Praha - V noci ze soboty na neděli (cca ve 22.25 hod.) došlo ve stanici Praha hlavní nádraží k poruše na zabezpečovacím zařízení. Tato mimořádná událost, kvůli které nemohly vyjíždět vlaky z hlavního nádraží, ani na něj přijíždět, značně omezila železniční dopravu v Praze a okolí. Porucha trvala přibližně necelé dvě hodiny. S více jak hodinovým zpožděním odjížděly mimo jiné vlaky Sp 1774 Větruše (Praha - Děčín), R 209 Vltava (Praha - Moskva) nebo R 375 Pannonia (Praha - Bucuresti).
Při mém čekání ve vlaku Os 9962 byli cestující právě toho vlaku zpraveni o desetiminutovém zpoždění na odjezdu. Jak už to bývá, nikdo v tu dobu tomuto hlášení něvěnoval moc pozornosti. Po několika minutách již procházel stojícím vlakem průvodčí a informoval cestující, že se zpoždění navýšilo na 30 minut. Po mé otázce, co že se to vlastně děje, mi stručně odpověděl, "nefungují návěstidla.". Čekal jsem ale v dobré víře dál. Spoj a cesta z centra metropole do Prahy Radotína, kde bydlím, je v nočních hodinách značně komplikovaná a zdlouhavá. Zhruba o 15 minut později se na Pragotronu objevilo zpoždění 50 minut! V té době již začaly být ohlašovány i další vlaky, které se do i z pražského hlavního nádraží dostanou později. Podle toho co jsem viděl, nešlo stavět cestu ani pro posun. V odjezdové hale při následné cestě na metro jsem viděl, jak na informační tabuli nabíhají další a další zpoždění kompletně u všech vlaků.
R 208 Vltava nakonec vyjela na svou trasu se 70min. zpožděním, R 375 Pannonia s 68min. zpožděním.
Zdroj : Vlastní pozorování, Babitron
Jednoduše. Rack s ručními přepinači na stavění výhybek a tlačítky pro rozsvícení PN. Rack by byl zaplombovaný, jeho otevřením by se řízení výhybek a PN přepnulo na tyto ovladače. Součástí racku by mohla být jednotka, která by registrovala čas použití každého ovladače, takže by byla zpětná kontrola, co se během výpadku dělo. A okamžitě bych zakázal další montáže tohohle shitu (ESA), dokud by výrobce tyhle výpadky nevyřešil, i za tu cenu, že by se znovu začala používat releová prováděcí skupina. Ona totiž ESA blbne i na neelektrifikovaných tratích. Na Hl. n. už je to asi pátý výpadek, v Děčíně se také čtyři hodiny nejzdilo (auto se servisním technikem někde uvízlo).
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.