Praha — České dráhy modernizují nejen osobní vozy, ale také lokomotivy. 19 kusů starší řady 750, lidově nazývané brejlovec, bude zmodernizováno na základě vypsaného výběrového řízení. Obdobný typ úspěšně využívá řada nákladních dopravců v České republice – ČD Cargo, OKD Doprava nebo TSS. Dále i v Itálii – RTC nebo DFG. Modernizace proběhne v rámci obnovy starších motorových lokomotiv. Do budoucna však budou lokomotivy nahrazeny moderními motorovými vozy nebo jednotkami a v souvislosti s předpokládanými projekty elektrifikace dalších tratí by se již pro motorové lokomotivy nenašlo uplatnění. Proto dávají České dráhy přednost modernizaci staršího typu před nákupem nových vozidel jako Siemens EuroRunner či Bombardier Traxx DE.
Modernizace proběhne po vzoru lokomotiv řady 753.7. Dosazen bude výkonnější, ale energeticky i údržbově úspornější spalovací motor Caterpillar. Dojde také ke snížení emise výfukových plynů a hladiny hluku. Díky těmto lokomotivám budou moci České dráhy vyřadit nejstarší motorové lokomotivy řady 749 a omezit provoz kapotových lokomotiv řady 742, které kvůli výhledu ze stanoviště strojvedoucího nejsou vhodným řešením pro vozbu osobních vlaků. Všechny lokomotivy mají být dokončeny do 24 měsíců od podpisu kontraktu, tedy do konce roku 2012. Nasazeny by měly být zejména na rychlíky z Hradce Králové do Trutnova a Letohradu, v okolí Brna a nahradit by měly právě zamračené na výkonech do Českých Budějovic, Tanvaldu a také na některých regionálních spojích.
Jedním z favoritů bude českotřebovská opravna CZ LOKO, která již má hotový projekt na modernizace těchto lokomotiv – 30 z nich realizuje jako řadu 753.7 pro ČD Cargo. Licenčně mají jejich projekt v portfoliu také slovenské ŽOS Zvolen a dodávají jej jako řady 756 pro Železničnů spoločnosť Cargo Slovakia (ZSCS). Varianta pro ČD by měla zařízení pro vytápění vlakových souprav. Financování modernizačního programu má zajišťovat zpětný leasing.
Zdroj: České dráhy
1 2 | Zpráv na stránku: |
Jen by me jeste zajimalo : kdy se ma byt draty Jar - Tu (032); zda driv nebude tunel Ceska Skalice - NA; zda budou po nasazeni jednotek vhodnych pro rychliky vedeny opet i prime rychliky Mezimesti - Praha, ktere jsou, jak si kazdy tyden v patek a nedeli uvedomim, tolik potreba. Autobusy nejsou zde 100% na miste :-(
To je sice pravda, ale z komponent a celých sad dodávaných z CZ Loko (např. z pobočky v Jihlavě). Zmínka o tom byla v reportáži na www.vlaky.net http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/003285-CZ-LOKO-Jak-se-dari-v-Jihlave.asp ...ale nemyslím to ve zlém!!!
Skutečně, pořizovat sérii méně než 30 nových dieslů a rozházet je po republice, když to brejlovci po modernizaci můžou obstojně zastát taky, mi v dnešní situaci nepřijde jako potřebná investice. Radši pořídit motorové jednotky a vyházet ty krátké klasiky Pha-ČB, Lbc-UL.
Jsem rád za modernizaci brejlovců, mají charisma. Zároveň mi je ale líto, že se před cca deseti lety podobné kúry nedočkaly mé oblíbené bardotky. Teď už jsou na to moc staré )-:
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.