..: Kolaps vlakové dopravy dnes v noci v Praze :..

Ilustrační obrázekPraha - V noci ze soboty na neděli (cca ve 22.25 hod.) došlo ve stanici Praha hlavní nádraží k poruše na zabezpečovacím zařízení. Tato mimořádná událost, kvůli které nemohly vyjíždět vlaky z hlavního nádraží, ani na něj přijíždět, značně omezila železniční dopravu v Praze a okolí. Porucha trvala přibližně necelé dvě hodiny. S více jak hodinovým zpožděním odjížděly mimo jiné vlaky Sp 1774 Větruše (Praha - Děčín), R 209 Vltava (Praha - Moskva) nebo R 375 Pannonia (Praha - Bucuresti).

Při mém čekání ve vlaku Os 9962 byli cestující právě toho vlaku zpraveni o desetiminutovém zpoždění na odjezdu. Jak už to bývá, nikdo v tu dobu tomuto hlášení něvěnoval moc pozornosti. Po několika minutách již procházel stojícím vlakem průvodčí a informoval cestující, že se zpoždění navýšilo na 30 minut. Po mé otázce, co že se to vlastně děje, mi stručně odpověděl, "nefungují návěstidla.". Čekal jsem ale v dobré víře dál. Spoj a cesta z centra metropole do Prahy Radotína, kde bydlím, je v nočních hodinách značně komplikovaná a zdlouhavá. Zhruba o 15 minut později se na Pragotronu objevilo zpoždění 50 minut! V té době již začaly být ohlašovány i další vlaky, které se do i z pražského hlavního nádraží dostanou později. Podle toho co jsem viděl, nešlo stavět cestu ani pro posun. V odjezdové hale při následné cestě na metro jsem viděl, jak na informační tabuli nabíhají další a další zpoždění kompletně u všech vlaků.

R 208 Vltava nakonec vyjela na svou trasu se 70min. zpožděním, R 375 Pannonia s 68min. zpožděním.

Zdroj : Vlastní pozorování, Babitron


Vítek_V | 5.8.2007 (1:29)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel ja-va 
07.08.2007 (9:50)  
Osobně jsem v noci čekal na Panonku. Já bych okomentoval jen informování cestujících, které bylo otřesné...U osobáku na Beroun nejprve avizovali zpoždění, nakonec hlásili, že pojede až ze Smíchova a že mají cestující použít metra. Za hodinu hlásili, že nepojede ani ze Smíchova. U mezinárodních vlaků do Budapešti a Moskvy hlásili v češtině a němčině (!), což bylo pro 98 procent Američanů a Korejců velmi praktické, navíc proti KC1. Při zvyšování zpoždění již cizojazyčná hlášení neprobíhala vůbec ! Je mi líto, že na hln. pracuje banda amatérů.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
06.08.2007 (18:31)  
MZ: Diky, vykladam si to tak, ze muze :).
06.08.2007 (17:24)  
xAnri05 : Člen obsluhy vlaku (vlakvedoucí, průvodčí) má dopravní zkoušku D-04a, která jej činí osobou odborně způsobilou. Obsahově je to podobná zkouška, kterou mají pracovníci posunové čety (D-04).
registrovaný uživatel zaosai  mail  
05.08.2007 (20:25)  
Souhlas,znám hlavák a jezdím tam.Stavět tam vlakové cesty ručně je nemožné,to není obyčejné průjezdné nádraží.
Při výpadku v Hněvicích trvalo postavit výhybky na průjezd přes hodinu.Zákon schválnosti je ten,že se to stane v tom nejhorším okamžiku,kdy stojí výměny do všech stran.
05.08.2007 (19:53)  
Martin Charys: v nějaké menší mezilehlé stanici, kde je vlaková cesta přes pár výhybek a ty se přestaví a zamknou do přímého směru, se to určitě dá vládnout, ale v tak velkém uzlu, kde každý vlak jede kolejištěm jinudy a běžně přes třeba deset výhybek, by ruční postavení a zabezpečení cesty pro jeden vlak trvalo klidně i hodinu, takže se to nevyplatí. Navíc v tak složitém kolejišti jako na hlaváku, si myslím, ža by to bylo i docela o hubu.
registrovaný uživatel Slick  mail  
05.08.2007 (19:53)  
Že by zloději co rozebírají haly od spodu? ?:-)))pracujou i v noci jo?hmm no u ČD nic nepřekvapí:-)
05.08.2007 (19:30)  
Zaosai: To je mi jasný, že nikde nejsou lidi, kteří by jen čekali, až nastane výpadek a po té vyrazili do kolejiště stavět výhybky - ale na druhou stranu si myslím, že v noci může venkovní výpravčí a event. dozorce výhybek zvládnout během 30ti minut postavit jednu nebo 2 cesty tímto způsobem.
05.08.2007 (18:56)  
Dam to sem:Policie pátrá po zlodějích barevných kovů, kteří dopoledne na tři hodiny zkomplikovali provoz na železniční trati Litoměřice - Štětí. Ukradli zemnící kabely ke kolejím. Na trať tak musely místo elektrických lokomotiv vyjet motorové vozy.zdroj kratke zpravy novinky
registrovaný uživatel zaosai  mail  
05.08.2007 (17:20)  
Žádná železniční společnost plánovaně nepočítá s poruchou zab.zaříézení a pro nemá početní stavy na ruční stavění vlakových cest.Vždy se počítá s rychlým odstraněním závady,a někdy se to podaří a někdy ne.Před čtrnácti dny nastal podobný problém v Ústí n.L.,kdy jsou v provozu dvě koleje.Vlaky měly zpoždění cca 2 hodiny.Ve stanici jsou pouze dva výpravčí.Závadu se podařilo odstranit po devíti (9 ) hodinách. A to v noci byla ještě čtyři hodiny úplná výluka.V roce 2002 bylo neustále v poruše zab.zař. v Bad Schandau a tak to není jen u nás.
registrovaný uživatel mizach 
05.08.2007 (15:15)  
Člen obsluhy vlaku má odbornou zkoušku D-04a.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko