Česká republika - Spoje ČD budou v pondělí 31. prosince jezdit jako v pracovní dny; po 18 hodině však bude postupně provoz regionálních i některých dálkových vlaků utlumen. V úterý 1. ledna 2008 naopak pojedou vlaky podle nedělních jízdních řádů, bude ale částečně slabší ranní provoz. Regionální vlaky s časem odjezdu po 18 hodině podle jízdního řádu na Silvestra nejedou, stejně jako řada vnitrostátních rychlíků či vlaků InterCity. Poslední pendolino z Prahy do Ostravy odjede už v 15:23. Výjimku tvoří pouze noční mezinárodní rychlíky a vlaky EuroNight do Německa, Polska i na Slovensko, které jedou bez omezení i v noci z 31.12. na 1.1.
ČD očekávají, že kvůli návratu lidí po Vánocích a silvestrovských oslavách budou jezdit vlaky v dalších dnech téměř plné. Cestující proto vybízejí, aby si koupili jízdenky v předprodeji a vyhnuli se tak případným frontám u pokladen. Na rychlíky a vlaky vyšší kvality je možné koupit jízdenky na internetu. V následujících dnech budou naopak vypraveny posilové rychlíky 1420/1421 Vihorlat v trase Košice - Praha, které by měly aspoň trochu ulehčit situaci v této frekventované relaci.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Podobně jezdí mezistátní EN vlaky v jiných státech.
U 224/225 byste personál speciálů "odsoudil" k dalšímu 24 hodinovému pobytu ve vratné stanici. Navíc ten personál nejsou zaměstnanci dopravce, ale jiných společností (JLV, Wagon Slovakia), takže je třeba respektovat i jejich názor.
Kdysi byly i "ubytovací vlaky" (Hornád, Devín) na "Vánoce, Nový rok, Velikonoce" redukovány, ale tehdy jezdila jedna česká a jedna slovenská souprava a redukce byly udělány tak, aby vypadla souprava stojící "doma".
Jinak já pamatuji mnohé štědrovečerní a silvestrovské vlaky v polovině 70. minulého stolení, které po 19. hodině jezdily zcela prázdné, resp. počet cestujících se tam spočítat na prstech jedné ruky. Omezení jízdy vlaků bylo o vánocích minimální.
Jezdil takto i noční rychlík 778 do Děčína a zpátky ráno R 773. Ty vlaky byly naprostým plýtváním. Takže omezení jízdy takovýchto vlaků je rozumným krokem.
Smůlu mají holt mezistátní vlaky.
Podobně se "za socialismu" obsazovaly všechny směny na ranžírech, ačkoli nákladní doprava byla silně omezena. Teprve později se začaly alespoň noční směny rušit.
Jinak 12 km nic moc, mnohem zajímavější byl kdysi noční pěší přesun Bad Schandau nádraží - Děčín hl.n. přes někdejší silniční hraniční přechod v Hřensku. Čtyři hodinky žádný problém...
Dneska si to už múžete zkrátit tím, že pojedete do Schöny a vezmete to podél Labe.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.