..: Kolaps vlakové dopravy dnes v noci v Praze :..

Ilustrační obrázekPraha - V noci ze soboty na neděli (cca ve 22.25 hod.) došlo ve stanici Praha hlavní nádraží k poruše na zabezpečovacím zařízení. Tato mimořádná událost, kvůli které nemohly vyjíždět vlaky z hlavního nádraží, ani na něj přijíždět, značně omezila železniční dopravu v Praze a okolí. Porucha trvala přibližně necelé dvě hodiny. S více jak hodinovým zpožděním odjížděly mimo jiné vlaky Sp 1774 Větruše (Praha - Děčín), R 209 Vltava (Praha - Moskva) nebo R 375 Pannonia (Praha - Bucuresti).

Při mém čekání ve vlaku Os 9962 byli cestující právě toho vlaku zpraveni o desetiminutovém zpoždění na odjezdu. Jak už to bývá, nikdo v tu dobu tomuto hlášení něvěnoval moc pozornosti. Po několika minutách již procházel stojícím vlakem průvodčí a informoval cestující, že se zpoždění navýšilo na 30 minut. Po mé otázce, co že se to vlastně děje, mi stručně odpověděl, "nefungují návěstidla.". Čekal jsem ale v dobré víře dál. Spoj a cesta z centra metropole do Prahy Radotína, kde bydlím, je v nočních hodinách značně komplikovaná a zdlouhavá. Zhruba o 15 minut později se na Pragotronu objevilo zpoždění 50 minut! V té době již začaly být ohlašovány i další vlaky, které se do i z pražského hlavního nádraží dostanou později. Podle toho co jsem viděl, nešlo stavět cestu ani pro posun. V odjezdové hale při následné cestě na metro jsem viděl, jak na informační tabuli nabíhají další a další zpoždění kompletně u všech vlaků.

R 208 Vltava nakonec vyjela na svou trasu se 70min. zpožděním, R 375 Pannonia s 68min. zpožděním.

Zdroj : Vlastní pozorování, Babitron


Vítek_V | 5.8.2007 (1:29)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
09.08.2007 (12:05)  
To Web:
Jednoduše. Rack s ručními přepinači na stavění výhybek a tlačítky pro rozsvícení PN. Rack by byl zaplombovaný, jeho otevřením by se řízení výhybek a PN přepnulo na tyto ovladače. Součástí racku by mohla být jednotka, která by registrovala čas použití každého ovladače, takže by byla zpětná kontrola, co se během výpadku dělo. A okamžitě bych zakázal další montáže tohohle shitu (ESA), dokud by výrobce tyhle výpadky nevyřešil, i za tu cenu, že by se znovu začala používat releová prováděcí skupina. Ona totiž ESA blbne i na neelektrifikovaných tratích. Na Hl. n. už je to asi pátý výpadek, v Děčíně se také čtyři hodiny nejzdilo (auto se servisním technikem někde uvízlo).
registrovaný uživatel Web 
08.08.2007 (22:52)  
Azetdak: A jak chces nouzove ovladat obrovske nadrazi jako PHlN? Aby byl provoz bezpecny, s minimem zamestnancu? Jak casto takovy vypadek na tom nadrazi je a kolik by takove nouzove zabezpeceni stalo?
registrovaný uživatel rk_kn.  mail  
08.08.2007 (19:02)  
Pes 38 : Poznám, viem . Sám mám s búrkami a bleskami svoje skúsenosti. Aj s poisťovňami a aj finančné !
08.08.2007 (12:55)  
Mne by docela zajímalo, co by udělaly třeba DB s dodavatelem, který by třeba do Mnichova dodal takto ,,spolehlivé" zabezpečovací zařízení. Je paradox, že všechno, co se u nás k zabezpečení jízdy vlaků používalo, mělo možnost nouzového ovládání, vzpomeňte na čuftlíky u okének hradlových vložek, na většině z nich visí olověnky z padesátých let minulého století, ale právě systém, který by nouzové ovládání, jak je z praxe vidět, zoufale potřeboval, ho nemá!!!
registrovaný uživatel JOHNZ 
08.08.2007 (0:29)  
Ešte tu nadávajte ... v takom Leopoldove sa považuje za mimoriadnu udalosť práveže stav, keď SIEMENS SIMIS-W 24hodín v kuse funguje ako má (a ak nedajbože aj správne ukazuje rýchlostné pruhy tak je to snaď aj udalosť nehodová) ...
registrovaný uživatel PES38 
08.08.2007 (0:13)  
rk_kn: Zařízení na ochranu před bleskem se jmenuje HROMOSVOD a chrání proti dosud známým účinkům atmosférické elektřiny. Tady však jde o ochranu polovodičových součástek, které jsou zničeny elektromagnetickým impulzem (či impulzním přepětím) při atmosférickém výboji. (Většině z nás už při bouřce odešel předzesilovač v TV anténě). I to se však dá řešit, dnes už není technoilogický problém vyrobit odolnější součástky, ALE STOJÍ TO MNOHEM VÍC PĚNĚZ a vo vo vo tom to je...
07.08.2007 (21:12)  
To RkKn: Takový patent nikdo nnemá a nikdy mít nebude, jenže jak je vidět,duté hlavy to nezastaví. Takže všichni vědí, že ESA je, stejně jako většina produktů AŽD, na dvě věci, už jen proto, že absolutně neřeší nouzové přestavování výměn v případě kiksu elektroniky, ale protože je to elektronické, je to moderní a tudíž se to musí instalovat i kdyby čert na koze jezdil. A pokud jde o elektromechaniku a Čercany: Opakuji znovu: Fíra, který na přivolávačku vlítne s vlakem, jedoucím z kopce do nepřehledné zatáčky čtyřicítkou je magor a do mašiny prostě nepatří. Já bych před tím panťákem zastavil, prostě proto, že bych tam víc jak 5 km/hod nejel, ať si křemeňák plácá do vysílačky co chce.
registrovaný uživatel rk_kn.  mail  
07.08.2007 (18:14)  
Ážetďák : Keď máš nejaký svetový patent na ochranu elektronických a elektrických zariadení proti bleskom a živelným silaám, prihlás ich na svetová patentový úrad. Dostaneš Nobelovú cenu mimo poradia a za dvojnásobnú prémiu. Takéto poruchy sa evidujú na účet : vis major , vyššia moc ! A nezáleží na výrobcovi a ani na prevádzkovateľovi, ktorý dané zariadenie používa. Jasné, že na elmech. by sa to nestalo ? Ale napájanie platí aj na veľkej stanici, kde sú sveteľné návestidlá. A tam práve nekontroluje voľnosť vlakovej a posunovej cesty, ako sa stalo v Čerčanoch .
07.08.2007 (14:19)  
To zas budou hlasy, že "s elektromechanikou by se to nestalo". V Čerčanech zemřel právě díky "téměř bezporuchové" elektromechanice strojvedoucí. Ať žije monopol, ať žije AŽD, ať je česká železnice omezovaná horní hranicí toho, co tato firma umí. Hlášení v češtině a němčině je zas kapitola sama pro sebe.
07.08.2007 (12:27)  
Prý mimořádná událost!!! Na Hlavní už pokolikáté, vhodnéjší by bylo psát: Po krátké přestávce opět vynechalo zab. zař. na Hlavním nádraží. Inu produkt firmy, které se říkalo Armáda Žebráků a Darebáků opět ukázal, co umí. Jsem jen zvědav, kolik takových kiksů bude ještě potřeba k tomu, aby se tyto problémy, které jsou prakticky všude, kde je ESA, začaly řešit. Zařízení, které po úderu blesku znemožní na několik hodin provoz na několika kilometrech koridorové trati je možná vhodné k práci s modelovou železnicí, ale rozhodně ne pro ostrý provoz. Jenže ono to bude něco podobného, jako Win Vista, tedy vítězství marketingu nad zdravým rozumem. Jen naprostý idiot si troufne připojit ke kolejnicím na elektrifikované trati zařízení, poskládané z polovodičů.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko