauera bude nově vykonávat Vladimír Bail. Po dlouhém jednání o tom ve středu 9. listopadu rozhodla Dozorčí rada ČD, kde většina členů zastupuje stát, respektive Ministerstvo dopravy. Pan Blažek i pan Matzenauer nadále působí jako náměstci generálního ředitele ČD.

Nyní si pojďme nové členy představenstva představit blíže. Ctirad Nečas je významným členem politické strany Věci veřejné (stejně jako ministr Pavel Dobeš) a pracuje jako generální ředitel brněnské firmy Královopolská RIA, která se zabývá vodohospodářstvím a chemickým průmyslem. Zkušenosti v oblasti dopravy dle dostupných informací nemá, lze tak spekulovat, nejde-li o politicky podnícenou výměnu. „Příčinou odvolání Antonína Blažka byla nepřipravenost Českých drah na vstup konkurence na trh. České dráhy zaujaly víceméně defenzivní pozici, pro dozorčí radu společnosti nepřijatelnou,“ upřesňuje náměstek ministra dopravy a předseda dozorčí rady Českých drah Lukáš Hampl. Nový náměstek pro správu majetku, Vladimír Bail, je pak bývalým ředitelem Vítkovických železáren.

Personální změny postihly i konkurenční RegioJet. Tamní provozní ředitel Jan Paroubek na vlastní žádost odchází a dle informací MF Dnes přestupuje k firmě LeoExpress podnikatele Leoše Novotného.

Zdroj: Ministerstvo dopravy


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 14.11.2011 (21:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Sim 
23.11.2011 (9:59)  
M > usetreny prachy?
registrovaný uživatel M 
22.11.2011 (21:51)  
Jenze co bude mit stat z toho, ze bude sponovat cenu drazbou? Teoreticky stat kazdou drazbu musi vyhrat, protoze viteznou cenu vzdy zaplati sam sobe defacto. Smysl by to melo jen kdyby tady byla (az tady bude) spousta operatoru
dopisovatel nebo člen ŽP CzechDave  mail  
21.11.2011 (23:17)  
Ohledně dražby práv jezdit na nějaké trati - lepší by bylo dražit časové sloty na té trati, podobně, jako se to dělá u leteckého provozu. Letečtí dopravci si vydraží právo nejlepších časových slotů na dané trase, včetně přístupu k terminálům apod. Na trati by se daly dražit časové polohy, kdy se dá předpokládat největší nápor cestujících na dané trati nebo mezi relevantními body na trati.
16.11.2011 (20:40)  
Farkač Karel : ono je "skutečně skandální", že SŽDC nakreslila jízdní řád tak, že žluté vlaky mají na HLN pouze tříminutový pobyt.
Jenže propustnost trati mezi Smíchovem a hlavním nádražím dovoluje provezení pouze 12 vlaků v jednom směru.
Pokud jede ze Smíchova vlak v x.12, tak další vlak může jet až v x.17 a dojede na HLN v x.24.
Pokud by měl jet dříve, tak by musel jet ze Smíchova nejpozději v x.07, na HLN by dojel v x.14 - a bude na HLN v tu dobu volná kolej ? V některých případech je skutečně souprava ze Smíchova trasována v těch x.07, konkrétně třeba Sv 1011, 1019. Ostatní mají stanovený odjezd až těch x.17.
Později jet z HLN nelze, protože v pak by byl problém s průjezdem v úseku Poříčany - Pečky - Kolín ...

Jede-li "rychlovak" směr Plzeň s odjezdem v HLN "drbnutý", pak musí souprava čekat na Smíchově, protože jejich jízdní cesty se kříží na zhlaví ...
registrovaný uživatel j p 
16.11.2011 (19:38)  
Samozrejme by CD mely umoznit ostatnim zeleznicnim dopravcum pouzivat jejich mycky pokud maji volnou kapacitu - za zajimavou cenu samozrejme, aby z toho mely nejaky ten zisk.
S ostatnimi dopravci je treba podle moznosti spolupracovat a kdyz uz bojovat, tak proti te skutecne konkurenci (=individualni osobni automobilove doprave), ne proti kolegum.

Chaos s jizdenkami ruznych dopravcu lze resit integraci. Takova jizdenka muze platit ve vlaku vsech dopravcu i v autobusech a muze v ni byt zahrnuta i MHD. Takze jenom jedna jizdenka od nastupni zastavky pred domem az k vystupni zastavce tramvaje na druhem konci statu. To v nekterych zemich funguje!
Mimo techto jizdenek mohou potom jednotlivi dopravci nabizet ruzne specialni levnejsi jizdenky na spoje, kde je volna kapacita. Ty by ovsem u ostatnich dopravcu neplatily.
16.11.2011 (19:19)  
Jiří Kocurek : to ze si nekdo pronajme vlak a jezdi tam nekolik mesicu....to umi i ČD si pronajmout desiro...co desiro,klidne i TGV a jezdit stim treba mesic a treba jen za korunu,jenom to ma nevyhodu....neni to ziskove,ani jancura nebyl ziskovy,takze by vlastne krachnul...tim nikomu nic nedokazal a jak je tu psano v prispevku podemnou z jednoho VŘ zdrhnul a vymlouval se na dumpingove ceny....to mu neverim,proste na to nemel a to byla jeho jedina vymluva aby se neposkodil reputaci u lidi kteri ho strasne zerou a zaroven se snazil poskodit jinou firmu,ktera hrala v tomto VŘ fer(ČD),dokonce nasadila male ceny za km a ted tam budou nova vozidla
16.11.2011 (18:03)  
Jiří Kocurek: Kraje všechna výběrová řízení zrušily.
To není tak úplně pravda. V Libereckém kraji nějaká VŘ proběhla a pan Jančura z toho vycouval.

Laborec425: A proč se takhle nepřetržitě všichni nenavážej do jinejch firem, které nás regulérně okrádají? Proč pořád ČD jsou ti špatní? Není to náhodou už ze zvyku?
Tuhle otázku si taky občas kladu. Městské dopravní podniky vytáhnou z veřejných rozpočtů mnohem víc peněz než ČD a nikdo se nepozastavuje nad tím, že na provozování MHD nejsou vypisována VŘ. Stejně tak se nikdo nediví, když město bez VŘ "přiklepne" údržbu chodníků a zeleně svým Technickým službám. Už je to takový folklór, na ČD se nadává stejně snadno jako na počasí.
16.11.2011 (17:29)  
Vážně chcete tvrdit, že Jančura nedokázal, že dokáže provozovat vlaky? A co byly Desira, které jezdily po republice? To nebyl vlak?
Kraje všechna výběrová řízení zrušily. A bez výběrového řízení daly ČD smlouvu na 10 let. Kraje si nevybraly ve výběrovém řízení. Ovšem vyčítat tohle Jančurovi.... nechce te mu přišít rovnou Babij Jar, který mohl ovlivnit asi tak stejně, jako rozhodnutí Asociace Krajů?
16.11.2011 (17:03)  
korči : i dalnice jsou černá dira,ŘSD taky,jancura az zacne provozovat dotovane vlaky bude taky,ČSAD,Veolia,ICOM jsou tim padem taky,vsechno dotujeme z dani,tim padem jsou černe diry?...kdyz si objednate autobus,tak vam zadarmo nepojede,budete ho muset zaplatit,kdyz si MD objedna vlaky a autobusy,bude je muset zaplatit,pokud nezaplati,jezdi na vlastni riziko a delaji si tim padem na te trase svoje akcni slevy atd,jen aby nalakali vice lidi aby nekrachli,proto s ČD je cesta do OV levnejsi nez kdekoliv jinde na trati,a pokud si jancura mysli ze dokaze jezdit levneji,tak ma podat nabidku krajum a MD (coz taky udelal,ale uz nedokazal dokazat jestli dokaze provozovat a tim padem nikdo nechtel riskovat,ze daji vsechny penize ktere mohli cerpat z EU jancurovi,on krachne a kraje by prisli i o penize pro nova vozidla a zaroven by museli uzavrit novou smlouvu s jinym dopravcem a vse by bylo komplikovane) a oni rozhodnou jestli firmu A nebo B,tudiz ze jezdi ČD je vlastne chyba kraju a MD,ČD maji svoji cenu a pokud si je chce nekdo objednat tak za cenu kterou nabizeji,jiny priklad :kdyz si tedy objednate autobus,muzete od firmy ktera vam ho pujci za cenu X a druha za cenu 2X a vy si vyberete za cenu 2X,MD a kraje si vybrali ČD,jestli jeste necemu nechapete,rad vysvetlim
  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko