Praha — České dráhy dnes vypsaly další výběrové řízení na pořízení nových vozidel pro regionální dopravu. Po 33 objednaných vozidlech Stadler RS1 RegioShuttle a výběrovém řízení na devět motorových vozů obdobného typu pro Pardubický kraj poptávají dráhy další 4 vozy s podobnou technickou specifikací. Jedná se o nízkopodlažní klimatizované vozy s kapacitou přibližně 70 sedících cestujících a maximální rychlostí 100 km/h. Dráhy je plánují nasadit na sklonově náročné trati v Libereckém kraji. Cenu těchto 4 vozidel, které mají být dodány do 24 měsíců od podpisu smlouvy, odhadují dráhy zhruba na 222 milionů korun (55 milionu za vůz.) Celkem by tak České dráhy měly obdržet 46 nových nízkopodlažních klimatizovaných motorových vozů. Vzhledem k nasazení těchto 4 vozů v libereckém kraji spolu s 16 již objednanými vozy Stadler RS1 se dá předpokládat, že i tyto vozy budou nakonec shodného typu.
Oprava poškozené jednotky CityElefant
Zároveň byla dnes zadána zakázka na opravu řídicího vozu 971.005, který byl násilně poškozen při nehodě ve výhybně Ústí nad Labem jih. Celková cena rekonstrukce, včetně nové vozové skříně, byla odhadována zhruba na 61,5 milionů korun. Zhotovitelem se dle očekávání stala Škoda Vagonka, která vůz opraví za necelých 60 milionů korun.
A.cz: Ale přesto tam při výběrovém řízení rozhodovaly stovky tisíc, maximálně miliony, o které byla nabídka Ostravských dopravních staveb levnější, než konkurence. A ne například skutečnost, zda má firma s Českými drahami dohodnuté výluky na trati, nebo třeba snížení rychlosti vlaků, za které by však musel dodavatel zaplatit.
Zákon o veřejných zakázkách je u nás velmi špatně, alibisticky koncipovaný. Je postavený tak, jako by jediným veřejným zájmem byla jen nejnižší cena. Ale přece starosta, primátor, hejtman, celá veřejná správa musí mít možnost hodnotit taky kvalitu, a pokud to na základě odborného posouzení uznají za vhodné, objednat si třeba dražšího dodavatele, který odvede kvalitnější práci. Netvrdím, že je to případ Studénky, k tomu nemám dost informací, ale obecně to takhle platí. Jistěže je nutné dobře hospodařit s veřejnými prostředky, ale přece nejsme tak bohatí, abychom si kupovali levné věci.
I když, když jsem u té odbornosti - tentýž rozhovor:
To slyším poprvé, soudní proces sleduji jen z médií a tam se to zatím neobjevilo. Nedovedu si však představit, jak bych jako hejtman měl posuzovat, jestli Ostravské dopravní stavby dokážou nasouvat a vysouvat mostní konstrukci, nebo jestli si na to musí najmout subdodavatele.
Zeptejte se hetmanstva, proč se nedohodli na společném postupu nebo se zeptejte v Bruselu ...
Myslím, že na to se nikdy mluvčí ČD škodováky veřejně nezeptá, protože by tím poukázal na (doufám že bývalý) komplot ČD se Škodovkou.
Většinu těchto zakázek by neměl být až takový velký problém dohledat, jejich celková hodnota by měla činit mnoho miliard Kč (když zvážíme že i jediný ešus stojí čtvrt miliardy).
Takže na místě mluvčiho ČD bych se toho licoměrného Škodiváka co tuhle tak zatvrzele bazíroval na tom že jim jde především o to aby "vše proběhlo podle zákona" (což je podle interpretace Schade aby proběhlo VŘ, což je ovšem výhradně interpretace jejich NE všeobecně uznávaná) zeptal jestli ví kolik zakázek bylo škodě přiděleno taktéž bez VŘ (nemluvím o těch kde VŘ proběhlo krutě formálně s jediným přihlášeným a zároveň dopředu známým vítězem) a v jaké celkové ceně a zda tam jim to nevadilo??
Osobně jsem když slyším argumenty Škodiváků tak jsem rudý vzteky a tuto Kyperskou firmu bych propříště - hm, ne vyškrtl, ale plně zrovnoprávnil v příštích VŘ, což podle mě znamená že by jejich další šance uspět klesly z nějakých 75-90% doposud někam k 25% do budoucna... joj to by se ušetřilo peněz, a rázem bysme mohli vidět že železniční vozidla můžou být i pěkná/slušná!
A začal bych tím že u příští série příměstských jednotek (patrových) bych nepožadoval kompatibilitu s předchozími - taková sviňská maličkost a kolik by to udělalo dobra ve výsledku!
A vůbec ničemu by to nemuselo vadit, vždyť už stejně dávno měla být objednávána jiná vozidla, hlavně dvousystémová, s lepší trakcí, taková by se se současnými ešusy stejně nespojovala...
Ani ne. Ale zmátla vás chyba v článku. Není pravda, že "zároveň byla dnes zadána zakázka".
Datum zadání zakázky: 13.6.2011
http://www.isvzus.cz/usisvz/usisvz01011Prepare.do?znackaForm=6006374606001&poradi=1&priloha=oddilV1
Ale datum zveřejnění: 05.08.2011
http://www.isvzus.cz/usisvz/usisvz01011Prepare.do?znackaForm=6006374606001
Podobně jako u RailJetů totiž nejde o žádné výběrové řízení.
IV.1.1) Druh řízení: Jednací bez výzvy k účasti v soutěži
Jen ať je každému jasné, že i se Škodovkou se jedná (jednalo) bez VŘ, když je důvod.
V jakém úseku se s RS1 počítá na sklonově náročné trati? Na úseku Liberec Tanvald nebo i Tanvald Harrachov? Budou RS1 jezdit i na jiných úsecích v Libereckém kraji? Dále jsem se chtěl zeptat, jestli se nebudou dělat nějaké úpravy tratě či terénu na 036. Mezi místem Liberec Baumax - přejezd se světelnou signalizací a Vesec u Liberce - most, se domnívám, že je možné zvýšit traťovou rychlost na 60 km h. Kdyby se upravilo kolejiště ve Vesci u Liberce->pokud by to bylo proveditelné, mohla by tato traťová rychlost být možná až do Vratislavic k zastávce.
Dále jsem rád, že mezi Prosečí a Vratislavicemi je světelná signalizace. Je skutečně znát rozdíl v cestování. Mezi Vratislavicemi a Jabloncem dolním nádraží bych měli být ponechány jen nejdůležitější přejezdy. A zbytek zrušit. V dnešní době má skoro každý auto a k dalšímu přejezdu by to nebylo daleko. V Proseči za zastávkou by nebylo špatné umístit světelnou signalizaci. Zde je potřeba. Mezi Prosečí a Jabloncem n n dolním nádraží jsou tři přejezdy pokud nepočítám tento velký. Zbytečné, aby byl přejezd na každém roku. Navíc jsou zde ,,asfaltové cesty´´ ve velkém stoupání. V Proseči u zastávky přejezd je a nad Prosečí ještě jeden přejezd je také. To bohatě stačí. Také se domnívám, že by nebylo špatné upravit terén těsně u přejezdu na Nové Vsi po směru jízdy k Jablonec n N zastávka. Je zde 30 km h a navíc tento rychlostník je docela před tímto místem ve směru na Lučany. Zlepšilo by to viditelnost k chráněnému železničního přejezdu světelnou signalizací a závorami. Navíc by se nevytvářela ta kupa sněhu hned u přejezdu a neblokovalo by to závory. Dále by byla vhodná světelná signalizace v Lučanech n N. Ve Smržovce za nádražím v místě před Smržovským viaduktem asi světelná signalizace chybí. Pokud tam tedy není. Ty skály před přejezdem tomu moc nepřidávají, zde se s tím asi nic dělat nedá. Dále světelná signalizace ve Smržovce střed opět není. Mezi Smržovkou střed a Smržovkou dolním nádraží jsem nepochopil rychlostník 45 km h. Je to nepatrný oblouk a domnívám se, že 50 km h zvládne bez úpravy. Když ho srovnám s oblouky o malých poloměrů oblouků ve dvou místech a to na mostě za tunelem pod Jabloncem n N dolním nádražím a těsně před Vratislavicemi zastávkou ve směru na Liberec.Na obou místech je traťová rychlost 50 km h. Dříve 40 km h. Dále Smržovka dolní nádraží před zastávkou opět světelná signalizce není. Dále se domnívám, že by bylo možné po úpravě tratě zvednout traťovou rychlost mezi Smržovkou střed a Smržovkou dolním nádražím a Jabloneckými Paseky a Lučany na 55- 60 km h.
A také se domnívám, že by bylo možné na trati 035 traťovou rychlost na 60 km h pokud by se vyměnili výměny ve Velkých Hamrech na hlavní koleji ponechat až do Plavů.
Za jaké si futuristické scifi berte nápad vybudování tunelu z Jablonce n N hlavního nádraží do místa Zeleného údolí v lese pod Jabloncem dolním nádražím za tunelem a za mostem. Skrátila by se železniční trať. Jablonec n N dolní nádraží by být nemuselo.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.