..: Cestující na lince S7 trati 171 čeká nepřetržitá výluka :..

Vlak na snímku míjí hradlo Kazín se blíží k zastávce Černošice-Mokropsy na trati 171, foto: Vítek_V Beroun — Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zanedlouho přistoupí k neodkladné opravě železničního svršku v úseku Praha–Radotín – Dobřichovice na trati 171. Právě tato trať a úsek je přitom již dlouho nechvalně proslulý svým neakceptovatelným stavem. Nepřetržitá výluka bude zahájena v pondělí 11. července a potrvá až do 5. srpna. Ve zmíněném období by mělo dojít k souvislé výměně pražců, kolejnic a v neposlední řadě také ke strojnímu čištění štěrkového lože včetně úpravy příkopů. V několika kilometrech trati bude položena také bezstyková kolej. Výluka na „berounské“ se dotkne také trati 173, kde bude několik spojů kvůli zavedeným odklonovým rychlíkům z Prahy odřeknuto nebo nahrazeno náhradní autobusovou dopravou. Souběžně proběhne také výluka na trati 200 v úseku Zdice – Březnice.

Trať 173 Praha–Smíchov – Rudná u Prahy – Beroun

Motorový vůz řady 810 na trati 173, foto: Vítek_V Na této trati bude z důvodu odkloněných rychlíků 752 a 818 přijato následující opatření. Vlaky Os 19900, Os 19902 a Os 19907 budou v úseku Nučice - Beroun a opačně nahrazeny náhradní autobusovou dopravou, která pojede dle výlukového jízdního řádu. Vlaky Os 19940 a Os 19942 budou odřeknuty bez náhrady, cestující využijí následující vlak. Z důvodu zrušení většího množství osobních vlaků v úseku Praha hl.n. – Praha–Smíchov budou ve všech vlacích v tomto úseku platit jízdní doklady PID. Alternativně lze také použít pro cestu z Berouna pravidelné autobusové spoje v kombinaci s pražským metrem. Opatření platí po celou dobu konání výluky na trati 171, tedy až do 5. srpna 2011. Zastávky náhradní autobusové dopravy jsou popsány níže v tabulce.

Zastávky náhradní autobusové dopravy na trati 173
Nučicepřed staniční budovou
Nučice zastávkau železniční zastávky
Loděnicev obci na zastávce autobusů PID "Loděnice"
Vráž u Berounav obci na zastávce autobusů PID "Vráž, rozc. k žel.st."
Beroun–Závodíve směru Rudná u Prahy umístěna na zastávce MHD "Brožíkova" (cca 100 metrů od staniční budovy žst. Beroun–Závodí), ve směru Beroun budou zřízeny dvě zastávky náhradní dopravy na zastávkách MHD "U Slavaše" a "U Černého koně"
Berounpřed staniční budovou

Trať 171 Praha hl.n. – Dobřichovice – Beroun

363.082 při výluce přijíždí do Zadní Třebaně, foto: Vítek_V 363.061 v Praze-Radotíně, foto: Vítek_V V pondělí 11. července bude na trati 171 v úseku Praha–Radotín – Dobřichovice zahájena zmiňovaná nepřetržitá výluka, která potrvá až do 5. srpna 2011. Cestující by měli věnovat zvýšenou pozornost výlukovému jízdnímu řádu, jenž bude platit po celou dobu trvání prací. Rychlíky a expresy ve směru do Plzně budou z pražského hlavního a smíchovského nádraží odjíždět vždy o osm minut dříve, v opačném směru přijedou o deset minut později. Vlaky R 752 a 818 vyjedou v pracovní dny s 15 minutovým náskokem a budou vedeny odklonem přes Rudnou u Prahy. V čele těchto vlaků bude v úseku Praha – Plzeň řada 750.7, resp. 754. Dále se spoje řídí běžným jízdním řádem. Do 27. července budou navíc rychlíky z/do Českých Budějovic nahrazeny autobusy až z/do Březnice, neboť i tam bude probíhat výluka (viz níže).

451_rado_výluka, foto: Vítek_VNejvětší změny se týkají regionálních spojů linky S7, kde bude řada vlaků odřeknuta, ukončena v jiné stanici nebo vedena v pozdější časové poloze jako Zvl. Os 35xxx. Některé rychlíky či expresy budou navíc v pracovní dny mimořádně zastavovat také ve stanicích Praha–Radotín, Zadní Třebaň či Řevnice. Ve všech vlacích, včetně kategorií R a Ex, platí jízdní doklady PID. Na trati 172, vedoucí ze Zadní Třebaně do Lochovic, je zásadně upravena časová poloha všech vlaků tak, aby byla zajištěna přípojná vazba na spoje z/do Prahy. Přímý a lehátkový vůz (vozy 363 a 364) od R 440 nepojedou řazeny na vlaku R 750, ale do Plzně dorazí spojem Ex 350 a odtud budou pokračovat až vlakem R 752.

Osobní vlaky z pražského hlavního nádraží do Úval a opačně budou vedeny jednotkou řady 451, všechny ostatní vlaky linky S7 (včetně zvláštních) by měly být vedeny dvěma jednotkami řady 471.

Trať 200 Zdice – Příbram – Protivín

R 1248 na trati 200, foto: Martin Klecán Souběžně s výlukou na trati 171 bude probíhat v době od 11. července do 27. července také nepřetržitá výluka na trati 200, tentokrát v úseku Zdice – Březnice. Všechny rychlíky jsou nahrazeny náhradní autobusovou dopravou v úseku Praha–Smíchov – Beroun – Příbram – Březnice a opačně. Osobní vlaky jsou nahrazeny v úseku Beroun – Březnice a opačně, na trati 204 Březnice – Rožmitál p.T. v celé trase. Rychlíky série 1244 až 1254 pojedou v úseku Březnice – České Budějovice o zhruba 20 minut později. U osobních vlaků Beroun – Protivín není ve stanici Březnice zajištěn přestup od spojů náhradní dopravy na vlak ve směru Protivín. Vybrané spoje náhradní dopravy za osobní vlaky Březnice – Beroun jedou ze stanice Lochovice do stanice Zdice přes Hořovice, kde bude zajištěn přípoj na rychlíky ve směru Plzeň a Praha. Náhradní doprava bude organizována taktéž podle výlukového jízdního řádu, přičemž odjezdy ze stanice Praha–Smíchov jsou v dřívější časové poloze. V drtivé většině spojů náhradní dopravy je vyloučena přeprava jízdních kol. Od 28. července do 5. srpna, tedy po skončení výluky na trati 200, budou rychlíky z/do Českých Budějovic začínat, resp. končit v Berouně, kde cestující mohou použít následující spoj.

Výlukové zastávkové jízdní řády PID: Výlukový JŘ 171, Výlukový JŘ 173

Výlukové jízdní řády SŽDC/ČD: Výlukový JŘ 171, Výlukový JŘ 173, Výlukový JŘ 200

Zdroje: České dráhy, SŽDC


Dominik Jaroš , Vítek_V | 7.7.2011 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Mrwigles  mail  
16.07.2011 (20:49)  
100 milionů a vypadá to na pročištění štěrku, úpravu svahů a nových kolejnic... ty staré rozpraskané pražce asi zůstají... kdo ví jestli zmizí ty dřevěné z Černošic...
14.07.2011 (21:14)  
Jenže správce systému, případně provozovatel dráhy tvrdí, že výluky nejsou jeho starost (opatření vymyšlená dopravcem) a chce za každou takovou změnu platit.
14.07.2011 (20:57)  
Martin Jarath : jak příslušný odbor odmítá - data do informačních systémů snad nalévá správce systému, který je za to placen ... tím spíše, že dopravci ČD je celkem houby do toho, co je v info systému, neb tam jsou i vlaky jiných dopravců.
Za obsah vývěsných (elektronických) jízdních řádů [a jeho změn] snad odpovídá provozovatel dráhy ....

bazala68 : no ono to bohužel přijde tím busem po dálnici přece jen rychleji, protože musíte počítat i s dobou nutnou na přestup a z hlediska cesttujícího je pohodlnější, když ho odvezete do Březnice busem na jeden přestup než přes hrbatou vlakem na bus a pak další přestup ... ten dvojí přestup cestující násobně naštve ...
11.07.2011 (22:29)  
VV:
Na hlavním je informování obecně tragické. Částečně je to dáno zoufale nízkým rozsahem informačních prostředků (navíc ty tabule na peronech nejdou často při slunečním svitu vůbec přečíst), částečně zřejmě i "ochotou" obsluhy (i jejího vedení - příslušný odbor často odmítá výluková opatření do IS zapracovat).
Není to tak dlouho, co byla plánovaná NAD z Prahy do Roudnice(?), ale na tabulích ještě 5 minut před odjezdem svítilo 4. nástupiště. Výluky po trase se pro jistotu uvádějí pouze v hlášení, a to navíc často chybně (úseky, mimo termíny konání atp.).
V ČB je pro změnu výlukový JŘ pro tuto výluku schovaný na odvrácené straně panelů (ode zdi sotva půl metru - tam sotva bude kdo co hledat).

Výluk je sice hodně, ale tím spíš by měly být informace o nich kvalitní. Je smutné, když pak ani průvodčí netuší, co ji na trase čeká (viz společná souprava a pak i NAD za R do Brna a Prahy u Veselí).
registrovaný uživatel bazala68  mail  
11.07.2011 (11:21)  
Na tuto spádovou oblast výluk opravdu hodně. Ale má to smysl, udělat to na jednou. Doufám, že i pořádně. Přemýšlím ale, co budou dělat na 200. Ze Zdic do Libomyšle to dělali nedávno a až po Rejkovice mi svršek připadne ve slušném stavu. Z Rejkovic do Příbrami je to ovšem horší. A za Příbram to už netuším. Ví někdo více?
Zajímavé je, že přes hrbatou je přetrasováno minimum vlaků. Raději pojede autobus a nákladní auto na bagáž.
11.07.2011 (7:39)  
První postřeh z prvního dne výluky a provozu,
vlak 8810, který jezdí z Úval do Radotína, ovšem při výluce končící na hlavním v režii 451+051+451 u kusého nástupiště 1.b byl ve skutečnosti INISem stále hlášen jako pokračující dále i přestože přijel na kusou kolej (že by slepé nabouchání do stroje při myšlenkách na ranní kafíčko?!), stejně tak na všech panelech stále Praha-Radotín. Až v čase jeho pravidelného odjezdu, tj. v 6.15 žádná omluva, či změna nástupiště, jen mezi řečí plechové huby zmínka o vlaku 8810, který odjede do Radotína ovšem ze 4. nástupiště.
Že by na hlavním byla "tradiční směna" (pod svícnem PO PHln je největší tma?!) a jaksi její osazenstvo pozapomnělo na výluku a náhradní soupravu? O to vetší překvápko byla pro lidi obutá poskakující 810 s jedním kočárem k dobru.
Takže jestli bude ten cca měsíc probíhat tímhle stylem...no, tak to potěš pánbůh.
registrovaný uživatel junkrs 
10.07.2011 (13:19)  
Zrovna včera jsem jel z Plzně do Prahy a zpět a taky mě žádné na výluku a posunuté odjezdy a příjezdy upozorňující tabude do očí "nepraštily". V sobotní MFDnes v plzeňské příloze je sice o tomto zmínka v malinkém článečku, ale toho si asi taky moc lidí nevšimne. To zase bude nadávek... :-(
registrovaný uživatel eMKo 
08.07.2011 (13:36)  
Pavel Z: Jezdím pravidelně a ani dneska jsem si na nádraží ničeho nevšiml. Článku na želpage jsem si všiml a poděkoval jsem za něj. To není nic proti ČD, je to v podstatě moje chyba, že nečtu nástěnky nebo čas od času nezkouknu weba.

Ano, můžu být víc in a nechat si posílat výluky, i jsem je jednu dobu přihlášené měl, ale poté co mně několik měsíců chodily maily o výlukách u Chrástu u Plzně jsem to zase zrušil (jezdím Beroun-Praha).
08.07.2011 (11:07)  
743 010-1: Nicméně je to zcela legitimní obor dokumentární fotografie - třeba jako foto z válečných událostí.

Ale jo, já to taky tak beru. Rozhodně to nemělo vyznít jako kritika šotičů. Já z té doby nemám třeba nic, protože ráno jsem odjel do Prahy (den kdy se vylila Berounka), za Řevnicema jsme vykoupali pantograf v půl metru vody, co tam natekl z Brd a pak rovnou na 1/2 na ONJ. No a během dne se už jen vršily šestivozky na ONJ a já se domů dostal asi někdy za 4 dny. Takže veškerá "dokumentační" technika se válela nevyužitá doma na stole.
08.07.2011 (10:34)  
Pavel Z: Jel jsem tam 15.8.2002 a mezi Zbuzany a Nučicemi bylo dost fotičů. Viděl jsem je z okna. Myslím, že na tu tehdejší cestu včetně detailů jen tak nezapomenu.

Vím, že povodňové fotky jsou eticky ožehavé téma, ergo že lidi měli jiné starosti než šotit. Nicméně je to zcela legitimní obor dokumentární fotografie - třeba jako foto z válečných událostí.

J. Petrák: díky za odkazy (-:
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko