..: Cestující na lince S7 trati 171 čeká nepřetržitá výluka :..

Vlak na snímku míjí hradlo Kazín se blíží k zastávce Černošice-Mokropsy na trati 171, foto: Vítek_V Beroun — Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zanedlouho přistoupí k neodkladné opravě železničního svršku v úseku Praha–Radotín – Dobřichovice na trati 171. Právě tato trať a úsek je přitom již dlouho nechvalně proslulý svým neakceptovatelným stavem. Nepřetržitá výluka bude zahájena v pondělí 11. července a potrvá až do 5. srpna. Ve zmíněném období by mělo dojít k souvislé výměně pražců, kolejnic a v neposlední řadě také ke strojnímu čištění štěrkového lože včetně úpravy příkopů. V několika kilometrech trati bude položena také bezstyková kolej. Výluka na „berounské“ se dotkne také trati 173, kde bude několik spojů kvůli zavedeným odklonovým rychlíkům z Prahy odřeknuto nebo nahrazeno náhradní autobusovou dopravou. Souběžně proběhne také výluka na trati 200 v úseku Zdice – Březnice.

Trať 173 Praha–Smíchov – Rudná u Prahy – Beroun

Motorový vůz řady 810 na trati 173, foto: Vítek_V Na této trati bude z důvodu odkloněných rychlíků 752 a 818 přijato následující opatření. Vlaky Os 19900, Os 19902 a Os 19907 budou v úseku Nučice - Beroun a opačně nahrazeny náhradní autobusovou dopravou, která pojede dle výlukového jízdního řádu. Vlaky Os 19940 a Os 19942 budou odřeknuty bez náhrady, cestující využijí následující vlak. Z důvodu zrušení většího množství osobních vlaků v úseku Praha hl.n. – Praha–Smíchov budou ve všech vlacích v tomto úseku platit jízdní doklady PID. Alternativně lze také použít pro cestu z Berouna pravidelné autobusové spoje v kombinaci s pražským metrem. Opatření platí po celou dobu konání výluky na trati 171, tedy až do 5. srpna 2011. Zastávky náhradní autobusové dopravy jsou popsány níže v tabulce.

Zastávky náhradní autobusové dopravy na trati 173
Nučicepřed staniční budovou
Nučice zastávkau železniční zastávky
Loděnicev obci na zastávce autobusů PID "Loděnice"
Vráž u Berounav obci na zastávce autobusů PID "Vráž, rozc. k žel.st."
Beroun–Závodíve směru Rudná u Prahy umístěna na zastávce MHD "Brožíkova" (cca 100 metrů od staniční budovy žst. Beroun–Závodí), ve směru Beroun budou zřízeny dvě zastávky náhradní dopravy na zastávkách MHD "U Slavaše" a "U Černého koně"
Berounpřed staniční budovou

Trať 171 Praha hl.n. – Dobřichovice – Beroun

363.082 při výluce přijíždí do Zadní Třebaně, foto: Vítek_V 363.061 v Praze-Radotíně, foto: Vítek_V V pondělí 11. července bude na trati 171 v úseku Praha–Radotín – Dobřichovice zahájena zmiňovaná nepřetržitá výluka, která potrvá až do 5. srpna 2011. Cestující by měli věnovat zvýšenou pozornost výlukovému jízdnímu řádu, jenž bude platit po celou dobu trvání prací. Rychlíky a expresy ve směru do Plzně budou z pražského hlavního a smíchovského nádraží odjíždět vždy o osm minut dříve, v opačném směru přijedou o deset minut později. Vlaky R 752 a 818 vyjedou v pracovní dny s 15 minutovým náskokem a budou vedeny odklonem přes Rudnou u Prahy. V čele těchto vlaků bude v úseku Praha – Plzeň řada 750.7, resp. 754. Dále se spoje řídí běžným jízdním řádem. Do 27. července budou navíc rychlíky z/do Českých Budějovic nahrazeny autobusy až z/do Březnice, neboť i tam bude probíhat výluka (viz níže).

451_rado_výluka, foto: Vítek_VNejvětší změny se týkají regionálních spojů linky S7, kde bude řada vlaků odřeknuta, ukončena v jiné stanici nebo vedena v pozdější časové poloze jako Zvl. Os 35xxx. Některé rychlíky či expresy budou navíc v pracovní dny mimořádně zastavovat také ve stanicích Praha–Radotín, Zadní Třebaň či Řevnice. Ve všech vlacích, včetně kategorií R a Ex, platí jízdní doklady PID. Na trati 172, vedoucí ze Zadní Třebaně do Lochovic, je zásadně upravena časová poloha všech vlaků tak, aby byla zajištěna přípojná vazba na spoje z/do Prahy. Přímý a lehátkový vůz (vozy 363 a 364) od R 440 nepojedou řazeny na vlaku R 750, ale do Plzně dorazí spojem Ex 350 a odtud budou pokračovat až vlakem R 752.

Osobní vlaky z pražského hlavního nádraží do Úval a opačně budou vedeny jednotkou řady 451, všechny ostatní vlaky linky S7 (včetně zvláštních) by měly být vedeny dvěma jednotkami řady 471.

Trať 200 Zdice – Příbram – Protivín

R 1248 na trati 200, foto: Martin Klecán Souběžně s výlukou na trati 171 bude probíhat v době od 11. července do 27. července také nepřetržitá výluka na trati 200, tentokrát v úseku Zdice – Březnice. Všechny rychlíky jsou nahrazeny náhradní autobusovou dopravou v úseku Praha–Smíchov – Beroun – Příbram – Březnice a opačně. Osobní vlaky jsou nahrazeny v úseku Beroun – Březnice a opačně, na trati 204 Březnice – Rožmitál p.T. v celé trase. Rychlíky série 1244 až 1254 pojedou v úseku Březnice – České Budějovice o zhruba 20 minut později. U osobních vlaků Beroun – Protivín není ve stanici Březnice zajištěn přestup od spojů náhradní dopravy na vlak ve směru Protivín. Vybrané spoje náhradní dopravy za osobní vlaky Březnice – Beroun jedou ze stanice Lochovice do stanice Zdice přes Hořovice, kde bude zajištěn přípoj na rychlíky ve směru Plzeň a Praha. Náhradní doprava bude organizována taktéž podle výlukového jízdního řádu, přičemž odjezdy ze stanice Praha–Smíchov jsou v dřívější časové poloze. V drtivé většině spojů náhradní dopravy je vyloučena přeprava jízdních kol. Od 28. července do 5. srpna, tedy po skončení výluky na trati 200, budou rychlíky z/do Českých Budějovic začínat, resp. končit v Berouně, kde cestující mohou použít následující spoj.

Výlukové zastávkové jízdní řády PID: Výlukový JŘ 171, Výlukový JŘ 173

Výlukové jízdní řády SŽDC/ČD: Výlukový JŘ 171, Výlukový JŘ 173, Výlukový JŘ 200

Zdroje: České dráhy, SŽDC


Dominik Jaroš , Vítek_V | 7.7.2011 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
08.07.2011 (10:22)  
Pavel Z) Nějaké fotografie má na svých stránkách Martin Válek – www.martinvalek.net
08.07.2011 (9:37)  
743 010-1: nemáte někdo nějaké obrázky odklonů po 173 ze srpna 2002? Nepochybně jsou to cenné dokumentární fotky.

Docela rád bych taky nějaké fotky viděl, ale o tom lemování fotografy kolem tratě bych pochyboval. Něco se určitě vyfotilo, ale žádné zázraky bych nečekal. Lidi měli jiné starosti.


eMKo: Díky za článek, jinak bych se asi vůbec nedověděl, že se něco chystá

No sorry, ale myslím, že to bylo dostatečně včas zveřejněno i na stránkách dopravce. Chápu, že tam je to takové nečtivé a bez obrázků, ale čistě výlukový JŘ byl vyvěšen určitě 14 dní předem. Nechce to navštěvovat jen Želpage. Mmch není problém si nechat posílat výluky mailem. Pro náhodné cestující to tedy není, ale ti pravidelní, by se pak mnohdy nemuseli divit, že "nic nejede" a "že jim nikdo nic neřekl".
registrovaný uživatel eMKo 
08.07.2011 (8:42)  
Dominik Jaroš: Díky!
08.07.2011 (8:15)  
eMKo: Podívejte se do výlukového jízdního řádu, tam je vše přehledně zpracováno, který vlak (ne)pojede.

http://gvd.cd.cz/gvd/k171vyluka10.pdf
registrovaný uživatel eMKo 
08.07.2011 (8:08)  
Díky za článek, jinak bych se asi vůbec nedověděl, že se něco chystá. Bohužel (ani z těch tiskových zpráv ČD) nerozumím tomu, co všechno bude a nebude jezdit. Je fajn, že IDOS píše, že na trase rychlíku je výluka, ale to znamená co - vlak pojede přes 173 nebo se nějaký kus pojede autobusem.. ach jo.
08.07.2011 (7:47)  
AD přechodnost. Přechodnost se řeší pouze u lokomotiv u vozů jen traťová třída čili jejich hmotnost na nápravu. V dobách kdy se stavěla sídliště do Prahy Řeporyj zajížděly s materiálem i sergeje(781),v 90 tých letech nebyly v úseku Rudná - Smíchov přechodné ani brejlovci (750,3). Při povodních se přes Rudnou tahaly rychlíky občas i s nečinným esem (363) a po nějakých změnách a výluce v letošním roce už opět brejlovci (750) přechodnost mají.
08.07.2011 (7:40)  
Jen k upřesnění toho co se bude dělat:

2.traťová kolej P.Radotín - Dobřichovice:
ve výluce bude provedena souvislá výměna kolejnicových pasů v km 10,230 - 14,050 a 14,225 - 15,200 v novém tvaru UIC 60. V km 15,200 - 19,067 budou odstraněny staré svary, kolejnice posunuty, provedena záměna kolejnic R 65 a zřízena BK včetně UT. Strojní čištění štěrkového lože včetně úpravy příkopů a banketů bude provedeno v km 12,800 - 19,067. V celém mezistaničním úseku bude provedena ojedinělá výměna pražců.
U přejezdů v km 18,552; 16,048 a 15,588 bude provedena demontáž + montáž z důvodu uvedených prací a následně zřízen povrch ze živice. Práce na přejezdech budou konány za současné silniční uzavírky přejezdů.
Úprava GPK včetně doplnění štěrku a úpravy kolejového lože do profilu bude provedena v km 10,230 - 17,300.

Dopravna Praha-Radotín:
v dopravně P.Radotín bude provedena výměna celých sad výhybkových pražců ve výhybkách č. 25,27,29,31, 26,28,30. Při výluce výhybek 29 + 31 bude znemožněn vjezd na vlečku "Českomoravský cement, a.s."

1.traťová kolej Dobřichovice - P.Radotín:
ve výluce budou odstraněny staré svary, kolejnice posunuty, provedena záměna kolejnic R 65 a zřízena BK včetně UT.

zdroj ROV


Takže určité zlepšení tam vidím, ale žádný zázrak to nebude. Doufám, že se šetří z důvodu předpokládané komplexní rekonstrukce, i když takhle se šetří na několika tratích už hodně let a jsme tam kde jsme. 3
08.07.2011 (6:58)  
Opatření plně chápu. Mimořádné situace vyžadují momořádná řešení.
FRK
07.07.2011 (22:43)  
Jejda! Pět minut po dvanácté! Chudákům zaměstnancům na Berounské se snad aspoň trochu uleví v tom smyslu, že kromě cvrkotu hooodně hustého pravidelného provozu nebudou muset řešit takové množství mimořádných událostí.

Ondrys11: 173 se nezdá. Za povodní r. 2002, kdy bylo údolí Berounky zdevastované, tam tudy jezdilo dost odklonů. Pamatuji si, jak jsem tam tudy tehdy jel rychlíkem "Vysočina" směr Cheb. V Řeporyjích jsme křižovali s hodně dlouhým rychlíkem (expresem, už nevím) s lůžkovými vozy. Ten vlak se do stanice nevešel, zastavil u odjezdového návěstidla a čekal na nás, několik vozů přesahovalo za zhlaví. My vjeli do nádraží, vešli jsme se tam, on se kolem nás "protáhl" a my pokračovali. V čele vlaků byly v obou případech 2 x 749 (nebo 751, nevím, jelo to, co mělo kola a bylo volné). A asi nebyly na dvojčlenné řízení, pamatuji si, že si fírové dávali návěsti houkačkou.
Třebaže byly povodně tragické a od "povodňové turistiky" se důrazně distancuji, chápu nadšení i poslání fotografů a šotoušů, kteří celou "Hrbatou" lemovali.

A propos: otázka do pléna - nemáte někdo nějaké obrázky odklonů po 173 ze srpna 2002? Nepochybně jsou to cenné dokumentární fotky.
registrovaný uživatel Kakov 
07.07.2011 (21:34)  
Ondrys11: a proc by nemeli? svejci tam uz parkrat jezdili a predpokladam, ze mezi 2/3 a 6 vozovým vlakem není v prechodnosti rozdíl, pokud typ vagonu a loko jsou stejne
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko