Skalice nad Svitavou -
Bylo dvacet minut před osmou hodinou ranní, poklidné pondělní ráno 18.2.2008. Do nádraží ve Skalici nad Svitavou vjížděla souprava rychlovlaku Pendolino. Ve stejném okamžiku a ve stejném místě se ale tři muži rozhodli přecházet přes koleje. Dvěma se to podařilo, třetímu se ale toto rozhodnutí stalo osudným.
Muž přijel vlakem z Boskovic. Místo, aby využil nadchod, vydal se přes koleje. Když zaregistroval vlak, rychle se snažil vrátit zpět na nástupiště, jenže v kolejišti nechal nohu. Strojvůdce použil rychlobrzdu. Železničáři neprodleně přivolali záchranáře. Třiapadesátiletý muž měl poraněný levý kotník. Vůz zdravotnické záchranné služby s lékařem jej převezl na chirurgii boskovické nemocnice. Tentokrát měl neopatrný chodec štěstí. Ve většině případů podobné střety s rychlovlaky končí smrtí. Drážní inspekce, která případ na místě vyšetřovala, potvrdila vinu na straně muže. Cestující z Pendolina směřujícího na spoji SC Slovenská strela z Bratislavy do Prahy se museli kvůli nehodě smířit jak se zpožděním, tak s přestupem na náhradní soupravu.
zdroj: vlastní pozorování
| 21.2.2008 (22:00)
To pokutování by mělo být za zpoždění vlaku a to i s přípoji.
* vedoucího zaměstnance RCP
* RIBŽD
* nehodové pohotovosti ostatních složek ČD
* ústředního dispečera
* nehodového dozoru OS ČD
Výpravčí sám komunikuje s HZS ČD, záchrankou, PČR a nehodovou pohotovostí vlastní organizační složky.
Drážní úřad se nevyrozumívá, co by na nehodě dělal.
Drážní inspekci vyrozumívá RIBŽD.
(viz 1/D17 > prováděcí opatření k D17)
P.S. Srážka s větším zvířetem nedojde-li při ní, ke zranění osob,nebo poškození drážního vozidla,které znemožní jeho další jízdu se za mimořádnou událost nepovažuje a proto nevyšetřuje.V opačném případě případě postup jako u osob čili MU.
P.S.1 Dle zákona o drahách je vstup osob na provozovanou dopravní cestu zakázan mimo vyhrazená místa.
"Ve většině případů podobné střety s rychlovlaky končí smrtí."
Tato věta už působí úplně absurdně. Jak kdyby v případě jiného vlaku to končilo jinak...
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.










