Praha - České dráhy nemají dostatek peněz na nákup nových vozů a lokomotiv. Do roku 2020 by na zajištění standardu cestování potřebovaly nejméně 96 miliard korun, ze státního rozpočtu a z evropských fondů přitom mohou získat jen zlomek této částky.
ČD proto zvažují další možnosti financování, například zvýšení příspěvků vybíraných od krajů na zajištění dopravní obslužnosti, shodli se na veletrhu Czech Raildays v Ostravě zástupci ministerstva dopravy a ČD.
Kraje s tímto krokem nesouhlasí, nelíbí se jim ani některé akční jízdenky ČD. "Do budoucna si to musíme pohlídat. Nemůže se přece stát, že budeme dotovat ztrátu drah a oni budou poskytovat další a další slevy," uvádí náměstek moravskoslezského hejtmana Pavol Lukša. Moravskoslezský kraj dává ČD na zajištění dopravní obslužnosti ročně kolem půl miliardy korun. ČD vykázaly v prvním čtvrtletí zisk téměř 15 milionů korun, loni ve stejném období přitom hospodařily se ztrátou 240 milionů. Za celý rok firma očekává zisk 50 milionů korun. Pokud se plán podaří naplnit, půjde o vůbec první zisk od vzniku ČD v roce 1993.
Podle odborníků chybí české železniční dopravě kromě peněz také lepší koordinovanost, která by mohla přinést úspory. Projevuje se například tím, že SŽDC zmodernizuje některou z regionálních tratí a kraj pak začne zvažovat, že železniční dopravu na tomto úseku již nebude podporovat.zdroj: Deník
| 21.6.2007 (17:00)
"s vámi nelze diskutovat", jen souhlasit
Například u nás v kraji Vysočina - hejtman p. Vystrčil oznámil, že zavedení IDS se v tomto kraji nevyplatí, že mu to oznámil nezávislý (?) rozbor, asi týden poté si pár krajských zastupitelů právě postěžovalo, jak moc peněz se dává do dopravní obslužnosti. Že třeba právě od toho se platí daně, už je nenapadne...
Různé účelově vzniklé "řepařské" dráhy, s trasováním mimo současné logické hlavní dopravní směry, nebo s malým potenciálem přepravy - to bude asi smůla. Vznikaly skutečně účelově a proti své konkurenci měly obrovské výhody. Ta konkurence se ale jmenovala "koňský povoz".
Jó, a klidně bych risknul roztržku s ČESMAD a EÚ, že ekonomicky (diferencovaným mýtem) budu tlačit trucky na koleje s cílem (sci-fi), aby to vydělalo na 4kolejný koridor Břeclav - Brno - Kolín - a SRN
Schválně: spustíme diskusi o principech dopravní politiky státu? Bez ní to stejně bude "cochcárna".
a proc vadi krajum slevy, to je jednoduche:
kraj si objedna u CD dopravu za nejakou cenu. Pak zacnou CD prodavat selvove prukazy napr. jejich zlavne Z-karty. Zisk z prodeje tech karet jde do kapsy CD, naproti tomu zlevnene jizdne a nasledny krik CD na vysoke ztraty z dopravy jde na vrub kraju (logcky - cim vice CD poskytne slev a videlava na tom, tim vice pak musi kraj platit za ztratovou dopravu)
Je zajimave, ze komercnich projektech CD, treba Pendolino, mi CD zadnou slevovou kartu neuzna, pouze jakesi SC+, ktere si zase musim koupit zvlast. kdybych byl kraj, taky by se mi nelibilo, ze s narustem cestujicich mi porostou merne naklady - spravne by mely klesat
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










