Praha — Středa 9. listopadu je dalším dnem, který se bezpochybně zapsal do historie Českých drah. V platnost totiž vstoupily dlouho očekávané personální změny ve vedení tohoto dopravce. Zatímco generálnímu řediteli Petru Žaludovi, o jehož odstoupení se dlouho spekulovalo, bylo jen omezeno jeho výjimečné postavení, dva z jeho náměstků se musí rozloučit se svou funkcí v představenstvu. Jedná se o náměstka pro osobní dopravu Antonína Blažka a náměstka pro správu majetku Milana Matzenauera, který zároveň působil jako místopředseda představenstva. Pana Blažka v představenstvu nahradí Ctirad Nečas, funkci Milana Matzenauera bude nově vykonávat Vladimír Bail. Po dlouhém jednání o tom ve středu 9. listopadu rozhodla Dozorčí rada ČD, kde většina členů zastupuje stát, respektive Ministerstvo dopravy. Pan Blažek i pan Matzenauer nadále působí jako náměstci generálního ředitele ČD.
Nyní si pojďme nové členy představenstva představit blíže. Ctirad Nečas je významným členem politické strany Věci veřejné (stejně jako ministr Pavel Dobeš) a pracuje jako generální ředitel brněnské firmy Královopolská RIA, která se zabývá vodohospodářstvím a chemickým průmyslem. Zkušenosti v oblasti dopravy dle dostupných informací nemá, lze tak spekulovat, nejde-li o politicky podnícenou výměnu. „Příčinou odvolání Antonína Blažka byla nepřipravenost Českých drah na vstup konkurence na trh. České dráhy zaujaly víceméně defenzivní pozici, pro dozorčí radu společnosti nepřijatelnou,“ upřesňuje náměstek ministra dopravy a předseda dozorčí rady Českých drah Lukáš Hampl. Nový náměstek pro správu majetku, Vladimír Bail, je pak bývalým ředitelem Vítkovických železáren.
Personální změny postihly i konkurenční RegioJet. Tamní provozní ředitel Jan Paroubek na vlastní žádost odchází a dle informací MF Dnes přestupuje k firmě LeoExpress podnikatele Leoše Novotného.
Zdroj: Ministerstvo dopravy
Jenže propustnost trati mezi Smíchovem a hlavním nádražím dovoluje provezení pouze 12 vlaků v jednom směru.
Pokud jede ze Smíchova vlak v x.12, tak další vlak může jet až v x.17 a dojede na HLN v x.24.
Pokud by měl jet dříve, tak by musel jet ze Smíchova nejpozději v x.07, na HLN by dojel v x.14 - a bude na HLN v tu dobu volná kolej ? V některých případech je skutečně souprava ze Smíchova trasována v těch x.07, konkrétně třeba Sv 1011, 1019. Ostatní mají stanovený odjezd až těch x.17.
Později jet z HLN nelze, protože v pak by byl problém s průjezdem v úseku Poříčany - Pečky - Kolín ...
Jede-li "rychlovak" směr Plzeň s odjezdem v HLN "drbnutý", pak musí souprava čekat na Smíchově, protože jejich jízdní cesty se kříží na zhlaví ...
S ostatnimi dopravci je treba podle moznosti spolupracovat a kdyz uz bojovat, tak proti te skutecne konkurenci (=individualni osobni automobilove doprave), ne proti kolegum.
Chaos s jizdenkami ruznych dopravcu lze resit integraci. Takova jizdenka muze platit ve vlaku vsech dopravcu i v autobusech a muze v ni byt zahrnuta i MHD. Takze jenom jedna jizdenka od nastupni zastavky pred domem az k vystupni zastavce tramvaje na druhem konci statu. To v nekterych zemich funguje!
Mimo techto jizdenek mohou potom jednotlivi dopravci nabizet ruzne specialni levnejsi jizdenky na spoje, kde je volna kapacita. Ty by ovsem u ostatnich dopravcu neplatily.
To není tak úplně pravda. V Libereckém kraji nějaká VŘ proběhla a pan Jančura z toho vycouval.
Laborec425: A proč se takhle nepřetržitě všichni nenavážej do jinejch firem, které nás regulérně okrádají? Proč pořád ČD jsou ti špatní? Není to náhodou už ze zvyku?
Tuhle otázku si taky občas kladu. Městské dopravní podniky vytáhnou z veřejných rozpočtů mnohem víc peněz než ČD a nikdo se nepozastavuje nad tím, že na provozování MHD nejsou vypisována VŘ. Stejně tak se nikdo nediví, když město bez VŘ "přiklepne" údržbu chodníků a zeleně svým Technickým službám. Už je to takový folklór, na ČD se nadává stejně snadno jako na počasí.
Kraje všechna výběrová řízení zrušily. A bez výběrového řízení daly ČD smlouvu na 10 let. Kraje si nevybraly ve výběrovém řízení. Ovšem vyčítat tohle Jančurovi.... nechce te mu přišít rovnou Babij Jar, který mohl ovlivnit asi tak stejně, jako rozhodnutí Asociace Krajů?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.